Benelux Trek-Duwtrein '74 in schaal N

Gestart door Michiel, 06 oktober 2019, 10:53:42 AM

Michiel

Oh ja, indien iemand toevallig interesse heeft in het overnemen van deze mooie ÖBB 1042, richtprijs is €85 (exclusief verzendkosten). Ze is nieuw, nooit gereden.  ::)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railrunner

Hey Michiel,

Ik heb zo nog enkele BR143's  liggen van Arnold en Minitrix, alle weliswaar analoog.  Ben voor mijn Zwarte Woud project overgeschakeld naar digitaal (sound), dus de analoge mogen buiten. Stuur maar gerust een mailtje indien interesse.

Michiel

#62
Ik heb ondertussen Jim's model van de BR 143 ontvangen, en meteen gaan passen. Het chassis van dit model is merkelijk breder en ben al een paar uur wezen schuren om de wanden van de HLE 25.5 kap langs binnen dunner te schuren. Het blijkt een tijdrovend werkje te worden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bollen neus

Michiel, daar bestaan al ectrische apparaten voor hoor. Alé maar dat zal je ook wel al weten nietwaar? (zoals een klein schuurmachieneke? Of Dremelke?)
Den Eric

Michiel

Het materiaal is erg bros, breekt gemakkelijk. Maar is ook vrij hard en schuurt moeilijk. Ik ben bang dat met machinaal de kap te lijf te gaan een risico bestaat dat de kap breekt, of dat ik onregelmatig schuur waardoor ik plaatselijk te snel door de dunne wand schuur. Ik voel me veiliger met het handmatig schuren en beetje bij beetje de wanden dunner krijg. Maar ik ben ook al van nature wat onhandig en onwennig met machines.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bollen neus

Doe dan maar zeer rustig verder zoals je bezig bent en laat je zeker niet afleiden.
Den Eric.

Michiel

Beetje bij beetje, vele uren schuren met grof schuurpapier, maar het gaat vooruit. De kap klemt wanneer ik het over het chassis laat zakken. Vorige week paste het helemaal niet. Vrijdag bleef het steken op ongeveer 4mm van normale hoogte. Zondag op ongeveer 2mm, en vandaag na een klein uur schuren op ongeveer 1mm. Deze week hoop ik de kap op z'n plaats te hebben gekregen.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PietB

Dat schiet lekker op Michiel,
Maar kom je niet in de knoei met de koppelingen, die steken zo op het zicht niet ver genoeg uit.

grt Piet.

Michiel

Vooraan hoeft er geen koppeling, achteraan komt mogelijk een koppeling met een langere arm. Ik heb die wel eens zien langskomen op eBay. En anders, als er plaats is, een kortkoppelmechaniek in de kap. Dat zou het mooist zijn, maar heb nog niet uitgezocht wat en hoe.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Klaas Zondervan

Het chassis smaller vijlen, is dat een optie? Of zit daar te weinig vlees?

Michiel

Het chassis heb ik al wel de zijkanten van bramen en randjes ontdaan met schuurpapier. Maar echt de zijkanten afvijlen heb ik niet gedaan. Met 1mm per dag zakken zou ik er een van deze dagen wel moeten zijn. 't Is niet dat ik haast heb. Maar het is wel een saai karwijtje.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)