Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

email account met pop3

Gestart door Havoc, 10 oktober 2019, 16:15:12 PM

Havoc

Vermits de email van proximus zo goed als onbruikbaar is en het onmogelijk is om help bij hen te krijgen denk ik om ergens anders een mailbox te openen.

Iemand een idee waar er gemakkelijk zo'n mailbox te bekomen is?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bellejt

werk hier al gans mijn leven met PXS en nooit problemen zowel stand alone als online.Zelfs nog in pop3

Havoc

Als ik PXS google kom ik terecht bij Pixys Tankers. Heb je een linkje?

Ben tot nu toe ook altijd tevreden geweest, maar sinds die zever met Pickx begonnen is gaat het steil bergaf.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bellejt

is onder pickx gewoon het envelopje aanklikken en je gegevens invullen.Kom je in de online webmail. Ik heb nog een gewone pop3 mail draaien zoals outlook express

Havoc

Maar ik wil geen webmail! Dat is juist het punt, ik wil pop3. Ik zit met een email archief dat tot in 2003 terug gaat.

Proximus webmail blijft maar goeie email in mijn junk steken en dan krijg ik die nooit binnen. Moet nu om de 5 minuten gaan kijken of er niet weer email in de junk zit. Heb nu al ingesteld dat de junk naar de inbox moet maar zelfs dat helpt niet. En ik ben niet de enige als ik het forum lees.

Langs de andere kant komt er sinds het pickx geworden is een hoop echte spam binnen en die wordt niet tegengehouden. Vandaar dat ik een echte email provider zoek, geen omhoog gevallen marketing bedrijf.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bellejt

email bepaal je toch op je PC en niet op de website of bij je provider. Heb nooit webmail gebruikt behalve als ik spam wil tegenhouden aan de bron  en die aanduiden op webmail als spam en dus blokkeren.Installeer een programma als outlook en configureer het juist als pop3.Info is te vinden op de proximus website.

Btw PXS is een internationaal gekende afkorting voor proximus. Probleem is dat vele mensen niet meer de moeite doen naar een handleiding te kijken

Havoc

Wel ja, zo heeft het vroeger altijd gewerkt. Ik gebruik ook zelden email, eigenlijk enkel in het buitenland. Normaal gebruik ik Claws op de pc en die trekt alles binnen via pop3. Maar sinds enkele maand steekt Proximus om een of andere reden email direct in de junk folder van de server. En die krijg je met pop3 niet binnen dus die blijft daar staan. Moet ik telkens met webmail gaan kijken of er niets inzit (elke week wel enkele emails) en die dan naar de inbox verplaatsen. Dan krijg ik die in mijn pc.

Probleem is dat het altijd goeie email is die in de junk wordt gestoken. Moest het echte spam zijn dan zou het me niet kunnen schelen.

Ik gebruik geen IMAP, daarmee krijg je op de pc niet meer dan een weergave van de folders op de server. De email blijft op de server wat ik niet wil. Met IMAP zie je die junk folder wel.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bellejt

ff naar de website gaan.Inloggen en als je de mailpagina ziet rechtsboven klikken op de horizontale streepjes. Instellingen en email + regels.Daar kan je bepalen wat geblokt wordt en safe is.

Havoc

Er zijn geen regels ingesteld. Dus zou hij niets mogen verplaatsen. Maar toch gebeurt het.

Zou natuurlijk een regel kunnen maken dat alle email met @ in naar inbox wordt geplaatst. Maar dat ik ook compleet idioot.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bellejt

ik ook geen imap.Enkel pop en relay servers.In mijn programma bepaal ikzelf hoe hij ze download.

Havoc

Ga dan maar regelmatig een met de webmail kijken wat er allemaal in je junk folder steekt.

Ik heb ingesteld dat de email 7 dagen op de server blijft staan. Dan gewist. Maar pop synchroniseert enkel met de Inbox van de webmail. De rest van de folders wordt niet meegenomen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bellejt

nog geen enkele mail gemist want junk folder zie ik staan als er berichten inkomen.Kan je trouwens instellen dat die berichten ook naar je mail gestuurd worden.Is mss ff zoeken maar er staan voldoende middelen en filmpjes ter beschikking van de klant als ze de moeite doen om ze te bekijken.

Ps: laatste bericht dat ik hier plaats want met die opmerking van eerder ben ik niet gediend.Ruikt sterk naar vooroordeel.Zeg maar 1 ding : als het gras ergens anders groener is dan mss daarheen gaan

Havoc

Citaat van: bellejt op 10 oktober 2019, 19:39:49 PM
nog geen enkele mail gemist want junk folder zie ik staan als er berichten inkomen.Kan je trouwens instellen dat die berichten ook naar je mail gestuurd worden.Is mss ff zoeken maar er staan voldoende middelen en filmpjes ter beschikking van de klant als ze de moeite doen om ze te bekijken.

Ps: laatste bericht dat ik hier plaats want met die opmerking van eerder ben ik niet gediend.Ruikt sterk naar vooroordeel.Zeg maar 1 ding : als het gras ergens anders groener is dan mss daarheen gaan

Spijtig dat je die opmerking zo opneemt. Ik had ook niet de gewoonte van naar de webmail te gaan, maar toen ik de nieuwe pc installeerde heb ik dat vanop een andere pc wel gebruikt en ben ik verschoten hoeveel verkeerd gesorteerde email daar in zat. Misschien toch eens doen zou ik zeggen. Het is geen vooroordeel, enkel vaststelling.

Als je pop3 gebruikt dan wordt de mail in de junk folder van de webmail NIET doorgegeven. Zoek maar op het forum van Proximus, dit is door iemand van Proximus zelf bevestigd.

Die instelling om de junk naar de inbox te sturen heb ik gedaan (staat hierboven ergens) maar dat werkt niet, er blijft email in de junk folder komen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

Johan,
probeer https://www.gmx.com/ eens, bevalt mij al jaren prima.

grt Piet.

OlivierV

Citaat van: Havoc op 10 oktober 2019, 16:58:15 PM
Maar ik wil geen webmail! Dat is juist het punt, ik wil pop3. Ik zit met een email archief dat tot in 2003 terug gaat.

Proximus webmail blijft maar goeie email in mijn junk steken en dan krijg ik die nooit binnen. Moet nu om de 5 minuten gaan kijken of er niet weer email in de junk zit. Heb nu al ingesteld dat de junk naar de inbox moet maar zelfs dat helpt niet. En ik ben niet de enige als ik het forum lees.

Langs de andere kant komt er sinds het pickx geworden is een hoop echte spam binnen en die wordt niet tegengehouden. Vandaar dat ik een echte email provider zoek, geen omhoog gevallen marketing bedrijf.
Kan je je huidige mailbox niet exporteren als PST? Die vervolgens in outlook bij je nieuwe account als "archief" erbij plakken.
En voor de rest gewoon imap gebruiken in je mailclient ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan