Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Baanverlichting

Gestart door robboxxx, 13 oktober 2019, 19:36:02 PM

robboxxx

Hallo allen

Laats was ik in de bouwmarkt en daar zag ik ledstrips die je zelf kunt inkorten of verlengen. Dat zou heel handig zijn om mijn baan mee te verlichten maar ik ben een leek op dat gebied. Warm wit-koud wit, dat snap ik nog. Maar daar houd het zo'n beetje mee op. Hoe weet ik of zulke strips genoeg licht geven enz. Is er iemand de er ervaring mee heeft?

Met groet,
Rob
Maastricht

Gerolf

Ik heb er wel wat ervaring mee  ::)
Er bestaan verschillende versies, de één heeft meer lichtopbrengst dan de andere...
Dat hangt af van de gebruikte leds (type 5050 of ...) en het aantal leds per meter.
De verkoper geeft meestal wel specificaties over de lichtopbrengst

Vaerwegh Dok (volgende week te bewonderen op onze MTD-expo in Edegem) heeft ledstrip-verlichting
3x3 strips achter elkaar: telkens warmwit, koudwit en rgb, en dat geeft voor een baandiepte van 80cm meer dan voldoende  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

robboxxx

Oké, bedankt voor je antwoord. Weet je misschien ook hoeveel des per meter jullie gebruikT hebben en welke leds?

SuSke

Onder de fries van VAERWEGH DOK zittten Ledstrips van deze reeks
Dus 5050 Leds 300/5m.
Ook onder het bovenste schaduwstation zijn deze geplaatst om het onderste vak te verlichten en dat geeft een hoop licht.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

robboxxx

Bedankt. Hier kan ik iets mee. Ze zijn ook nog eens erg goedkoop. Mooi meegenomen.

Martin Welberg