Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Piko 28 59858

Gestart door the_gold, 09 oktober 2019, 09:21:48 AM

the_gold

Ik heb gisteren mijn piko 2802 ontvangen ( 59858 )  NIEUW aangekocht op de piko webshop.
Blijkt nu dat 3 van de 4 trappen naast de buffers gebroken zijn, of volledig afgebroken. Deze zitten op 1 stuk vast namelijk =
Pufferbohle Item number: ET59540-19

Ook is aan een kant van een van de loc onderaan een 'Schienenräumer'
Item number: ET59540-17 ' afgebroken op 1 bevestigingpunt.

Ik heb eerst en vooral een mail gestuurd met foto's en de vraag of ik een nieuwe loc kan krijgen en deze terug kan sturen.
Als ik bot vang, dan kan ik nog steeds de loc herstellen met deze onderdelen.

Mijn vraag aan de experten hier, hoe haal je de kap er af? indien ook hoe haal je de 2 bovenstaande onderdelen van de kap af?
Ook zit het 1 van de 2 bevestigingpunten van de 'Schienenraumer' in de loc afgebroken, is er een mogelijkheid om deze van de andere kant eruit te duwen of loopt deze niet door?

Alvast bedankt...


Klaas Zondervan

Hoe haal je de kap er af? Dat staat in de handleiding die er bij zit.

ERVIN

#2
Onderaan de loc zit 1 vijsje dat moet je losdraaien , vervolgens de kap een beetje open trekken.
Het gedeelte waar de buffers zitten is 1 geheel en kan je uit de kap schuiven.

the_gold

Bedankt voor de tips, ik had al zitten proberen om hem los te krijgen door het vijsje uit te halen en de kap wat open te plooien wat tot nu toe niet lukte.
Na een kwartier vandaag hetzelfde te proberen kwam er opeens beweging in.

Het gedeelte waar de buffers op zitten zat ook muurvast, aangezien ze niet naar beneden eruit moeten maar in de richting van de neus van de loc heb ik behoorlijk wat kracht moeten uitoefenen. Ze bleken vastgelijmd te zitten op de kast wat volgens mij ook niet echt de bedoeling is.

Hetzelfde verhaal onderaan waar die  'Schienenräumer' zit. Ik heb hem dan maar af kunnen breken en het pinnetje die in de loc zit eruit getrokken met een tang. De hele boel zat vastgelijmd....de gaatjes zullen dus met een fijn boortje terug mooi proper gemaakt moeten worden.

Aan de sleper te zien heeft deze loc er al enkele ritjes op zitten, Eigenlijk een schande als je deze als aan de nieuwprijs via de webshop van piko aankoopt!  :-\

Als ze me de reserveonderdelen geven om de loc te herstellen dan kan ik er wel mee leven, weer iets bijgeleerd...

Peter

Het kan nooit de bedoeling zijn dat al die deeltjes gelijmd zijn.
Heb ooit een Piko Baureihe 150 ontvangen waar dat ook het geval was  de motoristaie van een draastal fiel er altijd uit.
Terug naar afzender daarmee en binnen de kortste tijd was het model omgeruild.
Dus niet verder zelf aan werken; gewoon terug naar leverancier
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Ja Nicolas , dan heb je duidelijk geen nieuw model gehad  ,want mijn Piko's hebben al deze problemen nog nooit gehad , alles zat bij mijn locs dus gewoon los zonder lijm. Hopelijk komt alles nog in orde? ;)

the_gold

Ik wacht de reactie van piko af...maar zoiets kan eigenlijk inderdaad niet door de beugel zoals Peter aanhaalt.
Als ik het zo kan fixen als ze gratis reserveonderdelen opsturen dan is het oké...het is geen drama en alles valt netjes op te lossen al wringt het toch wel wat ik me wat 'in de zak' gezet voel.
Als ze toch beslissen een nieuwe op te sturen ( ik dacht dat ze nog beschikbaar waren op hun webshop ) dan is dat zeker oké.

Even de reactie van piko afwachten dus... ;)

Metpetergaathetbeter

ofwel betrof het een (aantal) exempla(a)r(en) die al terugggestuurd werden en mogelijks weer in (ongewilde/slordig werken) in omloop kwam(en)  :-\

the_gold

Mogelijks, na 3 dagen nog steeds geen antwoord vanuit het piko kamp  :)

Terwijl nog een extra traxx aangeschaft, te mooi om te laten liggen. Blijkbaar zelden, maar toch met belgische rijtuigen gereden.



mardig23

#9
Knappe loc,hé 8)

Nu nog een ICRm stam, en je kan BeNeLux-en ;D ;D

Hij heeft op lijn 12 nog gereden met I6/I10 (186 122), of in depannage met I6/I10 + HLE28. Er ook eens een "sandwich" geweest met I6/I10, met een HLE 28 aan de achterkant ;)

Mvg Karl

the_gold

@Ervin heb jij zo een lopen in A-Centraal?  ;)

ERVIN

Nee jammer genoeg niet , staat wel nog op de planning , maar zoals je zelf al schreef , ze zijn moeilijk te vinden.  :-X
En dan de bijbehorende rijtuigen nog hé , maar daar zullen we ook nog wel een hele tijd op moeten wachten vrees ik.

Maar veel plezier met je nieuwste aanwinst , ik ben alvast een beetje jaloers. ;)

mardig23

Hoi Erwin,

Piko heeft net een nieuwe reeks NS186 gemaakt, met een nieuw nummer.
Het is de 186 004, bestelnummer 59962-5 voor DC

Ook de Piko 186 022, bestelnummer 59962-4 voor DC, is links en rechts nog te vinden, nieuw in de winkel.

Je hebt ze ook van ACME, Brawa en ROCO, keuze genoeg :o

De rijtuigen daarintegen... :'(

Mvg Karl

the_gold

Piko stelde voor om de reserveonderdelen gratis op te sturen.
Voor de rest is de loc ok dus ik heb hiermee ingestemd.

janieburton

Citaat van: the_gold op 17 oktober 2019, 08:32:04 AM
Piko stelde voor om de reserveonderdelen gratis op te sturen.
Voor de rest is de loc ok dus ik heb hiermee ingestemd.

Service zoals het hoort!