Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Benelux Trek-Duwtrein '74 in schaal N

Gestart door Michiel, 06 oktober 2019, 10:53:42 AM

Michiel

Laat ik ook eens een "ooit zal het klaar zijn" draadje aanmaken. En wat ik ooit klaar zou willen krijgen is een Benelux trek-duwtrein in schaal N, in de originele uitvoering zoals ze in 1974 is verschenen. De meest in het oog springende kenmerken van een 1974 uitvoering van deze trein zijn:

  • Locomotief zonder gele streep
  • Plan W rijtuigen waarbij de plooisegmenten naast de deuren blauw zijn
  • Stuurstandrijtuig heeft een grijs dak
  • De I4 rijtuigen zijn gekoppeld aan de stuurstand-kant van de trein
De treinsamenstelling is:

[HLE 25.5]  [B11 plan W]  [B11 plan W]  [B11 plan W]  [BA I4]  [A I4]  [WRDk plan D]

In schaal N zijn de plan W rijtuigen beschikbaar bij Fleischmann (art. 8155), en courant te vinden. De set I4 rijtuigen is beschikbaar bij LS Models (art. 72013), maar uiterst zeldzaam en vreselijk duur. Arnold heeft plan D rijtuigen (art. 3680-010) maar zijn vrij duur en moeilijk te vinden voor een redelijke prijs. Het plan-D rijtuigen zal dan ook mog omgebouwd moeten worden tot stuurstandrijtuig. De locomotief is niet kant en klaar beschikbaar. Er was een Shapeways HLE22 kap, maar niet meer beschikbaar. Er bestaat een hars kap van de HLE25, maar erg moeilijk te vinden. Het postrijtuig (plan L) dat soms meereed, laat ik achterwegen, en hou het bij de typische samenstelling.

Dus, dit project zal z'n tijd vragen, deels verzamelen, deels zelfbouw, en zit daarom in het bewuste ondersectie: ooit zal het klaar zijn.

En dan een paar foto's om in de stemming te komen:

(foto: Gerard van Vliet) B2557 geheel blauw met TD Benelux, Rijswijk, 11 april 1975.

(foto: Gerard van Vliet) B2551 met TD Benelux met postrijtuig, lok nog geheel zonder gele band, Rotterdam, 10 april 1974

(foto: Mediarail.be)

(foto: www.lijn-12.be)De Beneluxtrein richting Antwerpen met de NS-stuurstandrijtuig op kop.

(foto: F. van der Jagt) Een karakteristiek beeld dat jaren lang te zien is geweest: een stuurstandrijtuig plan D dat net onder de kap van Amsterdam CS uitsteekt; 20 september 1975.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

AFB

Succes!

Helaas mag ik de foto's niet zien van de computer.

Vriendelijke groeten,

Arno
Flickr: https://www.flickr.com/photos/spoorstad/
Website: http://www.fotostop.be
Bouwt aan de spoorlijn Evelinnez (B) - Arneaux (F), een fictieve jaren negentig diesellijn in h0. https://www.flickr.com/photos/spoorstad/sets/72157648837672058/
Lid van MSV Post B, Roosendaal. http://www.msvpostb.nl

Klaas Zondervan

Hier zie ik ook geen foto's.
Als ik de link van de foto kopiëer en invoer in de adresbalk dan krijg ik van google de boodschap dat de link te lang is en dat het betreffende document niet werd gevonden.

59erke

Citaat van: Klaas Zondervan op 06 oktober 2019, 20:36:54 PM
Hier zie ik ook geen foto's.
Als ik de link van de foto kopiëer en invoer in de adresbalk dan krijg ik van google de boodschap dat de link te lang is en dat het betreffende document niet werd gevonden.

hier ook geen foto's zichtbaar
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Ik zag de beelden gewoon, maar ik he de links opnieuw gecopiëerd. Hopelijk zijn jullie de fotos nu wel.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Klaas Zondervan


Durango

Succes, maar zie de foto's nog steeds niet.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Gerolf

Gisteren zag ik de foto's, en nu niet meer ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

steamdriven

Geen foto's te zien hier.
(ook niet in uw andere thread trouwens)
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Michiel

Ik vrees dat Google heeft liggen knutselen aan hun systeem, en het doorlinken van beelden op fora beperkt heeft. Wel vreemd dat ik geen bericht heb gekregen van Google dat ze hun politiek veranderen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

raf

lol wanneer als de politiek iets doet word ge verwittigd hahaha
maar ook hier inlegkruisjes op een bord en dus geen foto's te zien

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michiel

Ik vrees dat ik ook al m'n foto's zal mogen gaan verhuizen. Erg vervelend moment want ik heb echt wel andere zorgen aan men hoofd, maar er komt een oplossing. Kwestie van even tijd vinden, en een alternatief voor de foto's op poten zetten.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#13
Lap! Ik kan m'n eigen foto's niet meer zien!

Toch eens bekijken hoe ik snel de 5 fotos van dit draadje een nieuw onderkomen kan geven.

P.S. Ik heb de fotos van de initiële post van dit draadje verplaatst naar m'n Google site. Hopelijk is nu alles normaal te zien voor iedereen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw