Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Roco wisselaandrijving

Gestart door 55erke, 16 september 2019, 19:48:29 PM

55erke

Beste modelspoorders,

Ik heb hier een ondervloerse wisselaandrijving liggen van roco die ik graag zou gebruiken.
Helaas heb ik er geen stekkertjes of kabeltjes van.
Weet iemand wat ik nodig heb en evetueele bestelnummers ?
Alvast bedankt.

20190916_114751 by Johan S, on Flickr

Groetjes

Johan



stoomlokje

stekkers met bestelnr : 10603 kabel eventueel bestel nr : 10623 ( 3 draden , rood, zwart, groen ) alles van Roco

groetjes,
Saskia

Klaas Zondervan

Je kan ook de draden rechtstreeks op de koperen lipjes solderen.

Welke aandrijving is dit eigenlijk? Ik ken deze niet en bij Roco kan ik hem ook niet vinden.

PaulC

#3

Klaas Zondervan

#4
Dat is niet dezelfde als op de foto van Johan.O ja, toch wel. Alleen uit een heel andere hoek gefotografeerd. Daarom herkende ik hem niet.
Is wel belachelijk duur.

PhantomRC

Zou de volgende u niet kunnen helpen? Het is wel geen Roco maar het materiaal ziet er wel tof uit ... https://youtu.be/oicedtgXsWA ... OK 't is in 't Frans  ;) maar zijn How-To is ook veelbelovend ...
Mijn kennis qua elektriciteit/electronica is zo goed als ... NUL :-( ... allé ja ... op 21/12/2019 schat ik het op 15% ... ik vorder :-) :-) :-)
Lid van niks. :-)

Klaas Zondervan

Die aandrijvingen zijn zo te zien gebaseerd op servo's. Daar heb je weer een doos met elektronica voor nodig om ze te laten bewegen, terwijl die Roco aandrijving gewoon met een schakelaartje kan worden bestuurd.
Het jammere van die video vind ik dat ze wel een heleboel Frans kakelen - waar ik maar weinig van versta - maar ze laten geen enkele keer het ding bewegen.

55erke


Bedankt allen voor de info. Nu kan ik verder.
Deze wisselaandrijving is idd aan de dure kant en er zijn alternatieven ,  maar aangezien ik deze ene had liggen had ik hem graag ook gebruikt  ;D

Groetjes
Johan