ecos controller via smart foon

Gestart door raf, 28 september 2019, 12:46:13 PM

raf

off topic kan nooit in een door mij gestart draadje

bedankt voor de info maar de ecos op de club stond dus reeds ingesteld
dus ik hoop dat de fout die we gemaakt hebben inderdaad niet inloggen op het juiste netwerk is geweest

erci ging het thuis bij hem testen en indien het daar werkt dan gaat het op de club ook werken

het nadeel van dat er maar enkele weten hoe iets werkt en als die dan weg valt is er een probleem

grrrrrrrrrrr waarom gaat de week niet rapper haha zou ik vroeger nooit gezegd hebben

gr raf en ik hoop dat er hier een deel mensen mee gered zijn met de reeds gegeven uitleg
tablet heum ook eens proberen
maar eerst de foon
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 30 september 2019, 11:36:05 AM
VNC verbindingen zijn eigenlijk "spiegelen" van het originele scherm van de Ecos naar de tablet, dus het scherm "overnemen"

Even een vraagje terzijde;
Is die "Ecos" op het tabletscherm dan ook bedienbaar met touch screen zoals de echte Ecos?
Zo ja zou het wel eens kunnen dat ik op die manier het defect aan mij Ecos kan omzeilen,
nl; ik kan mijn Ecos scherm niet (meer) kalibreren waardoor ik de uiterst linkse toetsen zelfs niet meer kan bereiken.
Moest bovenstaande nu lukken zou mijn probleem van de baan zijn....voorlopig althans, mettertijd wordt hij opgestuurd naar Ulm ter herstelling :-\

;)
Voor hen die twijfelen;
Scherm kalibreren dmv toetsen 2 & 7 links & rechts gaat niet meer
Zelfs Patrick Dankaert is er niet in geslaagd en ik ga er van uit dat die braverd wel een Ecos KAN bedienen... ::)

raf

kun je proberen hé rudy

als je pech hebt staat op de tablet het scherm juist zoals op de ecos en kun je ook niet aan de knoppen

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

BC911

Ik heb dat even getest, en standaard is het niet exact hetzelfde. Je krijgt in dat geval een kopie van het scherm, maar de bediening is alsof er een muis aan de ECoS hangt. Je ziet dus een stipje waar de muis zich bevindt en als je klikt op het scherm, dan wordt de actie uitgevoerd op de locaties van het stipje / muis. Het is dus niet zo dat een tik op een locatie de actie op die locatie uitvoert. Het hangt ervan af waar de stip / muis zich bevindt.

Ik weet niet of dit een duidelijk uitleg is ;), maar weet niet hoe ik het beter kan uitleggen. En misschien kan dat nog ingesteld worden, maar dat vond ik niet meteen.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Rangeerduivel

OK bedankt om het te proberen.
ik ga dat eens uitzoeken, desnoods met behulp van een bekende IT'er... ;D

;)

ceuleer

Ik heb een Windows 10 tablet, en er staat nergens een stipje van de muis, behalve als ik er een muis op aan sluit, wat dus ook mogelijk is.
Maar dan kan je er weer niet mee rond de baan lopen. Dus ik gebruik dit tablet zonder muis.
De bediening gebeurt met de vinger of stift via het aanraakscherm.
Voor u Rudi, gaat dat waarschijnlijk een oplossing zijn voor uw defecte scherm.

dani

Citaat van: ceuleer op 30 september 2019, 16:59:42 PM
Voor u Rudi, gaat dat waarschijnlijk een oplossing zijn voor uw defecte scherm.
ge kunt natuurlijk ook die Ecos binnen doen om te repareren....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 30 september 2019, 22:46:20 PM
Citaat van: ceuleer op 30 september 2019, 16:59:42 PM
Voor u Rudi, gaat dat waarschijnlijk een oplossing zijn voor uw defecte scherm.
ge kunt natuurlijk ook die Ecos binnen doen om te repareren....

Dat stond al in één van mijn vorige post's maar 'k moet eerst nog wat sparen...klein pensioentje weet je!  ;D
Zal zonder verzendingskosten al gauw 159€ of meer zijn!
http://www.esu.eu/support/garantiereparatur/reklamationen/servicepreise/ecos-ecoscontrol-radio-mobile-control-ii/

;)

raf

zo collega heeft de test gedaan en het werkt

eerst netwerk kiezen van de ecos
en daarna ip op de foon instellen en verbinden en raie rudy raie

dus morgen kan ik weer lekker rijden op de club
terwijl het systeem verder testen maar tot nu toe geen problemen met het blok systeem
vrijdag rijdag dan moet zeker alles weer werken ook de nieuw gemonteerde blokken
nog een stuk of 10 te gaan en dan verder met de speciallekes

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

voila zie, weeral iemand geholpen   :) :)

GAAN MET DIE BANAAN
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

ok update

gisteren dus zoals voorgesteld ingelogd op het ecos netwerk
er komt alleen het ip adres te staan maar eens je dat weet is het geen probleem

dan in het programma hetzelfde adres in geven en klaar
dus het werkt zoals voorgesteld en hier een tevreden topic starter

bedankt voor het helpen en nu rije rudy rije

vrijdag rijdag dus de wieltjes gaan weer kilometers maken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

2012

Hoi, ik probeer dit vandaag ook en loop vast bij stap 3, de gsm kan niet verbinden met de telenet acces point, geen IP adres.
Moet die router enkel met ecos verbonden zijn met utp kabel of moet die bijkomstig ook aan internet gekoppeld zijn?
Geraak er niet uit.... iemand die kan helpen?

OlivierV

Hey Kurt,


JE ecos moet aan hetzelfe netwerk als dat van je gsm hangen wil je met de ecos controller op de gsm op je ecos rijden (zorg wel voor goede wifi-ontvangst in je treinkamer ...).
Let wel, steek je ecos  ook niet in de WAN-poort van je router...
Internet is niet per se nodig, maar wel dhcp!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

2012

Citaat van: OlivierV op 02 mei 2020, 13:54:50 PM
Hey Kurt,


JE ecos moet aan hetzelfe netwerk als dat van je gsm hangen wil je met de ecos controller op de gsm op je ecos rijden (zorg wel voor goede wifi-ontvangst in je treinkamer ...).
Let wel, steek je ecos  ook niet in de WAN-poort van je router...
Internet is niet per se nodig, maar wel dhcp!

Hoi, bedankt voor reactie, maar hoe doe ik wat, dees ken echt niks van en snap je uitleg ni eens😢
Eerste zin dus... wat doe ik dan stap voor stap?

Mijn telenet acces point hangt met utp kabel aan de ecos en das alles. Op mijn gsm zie ik mijn acces point in de wifi menu en kies die om te verbinden, maar minuten lang gebeurt niks tot dan foutmelding ip adrex niet verkrijgen...