MFX in combinatie Ecos

Gestart door Koen, 18 september 2019, 21:23:23 PM

Koen

Heeft er iemand ervaring met het herkennen van een MFX decoder op de ECOS. Ik heb  vandaag de 241 van de SNCF ontvangen (Trix). Deze is uitgerust met een MFX decoder. Nu wordt deze niet herkend door de ECOS.
Na wat Google werk, zou het herkennen door de Ecos een 3 tot 5-tal minuten in beslag nemen. Neem je deze van de baan (wat gebeurd is), zou die niet meer herkend worden.
Is deze info correct? Zo ja, kan deze MFX gereset worden zodat deze terug herkend kan worden?

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

ACFI

Koen,

ik heb dat probleem nog niet voorgehad. Ik gebruik wel altijd het programmeerspoor zodat er geen "storende" bronnen roet in het eten kunnen gooien.

ACFI

Koen

Bedankt voor je reactie, Steven. Ik nog eens op het programmeerspoor proberen.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

mardig23

Hoi Koen,

Ik plof de MFX-en (wel 3 rail dan) gewoon op het spoor, zonder andere locs in de buurt, en dat gaat allemaal vanzelf.
Het duurt met de Ecos wel iets langer dan met een MS3, maar het komt uiteindelijk wel goed.

Je kan ook met de Ecos de decoder uitlezen en/of resetten.
Daar heb ik wel de handleiding voor nodig. :o ::)

Ik heb wel eens een (nieuwe) B-models gehad die ik niet in orde kreeg, maar die heb ik dan op de MS-3 gereset, en daarna werkte het wel.

Veel succes!
Mvg Karl

Rangeerduivel

Ik weet uit ervaring dat Railcom veel trager werkt als M4 is ingeschakeld, misschien is het omgekeerd ook zo, dus zou ik voorstellen om Railcom een uit te schakelen...
;)

Koen

Bedankt voor alle tips, mannen.
Ik ga vanavond nog wat uitproberen. Gisterenavond heb ik nog wat zitten testen en na het wissen van de bestaande locs op de Ecos worden ook de locs die er voordien in zaten niet meer automatisch herkend  >:(. Dit wordt dus weer even uitzoeken  ::).
Tot nu toe heb ik nog nooit problemen gehad maar ja voor alles is er een eerste keer. Net zoals dit de eerste keer is dat ik in aanraking kom met een MFX-decoder.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Johnnytrein

Koen heb je alleen de ecos? Ik heb een soort gelijke ervaring ook eens gehad met mijn CS reloaded toen rade men mij aan de betreffende loc aan te melden op een ander toestel daarna melde de loc zich gewoon terug aan op mijn CS 1 reloaded.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Koen

Citaat van: Johnnytrein op 19 september 2019, 07:54:22 AM
Koen heb je alleen de ecos? Ik heb een soort gelijke ervaring ook eens gehad met mijn CS reloaded toen rade men mij aan de betreffende loc aan te melden op een ander toestel daarna melde de loc zich gewoon terug aan op mijn CS 1 reloaded.
Helaas wel, Johnny. Die oplossing had ik ook ergens gelezen.
Ik ga vanvond mij Ecos eens volledig resetten en zien of dit een oplossing biedt.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Johnnytrein

Heb je nergens in uw omgeving een collega met een andere centrale ?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Koen

Ik heb wel een vriend die ook een Ecos heeft maar die woont zo'n 150km van bij mij thuis.
Indien noodzakelijk, kan ik wel met hem afspreken maar ik ga in eerste instantie de andere mogelijkheden uitproberen  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Klaas Zondervan

Citaat van: Koen op 19 september 2019, 08:30:57 AM
Ik ga vanvond mij Ecos eens volledig resetten en zien of dit een oplossing biedt.
Ik denk dat dat niet helpt. Je kunt beter de decoder resetten. De decoder onthoudt nl. het nummer van de centrale en als de centrale zich opnieuw meldt denkt de decoder: die ken ik al, en de decoder zal zich niet opnieuw melden.

Koen

Dag Klaas,

Weet jij of Piko ook MFX decorders gebruikt want daarmee heb ik nu ook hetzelfde probleem?
Ik ga vanavond even nazien of ook locsounddecoders van ESU hetzelfde probleem hebben.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Klaas Zondervan

Koen, ik heb even op de Piko website naar een paar locs voor 3-rail gekeken. In de beschrijvingen die ik heb gezien wordt verteld dat de ingebouwde decoders mfx begrijpen.
Of dat voor elke loc geldt weet ik niet, dat zou je per loc even zelf moeten bekijken.

Koen

Bedankt. Ik zal de opbergdoos moet opsnorren en de manuel even opdiepen. Ik vermoed dat het daar wel in vermeld zal staan.

Groetjes,
Koen


Nooit te oud om te leren

nmbssncb

Op de ECoS moet je volgens mij DCC als voorkeur uitzetten en wellicht ook RailCom(+), zo niet dan wordt een nieuwe locomotief met DCC/M4(mfx) decoder automatisch via DCC en RailCom(+) aangemeld en niet via M4 (mfx).

Je kan ook CV47 (4 bits) zo configureren dat een bepaald protocol is uitgeschakeld.


Willy

nmbs < Willy > sncb
===============