ecos controller via smart foon

Gestart door raf, 28 september 2019, 12:46:13 PM

raf

hoi

een probleem
na een resente terug naar fabieks modus updat zeg maar
heb ik terug de  ecos controller op mijn gsm gezet
nu wil deze van geen kanten verbinding maken met het ecos wifi net werk
onze vriend die dat voor mij verleden keer geïnstalleerd had is niet meer onder ons en die kan ik het spijtig genoeg niet meer vragen

andere leden hebben ook deze app geïnstalleerd maar ook deze werken niet
de esu controler die van esu zelf is en waar we dus de instellingen van hebben over genomen die werkt wel
de smart foons dus niet iemand enig idee hoe dit kan opgelost worden
of is de app naar de zwaantje want het is de nieuwere versie

gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Jef

Kan dat in het Nederlands alstublieft?
Tuut zei de trein en de statie vertok.

raf

#2
Geen probleem Jef

je moet alleen de glazen van je bril een beetje poetsen en dan zal je zien dat het alsnog leesbaar is
eens kijken na 5 herseninfarcten hoe jij nog functioneert in de maatschappij

dus beter dan wat ik geschreven heb krijg ik het niet desondanks ik het misschien wel zou willen
maar ja lachen met iemand met een handicap is tegenwoordig in de mode

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

#3
Citaat van: raf op 28 september 2019, 18:43:57 PM
Hi

fadhb
tar éis athdhíriú ar ais go nuashonrú ar mhodh fabieks
Chuir mé an rialaitheoir ecos ar ais ar mo shoghluaiste
anois is mian leis ceangal a dhéanamh leis an líonra éicea-wifi ó phointe ar bith
is é ár gcara a chuir isteach dom an uair dheireanach nach bhfuil sé inár measc a thuilleadh agus ar an drochuair ní féidir liom é a iarraidh níos mó

Tá an feidhmchlár seo suiteáilte ag baill eile ach ní oibríonn siad seo chomh maith
is é an comhchontóir esu a bhaineann le esu féin agus a bhfuil na suíomhanna glactha againn uaidh, a oibríonn sé
mar sin ní thugann na fóin chliste aon smaoineamh do dhuine ar bith ar conas é seo a réiteach
nó an bhfuil an aip chuig an eala mar gurb é an leagan is nuaí é

raf mór

'k Heb het altijd gezegd dat Limburgs  en Iers dialect iets met elkaar gemeen hadden!  ;D ;D ;D

Is het nu plots de schuld niet meer van Lernhout en Hauspie...?  :o

;)

ronaldk

Citaat van: raf op 28 september 2019, 18:43:57 PM
dus beter dan wat ik geschreven heb krijg ik het niet desondanks ik het misschien wel zou willen maar ja lachen met iemand met een handicap is tegenwoordig in de mode

Even heel bot gezegd: Je kan er ook zelf wat aan doen om te zorgen dat je niet zo vaak bepaalde reacties op je berichten krijgt. Je kan niet van iedereen hier op het forum verwachten dat hij of zij alles weten van alle privéomstandigheden van alle gebruikers. Zeker als mensen niet zo heel lang actief zijn of sporadisch actief zijn. Als je wil dat mensen rekening met je houden zal je het kenbaar moeten maken bij je berichten (bijvoorbeeld in je handtekening). Al kan ik mij voorstellen dat je niet iedere keer wil worden geconfronteerd met wat voorgevallen is.

Groet Ronald.

Snobby Crash

Normaal moet dat lukken Raf, je moet wel zorgen dat de ip adressen van je ecos en mobiele telefoon identiek zijn... ik zal dit deze week eens uittesten en je daarover iets meer trachten te vertellen. Ik heb vandaag ook problemen gehad om mijn ecos, die reeds verbonden was met iTrain, te koppelen aan mijn mobiele telefoon... en na enig zoekverkeer is het me gelukt.

Ik laat je nog iets weten !

Greetz Geert

raf

pffffffffff wat dragen al deze postings toe tot het oplossen van het probleem
niks

buiten geert die een goeie uitleg  gegeven heeft en mee zoekt naar een oplossing
ik ben niet alleen de dupe van dit probleem zo te zien
op de club zijn er nog mensen die na het installeren van de nieuwe app dit probleem hebben


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Citaat van: Snobby Crash op 28 september 2019, 19:00:43 PM
zorgen dat de ip adressen van je ecos en mobiele telefoon identiek zijn...

NEEEEN niet doen !
Geen enkel netwerk houdt van identieke IP adressen !  Dat geeft gegarandeerd problemen.

Allee dan, enkele tips :

1. zorg dat je smartphone en centrale op hetzelfde netwerk zitten  (via dezelfde router of access point)
2. zorg dat je de JUISTE VERSIE van de app op je telefoon hebt   (voor de Ecos is dat niet meer de oude software, maa de app  OneDotFive  die je moet hebben)
3. zorg dat ze in het zelfde IP bereik zitten   (meestal bvb 192.169.x.y).  Enkel het laatste getal (Y)  mag verschillen
(tenzij je met meerdere uitgebreide IP subnetten en masks werkt maar dat is voor de huigebruiker meestal niet van toepassing)
4. zorg dat de toestellen elkaar "zien" op het netwerk.  Probeer ze eventueel allebei eens te  "pingen" vanop een laptop op hetzelfde netwerk
5. zorg ook dat de IP instellingen op je smartphone in de app en op je Ecos overeenkomen  (RTFM hiervoor vrees ik )


Daarmee moet je al een heel eind ver  kunnen komen

En anders ...  tik het hier maar neer, kan me ni schelen hoe je het tikt  we komen er wel uit .

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

bedankt Dani


ik vermoed dat we wel wifi geselecteerd hadden voor internet (telenet) maar niet verboden waren met de router die aan de ecos hangt .
de ecos controller die wel werkte die was wel verbonden met de router omdat die gewoonweg niet op internet gaat

nu woensdag proberen of ik eerst verbinding kan maken met die router en kijken dat daarna de app werkt
de app heeft altijd gewerkt dus ik vermoed dat we voor android de juiste hebben .

ja patrick had die voor mij een tijdje geleden ingesteld maar ja hem vragen hoe hij het gedaan heeft kunnen we niet meer

dus wachten tot woensdag

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

jakke

Citaat van: dani op 29 september 2019, 11:01:30 AM
Citaat van: Snobby Crash op 28 september 2019, 19:00:43 PM
zorgen dat de ip adressen van je ecos en mobiele telefoon identiek zijn...

NEEEEN niet doen !
Geen enkel netwerk houdt van identieke IP adressen !  Dat geeft gegarandeerd problemen.

Allee dan, enkele tips :

1. zorg dat je smartphone en centrale op hetzelfde netwerk zitten  (via dezelfde router of access point)
2. zorg dat je de JUISTE VERSIE van de app op je telefoon hebt   (voor de Ecos is dat niet meer de oude software, maa de app  OneDotFive  die je moet hebben)
3. zorg dat ze in het zelfde IP bereik zitten   (meestal bvb 192.169.x.y).  Enkel het laatste getal (Y)  mag verschillen
(tenzij je met meerdere uitgebreide IP subnetten en masks werkt maar dat is voor de huigebruiker meestal niet van toepassing)
4. zorg dat de toestellen elkaar "zien" op het netwerk.  Probeer ze eventueel allebei eens te  "pingen" vanop een laptop op hetzelfde netwerk
5. zorg ook dat de IP instellingen op je smartphone in de app en op je Ecos overeenkomen  (RTFM hiervoor vrees ik )


Daarmee moet je al een heel eind ver  kunnen komen

En anders ...  tik het hier maar neer, kan me ni schelen hoe je het tikt  we komen er wel uit .

Goeie en terzake zijnde tips .
Ik vind u een fijn forumlid.
😁😁😁
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

raf

Hahah Jan je hebt wel gelijk hoor
Soms botst het wel eens tussen Dani en mij maar ach als je ziet hoe ze treinen koppelen da botst ook
Maar toch word het uiteindelijk een trein .

Nu wachten das weer de shit hé

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

BC911

Naar aanleiding van dit topic ben ik zelf maar eens gaan stoeien om te kijken of ik het voor mekaar kon krijgen. Ik had het nog nooit eerder getest, maar had nog een oude wifi router liggen en de zoon leek het wel leuk als hij de treinen kon aansturen via zijn Adroid tablet.

Ik zet het hier dan maar in het draadje, misschien heeft iemand er nog iets aan of helpt het Raf zijn probleem op te lossen.

Wat heb ik van hardware en software versies:
- ECoS II - v4.2.6
- Wifi router - Linksys - oud model - gereset zodat alles op factory settings staat (geen paswoorden of dergelijke en default IP instellingen)
- Adroid tablets (Samsung en Archos) - ECoS Controller app 3.19 - build 560

1) De Wifi router en de ECoS werden verbonden met een standaard netwerkkabel.

2) Op de ECoS ga je naar de instellingen en vervolgens naar het tabblad waar je het IP-adres kan instellen. Ik heb een vast IP-adres ingesteld voor de ECoS, namelijk 192.168.1.101. Dat is het enige wat ik langs de zijde van de ECoS heb aangepast.




3) Vervolgens een Adroid tablet gekoppeld met het Wifi netwerk van de router. Aangezien ik geen paswoord heb ingesteld gaat dat vanzelf, anders natuurlijk even het paswoord ingeven. Om na te gaan of je goed verbonden bent met de router en je de ECoS kan bereiken kan je een webbrowser open en daar het IP-adres ingeven. Als je correct verbonden bent krijg je de webinterface van de Ecos te zien:



4) Daarna kan je de ECoS Controler app openen en bovenaan naar de instellingen gaan. Bij het IP adres geef je het adres in dat je hebt vastgezet in de Ecos. Als dat gebeurd is kan je in het vorige scherm connectie maken met de Ecos en zouden al je treinen beschikbaar moeten zijn.





Dat valt op zich dus best mee eens je weet hoe het werkt, en is inderdaad een eenvoudige manier om met meerdere gelijktijdig te rijden.

Als er nog vragen of opmerkingen zijn, dan hoor ik het wel.




Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

ceuleer

#12
Je kan TightVNC Viewer installeren op tablet, GSM of PC.

jakke

Citaat van: BC911 op 30 september 2019, 10:32:15 AM
Naar aanleiding van dit topic ben ik zelf maar eens gaan stoeien om te kijken of ik het voor mekaar kon krijgen. Ik had het nog nooit eerder getest, maar had nog een oude wifi router liggen en de zoon leek het wel leuk als hij de treinen kon aansturen via zijn Adroid tablet.

.../...

Als er nog vragen of opmerkingen zijn, dan hoor ik het wel.

Lijkt een goeie richtlijn .
Ga ik ook testen.
Dank
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

dani

#14
Citaat van: ceuleer op 30 september 2019, 10:51:29 AM
En als je dan TightVNC Viewer installeerd op tablet, GSM of PC, dan krijg je dit.

Dat klopt maar in dit topic is het wat verwarrend... (en dan niet enkel door de D in "installeerT",  LOL)

VNC verbindingen zijn eigenlijk "spiegelen" van het originele scherm van de Ecos naar de tablet, dus het scherm "overnemen"
Daar wat de "app" eerder in een client-modus werkt en dus niet het gehele scherm overneemt.
Beetje appelen met peren vergelijken, maar inderdaad op deze manier gaat het ook ...    En het kan een ultieme reddingsboei zijn !!!
Goeie tip, sowieso

"if everything else fails, then it's about time to use VNC",  zei mijn één de server engineers in mijn team op 't werk  vroeger   :) :)




BTW ik ben nog even gaan graven en zoeken :

Een link naar de ecos app :    https://ecos-controller.soft112.com/

(wel een oude versie van 2017)

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.