Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Oude gebouwen "restaureren"

Gestart door Peter, 02 oktober 2019, 18:59:58 PM

Peter

Ben me wat aan het bezig houden met wat oude model gebouwen zo goed en zo kwaad mogelijk terug toonbaar te maken

Het begin is gemaakt met een "gekregen" oud model van Kibri van zo'n 30 à 40 jaar geleden.
Heeft eerst een paar uur in water met schoonmaakmiddel gelegen want het zag er niet meer uit (zeer vuil en met olie?? bekladderd).

Na het nogmaals met water en afwasmiddel reinigen en afdrogen ziet het model er al wat toonbaarder uit. Nu nog verder afwerken.

DSCN4380[1] by Peter Verlooy, auf Flickr

Wordt vervolgt
Met vriendelijke groeten
Peter

Tothebeach

Ben benieuwd. Ik doe af en toe ook zo'n projectje. Ik vind het erg leuk om te doen. Ga je het gebouw ook nog aanpassen aan de normen van nu? Hiermee bedoel ik dat je de hoogtes van deuren, etages, aanpast aan de h0 schaal. Vaak zijn oude modelgebouwtjes te laag en te klein.

Groet,
Michel

Metpetergaathetbeter


PhantomRC

Citaat van: Peter op 02 oktober 2019, 18:59:58 PM
...
Het begin is gemaakt met een "gekregen" oud model van Vollmer van zo'n 30 à 40 jaar geleden.
...

Als je vergelijkt met wat nu in aanbod is bij de bekende merken is dat toch wel een mooie architectuur ... niet zo "Duits"  ;D
Mijn kennis qua elektriciteit/electronica is zo goed als ... NUL :-( ... allé ja ... op 21/12/2019 schat ik het op 15% ... ik vorder :-) :-) :-)
Lid van niks. :-)

Peter

#4
Heb het merk aangepast. Het gebouw is niet van Vollmer maar van Kibri
Mijn Vollmer modelletjes volgen later
Helaas ondanks mijn gezoek, geen bouwdoos nummer van Kibri gevonden
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Cord

Dat is grappig: als je nu "Kibri 8122" intikt dan krijg je een setje met kantoorinrichting.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Rangeerduivel

Citaat van: Cord op 03 oktober 2019, 17:24:51 PM
Dat is grappig: als je nu "Kibri 8122" intikt dan krijg je een setje met kantoorinrichting.

Ja, maar klik op afbeeldingen en de derde foto is die van het huis...

;)

Peter

Inderdaad.
Kibri gebruikt oude nummers voor recentere modellen.
Eigenaardig maar de afbeelding van de doos is het, in mijn geval, het juiste
Met vriendelijke groeten
Peter

SirGresley

Ik heb er ook nog van deze reeks gekocht maar zijn inderdaad percies 1/100 of zoiets.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama