De nagel van mijn doodskist de Roco baureihe 50

Gestart door Peter, 16 oktober 2019, 18:36:03 PM

Peter

De nagel van mijn doodskist of nog erger is het Roco model van de Baureihe  50 met kabinentender.

Hoewel nog steeds onder waarborg stuur ik hem toch niet meer terug naar Roco via de handelaar.
Model komt steeds "hersteld??" terug en rijd perfekt, doch bij de minste  (zelfs minuskule) ontsporing waardoor lok en tender even niet meer
op een lijn staan IS HET GEDAAN MET RIJDEN  >:( >:( >:(
Dus de tender openen, even het printplaatje wat heen en weer schuiven en soms, als ik geluk heb rijdt het model. Heb ik pech dan is het door de kap op de tender te plaatsten reeds gedaan met de vreugde en begint alles voor voor af aan.
Voor ik het vergeet: het demonteren en terug monteren van de kap van de tender is een prutswerk.
Is er soms iemand zo technisch vaardig om mij met dit model te helpen VOOR !!! ik het de volgende keer in koleire is stukken tegen de muur gooi.
Nog een ding: mooi is het model wel

mijn bareihe 50 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

slecht contact op dat print plaatje
een voor een alle smd componenten het solderen
met een 10 watt soldeer boutje best te doen

wil je hem tegen de muur in spetters gooien twee opties
stuur hem naar hier op of tenminste maak er een filmpje van tijdens het gooien
zodat we ook kunnen mee genieten


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Wat dat solderen betreft: daar blijf ik af. Ik zou meer kapot doen dan herstellen, want solderen is niet mijn ding.
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

je kunt de loco open op de baan zetten en drukken met een "houten "saté prikker .
als je dan op het losse deel drukt zie je dat er iets veranderd en eventueel de loco stil valt
of koude spray die heb ik hier staan voor zulke zaken
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Toch weer in orde gekregen (zonder Temesta  ;) maar voor hoelang??
Het is anders spijtig (die problemen) want het is tenslotte een van mijn favoriete modellen

DSCN4407-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

hoi Peter
Hoe heb je het dan opgelost ???
Dat is natuurlijk plezant om weten voor andere mensen die ook een loc hebben met zo een zelfde probleem

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.