Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

bouw van een Panier kit VT303 in H0e

Gestart door Havoc, 05 oktober 2019, 13:28:48 PM

Rangeerduivel

Knap werk, dat is modelbouw, lijmen is voor peuters! ;D ;D

;)

Havoc

Vandaag wat verder aan het doen. Begint stilaan op iets te lijken:

Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Geluk dat je de achterkant niet ziet Gerof! ;)

Ben het plafond aan het aanpassen en dat zal er morgen ingaan. Meer dan 15 minuten kan ik niet aan 1 stuk eraan werken want dan voel ik het in mijn nek.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

Citaat van: Havoc op 27 oktober 2019, 17:26:03 PM


Ik wil zeker niets afkeuren, (integendeel), maar is het gezichtsbedrog op/van de foto Johan, of zit dat front een ietsiepietsie hoger dan de zijkant...?
Als dat zo is, pas op dat het zich later niet wreekt in de vorm van het dak dat niet perfect aansluit op de zijkant(en)!
Misschien er nu nog iets aan doen terwijl het nog kan...later is misschien te laat..? :-\
Lossmelten, beetje fluks en het is zo gebeurd...

;)

Floris

Lekker bezig!
Ik zou persoonlijk wel proberen eerst wanden, deuren, koppen en dak aan elkaar te krijgen, dat de hele kast in elkaar zit dus, voor je met details aan de slag gaat. Mochten er nog lijken uit de kast komen qua passing van de grote stukken dan merk je dat in elk geval voor er allerlei kleine onderdeeltjes in de weg zitten die dan beschadigd of kwijt raken als er alsnog grof werk moet gebeuren.

Havoc

#21
Citaat van: Rangeerduivel op 27 oktober 2019, 18:38:47 PMLossmelten, beetje fluks en het is zo gebeurd...

Zo gebeurd... ja,ja... famous last words! LOL. Ik ga eens kijken. Kan zijn dat er een klein verschil is, kan ook de foto zijn. Langs 1 kant zijn de fronten niet zo mooi gevormd en dat kan ik niet bijwerken omdat dat in een mal moet gebeuren met die grote openingen tot aan de plooirand.

EDIT: bij nameten blijkt de sierlijn opzij door te lopen tussen front en zijkant. Ga die dus zo laten.

Citaat van: Floris op 28 oktober 2019, 10:56:48 AMIk zou persoonlijk wel proberen eerst wanden, deuren, koppen en dak aan elkaar te krijgen, dat de hele kast in elkaar zit dus, voor je met details aan de slag gaat. Mochten er nog lijken uit de kast komen qua passing van de grote stukken dan merk je dat in elk geval voor er allerlei kleine onderdeeltjes in de weg zitten die dan beschadigd of kwijt raken als er alsnog grof werk moet gebeuren.

Ik volg gewoon de handleiding... Ze hangen eerst de deuren in de wanden, dan de fronten aan 1 wand. Dan volgt het detail van de fronten. Ik snap het wel, als je de hele bak dichtdoet, dan is het wel moeilijk om nog die details langs achter te solderen. Laat staan teveel soldeer weg te vijlen.

Moet wel zeggen dat die handleiding soms bizar is. "4.5: Monteer delen 18, 20, 21, 22, 23, 24. Naar gelang de uitvoering 25 en 26 of 28 monteren. Onderdeel 25 NIET monteren!". Ja zeg, wat is het nu?

Heb ook vragen bij het monteren van het plafond. Dat zou ik moeten doen voor ik de bestuurdersconsoles erin zet. Maar het lijkt me veel gemakkelijker om de consoles erin te zetten als die (voorlopig) vastgeschroefd zijn op het onderstel. Dan staan ze tenminste vlak en zit de kast horizontaal op het onderstel. Vermits het plafond toch enkel aan de zijwanden vastgemaakt wordt zit er niets in de weg.

Heb wel vragen bij de verlichting. Die lampen sluiten niet aan op de kast. Komt wel een lichtgeleider in, maar ik vrees dat er licht tussen de kast en de lamp gaat schijnen. Denk dat als de lichtgeleider erin zit ik de boel met putty ga vullen. Of minstens dikke zwarte verf erin. Zwarte was misschien?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

Vanddag verder gedaan aan een nieuw chassis. Printplaat als basis en een aandrijving van Tomytec. Moet nog eens die tweede worm eraf krijgen en dan het tweede draaistel ook aandrijven.

Met vakantie voor onbepaalde duur.