MODELSPOOR 2019 by MTD - 19 & 20 Oktober 2019 in EDEGEM (B)

Gestart door SuSke, 20 september 2019, 23:37:01 PM

SuSke

Nog een 4-tal weken te gaan en dan staan we er weer.





Met naar jaarlijkse gewoonte ook deze keer weer een aantal prachtige gastbanen naast verder afgewerkte clubbanen:

De Europese Primeurs zijn:

"Ett Stykke af Odsherreds" – Team Stedahult - Een landschapsbaan naar Skandinavisch voorbeeld en tevens een eerbetoon van Steef aan zijn overleden echtgenote



"Brexit Lane Transit" – Frank Bunnik - Een rangeerbaantje met een Engelse inslag, gewoon omdat zijn vorig baantje niet spectaculair genoeg was voor onze tentoonstelling



Als Primeur voor België hebben we

"Valkenveld - Looseind – Ergernisse" - Omroep modelspoorclub - H0 baan naar Nederlands voorbeeld, gesitueerd in de jaren zestig gemaakt door een vriendenploeg die de smaak van tentoonstellen te pakken heeft



Een keur aan banen die echt de moeite zijn om nog eens gezien te worden

"Cornfield Yard" - Ronald Halma - Rangeerbaan naar Amerikaans voorbeeld in H0, een baan die na 9 jaar eindelijk nog eens terug naar België komt



"VoordeDok" – Samuel De Zutter - Sfeervolle impressie van een stukje Antwerpse haven in H0, de voorgeschiedenis van een andere clubbaan



"Bolormaa Balgier" - Luc De Martelaer - Deze baan neemt je mee door de Mongoolse steppe en woestijn in schaal N, gewoon genieten van een ongelooflijk perspectief op 1m diepte



"Rimkov Lokomotive" - Rik Martens en Koen Vermeulen - Stoomlok op de testbank in spoor 1, winnaar van de minibaantjeswedstrijd 2018



"Smeerdijk" - Jan van Mourik en Henk Wust - Chemische industrie aan de haven of de achterkant van de propere haven



"Mahachai" - Paul de Groot - Met de trein dwars door de markt in een nauwe straat in Thailand, een speciale belevenis van een specifiek fenomeen



"Depot Saint Moniat" - Koen Duijsings - Impressie van een klein lok depot in de Belgische Ardennen, een baantje dat alles lekker wegsteekt achter de heuvels van de Ardennen



"Märklin retrobaan" - Jos Maes - Een nostalgische blijver die telkens toch weer veel bijval kent



De paradepaardjes van de club

"Baerechum Extended" - MTD spoor Z baan - met na vorige de uitbreiding, weerom een kleine zeer merkwaardige aanvulling



"Vaerwegh Dok" - MTD Modulebaan H0 2R digitaal - in al haar glorie met een vergrote capaciteit om nog meer variatie in het treinverkeer te krijgen



"Enndorf" - MTD Modulebaan N digitaal - De jongste telg in de familie die volop in haar afwerking zit maar toch al een sfeer weet op te wekken om bij weg te dromen



"MéTiers Du canal" - MTD clubproject N - De kofferbaan met de werken rond de bouw van een sluis, winnaar interclubwedstrijd MobExpo 2018



Daarnaast mogen de volgende dingen natuurlijk ook niet ontbreken

"Fragmentwedstrijd" met de werkjes ontsproten uit de fantasie van modelspoorwegbouwers, ditmaal gebouwd op een stukje ter grootte van de gekende ovalen Märklin-sticker en waarbij de winnaar door het publiek gekozen wordt

"Kids Corner" waar de jongsten onder de bezoekers zich mogen uitleven met een houten spoorbaan en ander spoormateriaal, leren rangeren op een "echte" baan of rondjes draaien op een authentieke Märklin-cirkel en kleurplaten voor zichzelf of hun moeder maken

"C-Traccs" toont zijn nieuwste ontwikkelingen aan het grote publiek en de toegewijde modelbouwers

"Verkoopstand" met materiaal van de leden, schenkingen aan de club en de dubbels uit de bibliotheek van de club

"MTD - Centraal Station" ons knus cafetaria om lekker te relaxen, bij te praten met gelijkgestemde zielen of te genieten van een natje en een droogje tussen en met zicht op de banen

"Info stand MTD Treinenclub" - Hier kan je terecht met vragen over de werking van de club en al wat je wil weten over onze mooie hobby


Voor dit ganse spektakel betaal je slechts €7,50 inkom. Leg je echter de hand op een flyer en vul je de achterkant in, krijg je een korting van €1,50 - geldig voor 4 personen per Flyer
Ben je jonger dan 12 jaar en vergezeld van een betalende begeleider, dan mag je gratis binnen.

Meer informatie vindt je op http://www.mtdtreinenclub.be/home/tentoonstelling/index.html inclusief de downloadfile van de flyer  ;D ;D

We heten jullie van harte welkom op onze gezellige tentoonstelling.

Edit: Activiteiten in de "Kids Corner" een beetje verduidelijkt
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Ja Suske, ik moet toegeven dat dit een mooie setting is. Hebben jullie ook nog iets overgelaten voor Genk   ;D ;D ;D.
Jullie staan al in mijn agenda  ;).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Michael

Frans ik heb eigenlijk Genk in de agenda staan, maar denk er over om ditmaal voor jullie te kiezen, ben ik snel klaar kan ik altijd nog even naar Genk rijden.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

@Koen
Moesten we nog iets overlaten voor Genk dan??  ::) ::)
Om eerlijk te zijn, we zijn al ruim 2 jaar bezig met deze setting.
Anders loop je inderdaad de mooie stukken mis.
2020 staat al meer dan half-vol en 2021 zijn we ook al aan begonnen

@Michael
Niet twijfelen. Gewoon zaterdag eerst langs Edegem komen, een overnachting boeken in de stad en daar ook van genieten en Genk ligt dan op de weg naar huis op zondag  ;) ;)

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

@ Suske,

Nee, absoluut niet, hoe meer hoe liever  ;) . Ik kom toch eerst naar jullie en als er dan nog tijd overschiet ga ik misschien naar Genk.
Clubs krijgen bij mij voorrang. Zij moeten hun inkomsten opbouwen door oa hun expo's  ::).


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ronald


Werner

Interessant programma.
Ik kom waarschijnlijk zondag langs. Zaterdag naar Genk, en zondag naar Edegem.
H0, 2-rail analoog, grotendeels Belgisch.
Mijn broncode: wat niet is getest, werkt niet; wat niet werkt, is niet getest geweest.

Klaas Zondervan

Als ik zo eens de inzendingen bekijk komt dat zaaltje lekker vol te staan.
Ben van plan om op zaterdag te komen kijken.

Stedahult

Mvh. Steef

Ronald


OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

steamdriven

Heel erg de moeite precies!
Maar door andere verplichtingen zal het dit jaar niet lukken, vrees ik.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Snobby Crash

Ik kom trouwens ook een bezoek brengen, altijd een leuke sfeer en prachtige banen bij jullie !!!
En inderdaad de oude Marklin baan doet ons steeds terugdenken aan vroegere tijden, toen we steeds een jaar nodig hadden om te sparen en iets te kopen voor onze modeltreinbaan....

Tot dan !

Greetz Geert

janjozef

Vandaag de laatste loodjes aan afwerking en begin gemaakt met testing,  ze is klaar. Volgend weekend uitgebreid getest op Rama en daarna modelspoor 2019.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem