Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM actie 2020

Gestart door mardig23, 11 september 2019, 00:16:33 AM

PeterVG

#270
Op facebook kan je foto's vinden van het MSM model loc 5540 met blauwe band. Ik ben ontgoocheld dat men gekozen heeft voor citroengele banden en niet voor appelsiengele zoals bij het grote voorbeeld. Dit had makkelijk juist uitgevoerd kunnen worden. De blauwe band daarentegen zit wel goed van kleur.
Echt jammer want ik had het nog aangehaald, nr 11 van dit draadje bovenaan.... helaas

NMBS 5540 @ 1977 by Peter Van Gestel, on Flickr

doomslu

Peter, zou het niet kunnen dat jouw voorbeeldfoto wat aan de donkere kant is, terwijl het model mooi helder verlicht werd?

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterVG

Luc, ik heb de docoratie encylopedie van TSP er op nagekeken.
Op pagina 126 staat de 5540 mooi afgebeeld op een zonnige foto.
En inderdaad het geel is dan wel wat lichter. Iets meer oranje toch.
Maar op deze foto valt op dat de blauwe band veel lichter is dan diegene op het model.
Moeilijk allemaal na 45 jaar.

svvander

Peter, staat je niet blind op foto's van op het net en van in een boekjes van... 15 jaar geleden? De afwijkingen die op deze foto's kunnen zitten kunnen voldoende zijn om u te laten denken dat het niet de juiste kleur is.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Thommy

Het probleem tussen foto's van vroeger zit hem in de toestellen van toen, het scannen (zelfs met programma waarmee je scant, de instellingen van de scanner,...)

Kleur is een onmogelijke om vast te stellen op scherm en irl. Zelfs ral kleurkaarten zijn slechts indicatie tot je een stukje gelakt er naast houdt
Greetz

Thommy

PeterVG

Vergeet niet dat de kleurtonen van de toegepaste verf vroeger niet universeel waren. Het toegepaste geel op de banden ging van fel geel tot geeloranje. Ik spreek uit eigen zicht waarneming, niet van foto's. Het viel me pas op als er meerdere locs naast mekaar stonden. Dan was het duidelijk zichtbaar. Dus mag er best wel eens een loc tussen zitten waar VBV eens wat meer oranje in het geel laat doorschijnen. Maar goed ik heb gesproken en ga nu in alle stilte verder knutselen.

Metpetergaathetbeter

(loc)kleuren konden  onderhevig zijn(geweest) van afgeschenen of zelfs kuisproducten,kuismethoden

55erke


Hoy,
Is er nog nieuws over de 5540 ?
Groetjes

mark7758

Container staat misschien in de file ergens in de buurt van het Suez kanaal of zo.
Heb gewoon geduld. De zon komt eraan. Dus geniet van het MSM in de zon.
Ja. Ik wacht ook nog.  :-X
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

SuSke

VBV heeft er misschien gelijk van geprofiteerd om het aandrijfprobleem op te lossen voor deze reeks. "Keep a positive mindset".
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: SuSke op 30 maart 2021, 13:27:10 PM
VBV heeft er misschien gelijk van geprofiteerd om het aandrijfprobleem op te lossen voor deze reeks. "Keep a positive mindset".
het is U allen gegund !  :)

Val-Rikard


svvander

Is er ondertussen nog nieuws? Zijn ze al geproduceerd en op transport?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

1885

Op de website staat:
"Door de corona-perikelen in China is ook de productie van het Actie-model 2020 vertraagd. De container met onze modellen is al een tijdje onderweg en is gelukkig het Suezkanaal al voorbij. Aankomst in België over enkele weken. De uitlevering is voorzien in juni."

Is dat inderdaad nog voorzien voor juni?

doomslu

Deze info kreeg ik een tiental dagen geleden van Kristof Van Biervliet.
Hij heeft me ondertussen nog niet verteld dat ze al gearriveerd zijn. Ik ga er dus van uit dat het nog niet het geval is.
Blijkbaar beslissen die rederijen of een schip eerst naar Engeland, Polen of België komt. Om maar iets te zeggen. Kortom: Hij komt, maar we weten nog niet wanneer precies.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *