MSM actie 2020

Gestart door mardig23, 11 september 2019, 00:16:33 AM

PeterVG

#150
Ter vergelijking.
Loc 5540, versie 2019
Meer donker blauwe band en citroengele banden.
Duidelijk afwijkend met
Loc 5540, juli 1976 - maart 1981
zeer lichtblauwe band en oranje banden



Foto genomen tijdens de TSP fotodag door mezelf.

svvander

Verdorie, die zou schoon voor mijn wagonnekes passen  8)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Thommy

Peter VG, ik denk dat je gelijk hebt, echter oude foto's vergelijken met nieuwe is soms wel erg groot risico. Jaren 80 is analoog, dus het scannen ed heeft allemaal invloed op kleuren. En als ik die gele 55's er naast zie, zijn die ook niet echt geelgeel te noemen.

Nuja, standaardkleuren... RAL nummers zijn niet altijd een perfecte weergave. Als je een RAL hebt van merk A en merk B kan het zijn dat er al een 'fout' op zit.
Greetz

Thommy

D_Loc

@Thommy,
De blauwe band is te donker bij de huidige schildering van de 5540.
Dit heeft het TSP zelf ook aangegeven in het decembernummer van "Op de Baan" bij het artikel over de 5540. De blauwe band van de oorspronkelijke schildering is zo licht dat het bijna fluoriserend lijkt t.o.v. het groen.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

55erke


TSP heeft al vermeld dat  de blauwe band te donker is uitgekomen.
Het zal ook niet altijd gemakkelijk zijn om tot de juiste kleuren te komen.
Marklin heeft destijds de 5540 uitgebracht met  blauwe band ,
Vreemd genoeg lijkt deze sterker op de huidige TUC RAIL 5540   ;D

Maar het zal dus de oude versie worden , deze kan je mooi laten afwisselen met de 5523.
Een sleepje groene m2 erachter ....
Mooie foto trouwens van Louis Aerts , die heeft veel geluk gehad deze 3 samen te spotten.

Groetjes
Johan




erik de noorman

Licht of donker blauw het is alle twee even lelijk. ::)

Erik.

Herwig

#156
Als je het RAL-nummer te weten komt van de   b l a u w e   Peugeot 504 Familiale uiterst rechts op de foto in post 149, dan heb je een redelijke indicatie van de tint van de horizontale blauwe streep op de dieselloc,  ongeveer, plus-minus, .....


(      >  Peugeot - koetwerktint  1305   Blauw-Groen Métallisé   , maar dan misschien een fractie lichter ?    )

stoomlokje

#157
Ik denk van niet , want die Peugeot is donkerder van kleur.
De blauwe kleur van de jaren '70  lijkt meer op de RAL kleur 5012

Metpetergaathetbeter

met de hoeveelheid verf en de kwistigheid waarmee er werd mee geverfd/rondgesprongen werd zou dat ook geen invloed kunnen spelen want op de foto's valt toch te zien dat ze bij die 5540 blijkbaar niet konden stopppen(aan de deuren) waaar dat wel het geval was bij deze gele (toch)  :-\

Break302

Citaat van: 55erke op 25 december 2019, 09:49:51 AM
Maar het zal dus de oude versie worden , deze kan je mooi laten afwisselen met de 5523.
Een sleepje groene m2 erachter ....
Mooie foto trouwens van Louis Aerts , die heeft veel geluk gehad deze 3 samen te spotten.

Groetjes
Johan

Dan hoop ik dat ze de antennes verwijderen of het wordt boter nog vis  :'(

Jos

OlivierV

Citaat van: Break302 op 25 december 2019, 17:17:54 PM
Citaat van: 55erke op 25 december 2019, 09:49:51 AM
Maar het zal dus de oude versie worden , deze kan je mooi laten afwisselen met de 5523.
Een sleepje groene m2 erachter ....
Mooie foto trouwens van Louis Aerts , die heeft veel geluk gehad deze 3 samen te spotten.

Groetjes
Johan

Dan hoop ik dat ze de antennes verwijderen of het wordt boter nog vis  :'(

Jos

Die moeten er inderdaad niet op.

Die M2's kunnen we voorlopig nog op onze buik schrijven want Marklin heeft nog steeds geen Groene M2's in 't groen uit voor tijdperk 4 voor gewoon trekverkeer.

Hieronder de nieuwe actielok nog eens in actie afgelopen zomer op de Bocqlijn.


TUC-Rail HLD 5540 @ Spontin Sources
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

1885

Citaat van: ceuleer op 23 december 2019, 16:14:45 PM
Als het terug een 55 wordt, dan graag de modellen aangepast met ATB installatie voor de Ijzeren Rijn, 5507, 5523, 5526, 5533. De 5517 brengt B-Models zelf al uit.

De .5526 met experimentele schildering zou ook wel mooi zijn.
http://www.diebahn.be/Nederlands/NMBS/HLD/55/55J.php

Metpetergaathetbeter

volgend jaar misschien of het daar jaar er achter, ofwel de 2 versies/ te kiezen zoals eerder bij de 2202 ::)

Kris

#163
Hallo ,

In model is hij hier al aanwezig, de nummers echter in het geel zoals hij in zijn dienstjaren reed ( zie foto's boek Nicolas Collection )
Kris
diesel loc 5540 by kris heyde, on Flickr

mardig23

Dit is dus die Marklin die op de Tucrail lijkt ;)



Mvg Karl