Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

plasticard met metselwerk structuur

Gestart door perk, 16 september 2019, 10:18:53 AM

perk

Gisteren bij het Spoor hun meesterwerkjes gezien van plasticart.

Ik ben echter vergeten te vragen waar ze die vandaan halen.   Heeft iemand hier een goede bron voor?
de kleine stukjes die ik hier en daar online zie lijken me nogal prijzig en ook klein voor hele gevels uit te snijden.

Patrick

Herwig


perk


Cord

Citaat van: Herwig op 16 september 2019, 14:01:06 PM
zie Forum PB/PM aan u
Dat is nou weer jammer.
Volgens mij is de essentie van een forum dat je zoveel mogelijk kennis en informatie met elkaar kunt delen. Op deze manier worden andere geïnteresseerden buiten schot gehouden.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Michael

Citaat van: Cord op 16 september 2019, 19:36:41 PM
Citaat van: Herwig op 16 september 2019, 14:01:06 PM
zie Forum PB/PM aan u
Dat is nou weer jammer.
Volgens mij is de essentie van een forum dat je zoveel mogelijk kennis en informatie met elkaar kunt delen. Op deze manier worden andere geïnteresseerden buiten schot gehouden.


Daar sluit ik mij bij aan ik was ook benieuwd naar het antwoord op deze vraag.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Herwig

#5
 [ Omdat het slechts een erg minimale indicatie was ivm de mogelijke aankoop van bedoeld materiaal.
   Voor verdere info zal Perk/Patrick contact opnemen met Het Spoor, veronderstel 'k.  ]

vyncky

Ik heb enkele gebouwen gezien die gebouwd werden met Slaters plastic card.

Mvg

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

perk

ik denk ook dat het waarschijnlijk Slaters zal geweest zijn.
Ik ga proberen eens enkele van die platen ergens te vinden of anders direct daar te bestellen.

We zijn nog aan het zoeken naar de beste/makkelijkste methodes voor te bouwen.    3D printen van een muur lukt ook goed, maar nu merk ik dat bij grotere oppervlakten de PC zijn CPU het niet meer aankan.   Wellicht te veel patronen te berekenen.

Patrick

Cord

Het hangt er een beetje vanaf wat je met die Slater's Plastikard wilt maken. Persoonlijk (en dat is het natuurlijk allemaal) vond ik de voegen de baksteenplaten van Slater's wat minder strak gegoten en ben ik daarom flexibele baksteenplaten van Wills graag gebruiken.


Omdat deze platen eigenlijk zijn bedoeld om de binnenkant van tunnels mee te bekleden zijn ze lekker dun en makkelijk te snijden.


Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Webbie

Patrick,

wij gebruiken inderdaad Slaters plastikard voor de bakstenen en andere platen met reliëf. Aangezien we grootverbruikers zijn, krijgen we een mooie korting van Slaters :)
De witte plastikard kopen we bij een industriële plastiek-boer in de buurt, in vellen van enkele vierkante meters.

Groeten,
Tom

Klaas Zondervan

Citaat van: Cord op 17 september 2019, 11:37:41 AM
Persoonlijk (en dat is het natuurlijk allemaal) vond ik de voegen de baksteenplaten van Slater's wat minder strak gegoten....
Dat lijkt me juist een voordeel. In het echt is metselwerk ook niet altijd even strak, vooral bij oudere gebouwen. Ik gebruik zelf bij voorkeur Slaters. Die zijn trouwens ook vrij dun, ongeveer 0,5 mm en dus makkelijk te buigen en te snijden.

perk

ik heb vandaag in Heverlee de Slaters platen gehaald en een eerste test gedaan met een klein overweghuisje.
Het huisje zelf was een 3D print voor de vorm, ipv 1mm plasticard zoals in de Dobbit video van Guy Holbrecht.

Het ging, maar het is toch een precisiewerkje.  De stenen direct mee printen zou ook gaan, maar teveel tekenwerk en minder echt knutselen.
Dit was wel leuk ...

Als het een beetje gelukt is post ik wel een paar foto's

Patrick 


Thommy

Het hangt af hoe je de stenen erin hebt getekend. Een pattern ed is veel rekenwerk voor een pc. Als je begint met pattern van stenen, dan nog een deel cutouts ed... dan gaat uwe pc idd wel wat moeten kunnen (ik zie op het werk dat creo elements/parametric daar heeeeeel veeeeeel last van heeft).
Greetz

Thommy

Cord

Citaat van: perk op 22 september 2019, 20:04:20 PM
ik heb vandaag in Heverlee de Slaters platen gehaald en een eerste test gedaan met een klein overweghuisje.
Dag Patrick,
Heb je daar toevallig ook foto's van gemaakt?

Citaat van: Thommy op 26 september 2019, 06:18:09 AM
Het hangt af hoe je de stenen erin hebt getekend. Een pattern ed is veel rekenwerk voor een pc. Als je begint met pattern van stenen, dan nog een deel cutouts ed...
Met welk programma maken  jullie dat tekenwerk?
Groet,
Wim
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing