Nieuwe Brusselse spoortunnel

Gestart door janieburton, 18 september 2019, 11:19:53 AM

Andress24

De tunnel zou ook al bijvoorbeeld rond Vorst kunnen beginnen, een of twee stations onder de bestaande stations bedienen en dan terug in Schaarbeek bovenkomen. daarmee zou je Thalys, ICE en een paar van de langere IC routes (bijvoorbeeld kust <-> Limburg) uit de bestaande koker kunen halen en daar dan op S verkeer concentreren.
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Alan On Track

Het bouwen van een nieuwe tunnel zou wel nog tientallen jaren duren, de verkeersproblemen zijn dus nog niet meteen opgelost.

Wat ik me wel al lang afvraag is of het geen optie is om meer van de westelijke verbinding gebruik te maken, spoorlijn 28. Ik bedoel daarmee dat bepaalde treinverbindingen de stations van Brussel-Noord en Centraal niet meer zouden aandoen maar vanaf Schaarbeek rechtstreeks naar het Zuid gaan. Dat is een dubbelsporig baanvak waar nu enkel S-treinen over rijden. Zo ontlast je de Noord-Zuid as zonder een extra tunnel te bouwen.
Modelbouw is een kunst

evan

Dit optie gaat de lobby van de trado "Belgische betonboeren" niet steunen.   ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ACFI

De omnibus van naar dendermonde doet dat al. Die passeert maar een keer door noord-zuid per uur.

ACFI