Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 195

Gestart door Michael, 23 september 2019, 18:39:32 PM

Michael

Het volgende nummer van MSM kunnen we eind deze week weer verwachten  :) :) :)!!!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

jakke

In de mail-aankondiging van dit nummer werd kennis gegeven van de verkoop van o.a. een brico-modelautotje in beperkte oplage .
Als ik goed heb gelezen zou dat gebeuren op de beurs in Genk .
Kan er een model gereserveerd worden of is diegene die lekker vroeg op de beurs is de geluksvogel die zo'n model kan bemachtigen ?
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

doomslu

Citaat van: jakke op 26 september 2019, 17:42:50 PM
In de mail-aankondiging van dit nummer werd kennis gegeven van de verkoop van o.a. een brico-modelautotje in beperkte oplage .
Als ik goed heb gelezen zou dat gebeuren op de beurs in Genk .
Kan er een model gereserveerd worden of is diegene die lekker vroeg op de beurs is de geluksvogel die zo'n model kan bemachtigen ?
Vroeg opstaan is de boodschap!  ;D
Ondanks de beperkte oplage is het nu ook weer niet zo dat er maar 10 ter beschikking zullen zijn hé.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

#4
vandaag ontvangen

voor ieder dat wils is er een artikel aanwezig, mooie ba(a)n(tjes)en aanwezig/treinssamenstellingen/andere...voor elke lezer zeg maar

Ook is die GB Brico citroen bijzonder geslaagd met op de deur het adres van de hoofdzetel te Edegem(die adresaanduiding durft al bij andere eens vergeten worden !
Ik zou naar Genk gaan en hopen dat er nog..... ;)

Ook het baanontwerp is een fraaie inspiratiebron voor sommige....

SuSke

 >:( >:( >:( >:( >:(

Bon, als die wagentjes dus op de beurs in Genk worden verdeeld, vallen we er bij MTD naast omdat die op het zelfde ogenblik doorgaat als onze jaarlijkse tentoonstelling. Dus bye, bye kans om iets leuks op de kop te tikken.

Dus Luc (Doomslu) geef ons de mogelijkheid om er ook op de kop te kunnen tikken. Het zou MSM waardig zijn.

>:( >:( >:( >:( >:(

Ja, ik ben boos omdat zo'n evenement weerom een club fnuikt om iets op poten te zetten om een jaarwerking te kunnen laten draaien met enthousiaste mensen en niet om er geld aan te verdienen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

jakke

Ja , dat kan, vroeg opstaan . Maar een rit met de trein van antwerpen naar genk duurt .Dus pas tegen de middag aankomen .
Waarschijnlijk zal het zo moeilijk zijn om te concureren met de vroege opstaanders .Spijtig dat het niet anders geregeld kan worden .
Hoop doet leven .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Metpetergaathetbeter

zou men geen mogelijkheid kunnen geven aan abonnee's om te reserveren en later/laten afhalen ? ;)

59erke

Mensen even kalm aan, in MSM staat dat er 250 beschikbaar zijn en dat ze in Genk aangekocht kunnen worden EN na de beurs ook via mail te bestellen zijn.

Dus wie er eentje wil stuur MSM een mail, schrijf het bedrag over en uw autootje wordt geleverd
Of zie ik het verkeerd ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Metpetergaathetbeter

ook wij dienden met Genk op te schuiven met als gevolg dat we samen met 5 a 6 clubs in Belgie/Zuid-Nederland iets organiseren(allen staan niet vermeld in de MSM) ;)

Metpetergaathetbeter

ik lees beperkte oplage 250 stuks, als ze daar allen verkocht(ze kunnen na Genk eventueel nog besteld worden) worden kun je om het schoon te zeggen "fluiten" naar je model of zou men eventueel een tweede oplage overwegen ?

Johnnytrein

Voortreffelijk tijdschrift gisteren uit de bus genomen  :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Metpetergaathetbeter

#12
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 27 september 2019, 14:10:59 PM
Ook is die GB Brico citroen bijzonder geslaagd met op de deur het adres van de hoofdzetel te Edegem(die adresaanduiding durft al bij andere eens vergeten worden !
Ook sommige techniekers van GB-Inno-BM reden met eenzelfde bestelwagen maar met met de opschriften GB-Inno-BM (zie eerdere link tekening).
Ik herinner mij nog toen ik in  Ternat afreed om naar Jocadis te rijden ik onderweg steeds zo'n geparkeerd voertuig (GB-Inno-Bm)zag staan.Ook waren de camionnettes(op één of enkelingen na?)al uit het straatbeeld verdwenen voor/op het ogenblik van de opsplitsing/uitverkoop GB-Inno-BM in het jaar 2000

modelbaanHO

Even over het tijdschrift zelf...

Eerst en vooral een dikke proficiat voor het 20 jarig bestaan ! Ook mijn felicitaties aan de redactie, vaste kern en losse medewerkers, die er in slagen nummer na nummer te vullen met mooie artikels en reportages.

Nr 34 was het eerste tijdschrift dat ik heb gekocht. Daarna alle nummers en ondertussen ook op beurzen en zo het grootste deel van de nummers voor 34 gevonden en gekocht.
Ik lees het nog altijd met veel plezier. Niet alle bijdragen zijn voor mij even interessant of boeiend maar er is een mooie mix. Het huidige nummer is voor mij daar een mooi voorbeeld van.

Ik hoop dat we hier nog lang van mogen blijven genieten !


Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

bekie

Misschien een idee voor de Modelspoor Actie 2020 onder het motto 'het zijn niet alleen treinen die rijden'? Waarom eens niet een sabbatjaartje inlassen en een (set) bestelwagen(s) aanbieden? Eigenaardig dat de exclusieve bestelwagen(s) wordt aangeboden op een niet-eigen modelspoorevent en niet van start gaat op de eigen expo volgend jaar?