Nummering goederenwagens

Gestart door poco loco, 26 september 2006, 19:13:42 PM

poco loco

In welk jaar is de NMBS begonnen met de hernummering van het goederenmaterieel in zijn huidige vorm? Of, anders geformuleerd: wanneer  is het horizontale streepje op de voorlaatste plaats geintroduceerd?
Groeten, luc.

rixke rail

Beste Luc,

Ik citeer uit het artikel "Het Europese inschrijvingsnummer van de Wagens" uit "Het Spoor" ergens anno 1964 : "Vanaf 1 oktober 1964 en binnen een maximale termijn van vier jaar, zullen alle wagens hun nieuwe merking ontvangen ..."

Ik heb die artikelen ooit eens verstuurd aan een aantal forumleden, U viel toen misschien buiten de prijzen ? Ik wil ze aan U ook nog eens versturen hoor ! (Er is er nog een tweede met uitleg hoe het U.I.C.-nummer gevormd wordt)
Grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

poco loco

Eric, bedankt. Dat is formidabel nieuws. Mijn project situeert zich tussen 1955 en 1965. Ik hoef nu niet meer te twijfelen of sommige 'oud genummerden' n? die periode pas op belgische bodem verschenen zijn: ze doen allemaal mee.
Groeten, luc.
PS. Wat mail betreft is er iets mis: ik kan voorlopig enkel zenden, niet ontvangen[?][?]. Ben anders wel geinteresseerd.

rixke rail

Anders druk ik ze na het scannen zelf af, en stuur je per post op.
Dan moet je me wel per e-mail je adres laten weten, zenden kon je, dus...
Grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN