MSM actie 2020

Gestart door mardig23, 11 september 2019, 00:16:33 AM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 23 december 2019, 19:08:05 PM
Tussen België en Luxemburg, daar ligt heel weinig tussen zenne (gelukkig).  ;D ;)
een beetje met de mensen lachen leuk hé?  ;D ;)

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 december 2019, 19:10:45 PM
Citaat van: doomslu op 23 december 2019, 19:08:05 PM
Tussen België en Luxemburg, daar ligt heel weinig tussen zenne (gelukkig).  ;D ;)
een beetje met de mensen lachen leuk hé?  ;D ;)
Dat zou jij niet durven hé.  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Sicco

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 december 2019, 18:56:39 PM
Citaat van: Sicco op 23 december 2019, 18:47:12 PM
Het is alleen gedaan bij speciale gelegenheden.
nagel op de kop, speciale gelegenheid is de zoveelste exclusieve 55 voor MSM  ;)
;D ik hoop met je mee hoor  ;)

Metpetergaathetbeter

#138
@doomslu wel ik ben blij dat U het zegt, dan hoef ik dat niet meer te doen ! :)

@Sicco, blij dat je het met mij eens bent

bellejt

Luc, kan ook belgisch luxemburg zijn hé. Ga wel veel naar het GH-L waar jij nog woont maar is nu ook niet almachtig zij Bruce :)  .Om lux te bereiken moet hij door onze ardennen rijden en daar vind ik veel foto's van

doomslu

Citaat van: bellejt op 23 december 2019, 19:40:50 PM
Luc, kan ook belgisch luxemburg zijn hé. Ga wel veel naar het GH-L waar jij nog woont maar is nu ook niet almachtig zij Bruce :)  .Om lux te bereiken moet hij door onze ardennen rijden en daar vind ik veel foto's van
Johnny, 't was een grapje hé. Om de spanning van het topic wat weg te halen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bellejt


Thommy

Citaat van: doomslu op 23 december 2019, 19:06:39 PM
Het model is inderdaad reeds onze derde 55. Voor de liefhebbers dus...  ;)
Tegelijkertijd spelen we hiermee toch opnieuw kort op de bal, want de recente herschildering van deze loc maakt hem natuurlijk ook interessant voor tijdperk VI rijders.

Wat die wagens van de Luxemburgse Module club betreft: we hebben in het verleden gemerkt dat er te weinig belangstelling is voor wagens. Het is jammer genoeg zo.

Maar vanaf nu kunnen we beginnen nadenken over het model 2021.  ;D

... en oh ja, ik moet ook het inschrijvingsformulier nog online plaatsen...  ???

Stom dat andere merken niet willen hun nek uitsteken. Piko zou perfect een Kalf kunnen maken (of een dubbeltje). Genoeg van die modellen die wat anders zijn. Of een oude 28.

Denk zelfs dat een ferrivan tram afzet zou hebben
Greetz

Thommy

55erke



"Modelspoormagazine, het blad voor HLD 55er fanaten" .   Super  8)   :)  ;)
5540 actie 2020   Super , prima keuze   8)  :)

Groetjes
Johan


PeterVG

Ik ben benieuwd welke versie het gaat worden.
De versie van eind jaren 70 met lichtblauwe band of de mislukte herschildering van 2019 met te donkere blauwe band. Voor de 2de pas ik. Hopelijk is men daar in het artikel rond het MSM model ook duidelijk en eerlijk over.

Sicco

De versie van de jaren zeventig, Peter

PeterVG

Dat is mooi nieuws, jullie weten dat de blauwe band dan veel lichter moet zijn dan de herschilderde versie.
Dit is voor mij wel een belangrijk gegeven.

Sicco

Dat is de fabrikant bekend :D

Jurgen

Ik pas, net als in 2019.

Maar ongetwijfeld zullen er mensen zijn die dit model willen en ik ben er zeker van dat het beoogde minimumaantal ook deze keer zal gehaald worden.

Komt mijn portemonnee ook goed uit nu ik net een huis gekocht heb! Voordien had ik geld, maar geen plaats. Nu is het omgekeerd!  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PeterVG

#149
Hopelijk kan deze foto bijdragen tot het vinden van de juiste tint blauw en geel voor de modelversie van de 5540.



De foto werd genomen op 5 maart 1980 door Louis Aerts.

Doorklikken op de foto kan voor een groter bestand waardoor de tinten blauw duidelijker te zien zijn.

Het is in ieder geval duidelijk dat elke loc zowat zijn eigen tint blauw had. De 5523 had de donkerste blauwe band. De 5515 had een lichtere blauwe tint. Voor de 5540 werd de lichtste blauwe kleur gebruikt. Er werd dus geen standaardblauw gebruikt.