Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

dagbladhandel met modelspoor???

Gestart door Peter, 19 september 2019, 15:25:23 PM

Klaas Zondervan

Citaat van: bellejt op 19 september 2019, 16:43:11 PM
mms vertellen waar je zit aan zee
Dat is wel een goeie. Als je in de Panne zit wandel je niet even naar Knokke om een boekje te halen.
Maar waarom per se zoeken in dagbladhandels? In Blankenberge b.v. zit een modelspoorwinkel, verkoopt die geen modelspoorbladen?

Rangeerduivel

#16
Citaat van: Klaas Zondervan op 20 september 2019, 10:28:10 AM
Citaat van: bellejt op 19 september 2019, 16:43:11 PM
mms vertellen waar je zit aan zee
Als je in de Panne zit wandel je niet even naar Knokke om een boekje te halen.

Voor één keer je fiets niet bij klaas..? ;D ;D ;D

Citaat van: Klaas Zondervan op 20 september 2019, 10:28:10 AM
In Blankenberge b.v. zit een modelspoorwinkel,

Die is er reeds geruime tijd niet meer,
Zat vroeger in het nu afgebroken station (je kon er zelfs museumstukken zoals bvb Tony Cabus tegen het lijf lopen! ;D ;D), is dan verhuisd naar een ander adres in Blankenberge maar is later nog eens verhuisd naar Lissewege...en op beurzen kom je Jeanke ook nog wel eens sporadisch tegen...

;)

steamdriven

Gelukkig werk ik quasi elke dag in Brussel-Zuid en de 3 Press-shops daar voeren elke maand een 10-tal verschillende titels. Heel handig!
De krantenwinkel bij ons in het dorp heeft er 2 of 3. Eén daarvan is natuurlijk MSM.  :)
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Klaas Zondervan

Citaat van: Rangeerduivel op 20 september 2019, 10:57:55 AM
Voor één keer je fiets niet bij klaas..? ;D ;D ;D
Ook op de fiets is het nog een heel eind, je moet ook nog terug hè?

dani

't is duidelijk weer pruimentijd ...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76


Peter

Als je over afstanden praat, hou er dan aub rekening mee dat we afhankelijk zijn van het openbaar vervoer,
wij zitten in Middelkerke en hebben hier dus enkel de Kust tram.
Vorig jaar was hier op de zeedijk een krantewinkel met zeer ruime keuze aan modelbouw en modelspoor  magazines
Maar die is helaas gesloten, want die vrouw ging op pensioen en er was geen overnemen. Winkel staat nog steeds tehuur/tekoop

Met vriendelijke groeten
Peter

svvander

Citaat van: Jappy op 20 september 2019, 08:44:50 AM
IMS in Leuven is er al twee jaar niet meer. Doodzonde, want dat was mijn vaste adresje voor interessante magazines en een excuus om van kot af te komen. Nu ik werk in Leuven en mis ik die winkel nog steeds, al is het wel beter voor m'n portemonnee zo.

Wel ik werk ook in Leuven... toen ik er (nog) niet werkte, was het mijn vaste stopplaats als ik Leuven ging shoppen met de vrouw. Nu ik er werk, ben ik er dus al meer dan 2 jaar niet meer geweest en sinds de 8 jaar dat ik in Leuven werk, spijtig genoeg maar een 3-tal keer. Erg eigenlijk, niet?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

bekie

Un IMS in Leuven nog delen van de Nicolas Collection gekocht.
 

svvander

Citaat van: Rangeerduivel op 20 september 2019, 10:57:55 AM
Citaat van: Klaas Zondervan op 20 september 2019, 10:28:10 AM
In Blankenberge b.v. zit een modelspoorwinkel,

Die is er reeds geruime tijd niet meer,
Zat vroeger in het nu afgebroken station (je kon er zelfs museumstukken zoals bvb Tony Cabus tegen het lijf lopen! ;D ;D), is dan verhuisd naar een ander adres in Blankenberge maar is later nog eens verhuisd naar Lissewege...en op beurzen kom je Jeanke ook nog wel eens sporadisch tegen...

;)

Die is er inderdaad al heel lang niet meer... maar Jeanke? Volgens mij was het Patrick. Diene was van Kampenhout (mijn buurgemeente) afkomstig en hield in het station van Blankenberge o.a. MTE open. (Mini Train Expo). Zitten nu in Lissewege, maar ben er nog niet geraakt. Al mijn Viessman decoders kwamen vroeger van bij hem. Hij kwam die bij mij aan de deur brengen, als 'm naar huis reed (of naar familie reed). Heb 'm onlangs nog een bericht via FB gestuurd, met de vraag of 'm toevallig nog van die mooie resinkappen had. Had er destijds een aantal te koop. Waar is den tijd.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Zeg mannen, is het niet tijd dat we stoppen hiermee? Er zijn aan zee genoeg dagblad winkels die modelspoorbladen verkopen. En in Oostende is er nog ene die treinen verkoopt (nog niet binnen geweest). Met alle winkels van dit apenland te noemen is Peter ook geen stap verder. De kusttram gaat niet tot in Leuven of Kinrooi.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

Is de moeite niet meer om verder te zoeken want zater of zondag brengen ze ons toch terug naar huis.
Bedankt om mee te zoeken
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: svvander op 20 september 2019, 18:48:06 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 20 september 2019, 10:57:55 AM
Citaat van: Klaas Zondervan op 20 september 2019, 10:28:10 AM
In Blankenberge b.v. zit een modelspoorwinkel,

Die is er reeds geruime tijd niet meer,
Zat vroeger in het nu afgebroken station (je kon er zelfs museumstukken zoals bvb Tony Cabus tegen het lijf lopen! ;D ;D), is dan verhuisd naar een ander adres in Blankenberge maar is later nog eens verhuisd naar Lissewege...en op beurzen kom je Jeanke ook nog wel eens sporadisch tegen...

;)

Die is er inderdaad al heel lang niet meer... maar Jeanke? Volgens mij was het Patrick.

Voor de volledigheid; Jean Herckens noemt de brave man!

;)

Johnnytrein

Wat mij in het hele verhaal opvalt er zijn steeds minder kranten winkels.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Havoc

Correctie: er zijn steeds minder goeie krantenwinkels. Echt minder zijn er niet, bvb tankstations hebben meestal die functie over genomen. Maar voor de meeste zijn kranten en tijdschriften niet meer het belangrijkste dat ze doen. Post, Western Union, DHL/DPD/...-punt, Lotto etc. Kranten en tijdschriften staan laag op hun lijstje.
Met vakantie voor onbepaalde duur.