Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM actie 2020

Gestart door mardig23, 11 september 2019, 00:16:33 AM

55erke


Tja moeilijk die blauwe kleur.
Ik heb destijds de 5531 kunnen bewonderen in Kinkempios van kortbij en die had wel 3 verschillende blauw in zijn livrij zitten. In grote vlakken bijgeschildert .
In ieder geval lijkt het of ze vroeger een tog wat donkere tint blauw hadden.
Groetjes

Metpetergaathetbeter

een professionele weatheraar klaart die klus denk ik met weatheren is heel veel mogelijk zelfs bijna het onmogelijke!

mark7758


In zijn moderne kleuren. En ja blauw?
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

evan

Ik heb de 5540 daarnet nog in Schaerbeek (FSR) gezien.  Mooi proper en groen ...  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Thommy

Citaat van: Paulogic op 11 januari 2020, 08:29:57 AM
Citaat van: SuSke op 10 januari 2020, 23:06:57 PM
tja Jelle, dan moet je dat gewoon zelf doen en het blauw er afgeleefd laten uitzien  ;) ;)

Ne keer in bleekwater steken ? Grapje.

Kleuren zijn heel moeilijk "na te maken". Niet enkel hebben allemaal een licht ander zicht op kleuren (we zijn niet allemaal geijkt natuurlijk),
ook geen enkel 2 monitoren/tv's, printers, scanners enz tonen kleuren "exact". dus de enige referentie is dan een recente foto maar zijn die
wel kleur-correct ?

Vandaar dat ik de Mehano buiten beschouwing liet. Die is 'herspoten' maar dat blauw kreeg direct comment als zijnde verkeerd
Greetz

Thommy

Rangeerduivel

Citaat van: Thommy op 11 januari 2020, 14:57:28 PM
Vandaar dat ik de Mehano buiten beschouwing liet. Die is 'herspoten' maar dat blauw kreeg direct comment als zijnde verkeerd

Ik denk niet dat de 5001 (Mehano) zijn blauw gehaald heeft bij de (elec)verwarmingsbron maar eerder door het feit dat het een "specialleke" was vanwege zijn 4000PK-motor.
Wij zullen het nooit weten want hij bestaat niet meer... :(
We kunnen dus niet vergelijken!

;)

ERVIN

Gingen die 51ers niet naar Algerije??

Ik heb ze ( 5180 & 5186) nog net op foto kunnen zetten voor ze vertrokken.

Hier de 5180 tijdens het opstarten.

5180 Antwerpen-Noord by Erwin Janssens, on Flickr

We wijken nu wel af , dus terug naar de 55ers. ;)

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

Citaat van: ERVIN op 11 januari 2020, 15:52:10 PM
Gingen die 51ers niet naar Algerije??

nee, ze werden aangekocht door het Italiaanse Ventura, maar bij gebrek aan nieuwe werven raakten ze uiteindelijk niet betaald en bleven ze hier.
Ze werden later geschonken aan het Historisch Patrimonium van de NMBS.
Dat soort blauw had echter niets te maken met het "Belgische" blauw maar met de bedrijfskleuren van Ventura.
Nu pas kunnen wij terug naar de 55ers..!!! ;D ;D

;)


ERVIN

Oké bedankt voor de info Rangeerduivel.  ;)

doomslu

#190
Ik wil graag nog een laatste keer terugkomen op de keuze voor deze loc.
Wat zeker mee heeft gespeeld is het feit dat deze momenteel opnieuw rondrijdt in deze livrei. De mensen die het huidige tijdperk rijden kunnen 'm dus ook inzetten zonder al te grote concessies.
En we wilden deze keer ook de tijdperk III IV rijders plezieren. Mag ook wel eens, niet?  ;)

Ook belangrijk! We verkregen dat voor iedere verkochte loc door de fabrikant een donatie wordt gedaan aan het TSP voor het in stand houden van hun rollend materieel.
Een nobel doel, als je 't mij vraagt...  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Johnnytrein

mooi initiatief om door de verkoop het TSP te steunen.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

OlivierV

Citaat van: doomslu op 11 januari 2020, 20:00:11 PM

En we wilden deze keer ook de tijdperk III IV rijders plezieren. Mag ook wel eens, niet?  ;)

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Citaat van: OlivierV op 11 januari 2020, 21:23:50 PM
Citaat van: doomslu op 11 januari 2020, 20:00:11 PM

En we wilden deze keer ook de tijdperk III IV rijders plezieren. Mag ook wel eens, niet?  ;)

Goed gezien, Olivier! Sorry! Ik heb het aangepast.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Zo'n actie daar kan men nooit iedereen een plezier mee doen, maar fijn dat de redactie van MSM jaarlijks hun nek uitsteken en samen met VBV zorgen voor een mooie aanbieding.
Zelf had ik ook liever wat anders gezien, maar om naast mijn abonnement ook dit te ondersteunen heb ik ook eentje besteld. Voor 2021 hopen we dan op iets anders dan een 55.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154