Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM actie 2020

Gestart door mardig23, 11 september 2019, 00:16:33 AM

Sicco

Waar kan ik dat vinden dat die markt verzadigd is?

Ik vind het niet in de verkoopcijfers van het model namelijk.

bellejt

de 55xx komen ons straks de strot uit als VBV zijn reeksen uitbrengt .Ook M brengt er weer een paar uit.Specifiek is het mss goed voor enkele rijders.Zie echter enkel foto's van die 5540 in de ardennen.Mss kunnen jullie wat meer links geven waar hij overal heeft gereden en inzetbaar is op de modelbaan wel bepaalt in die speciefieke kleurstelling.Die 5540 is al zoveel maal herspoten dat het niet meer bij te houden is :)

ACFI

<sarcasme: aan>
Modelspoormagazine, het blad voor de HLD 55 fanaten.
<sarcasme: uit >

Positief nieuws, 250 euro beschikbaar om iets anders mee te doen, net als alle voorgaande jaren m.u.v. de HLD 201.

ACFI

ceuleer

Aha Davy, dat van MSM 198 had ik weer niet gezien, ik was dus nog aan't dromen.  ;D

Maar de uitvoering jaren '70, volgend de lokfiche op bfoto.be had die toen een oranje band.
Hier de info van de 5540.

5540
Oorspronkelijk nr: 205.040
NVR nr: 92 88 0055 040-4 B
Huidige stelplaats: Kinkempois
In dienst: 28/02/1962

Bijzonderheden:
03/06/1975: Groen/Geel
23/03/1976: Elektrische treinverwarming (groen/geel met oranje band)
**/03/1981: Blauw/Geel
CFL radio
06/04/2009: Naar TUC-rail

Sicco

Citaat van: bellejt op 23 december 2019, 16:28:38 PM
de 55xx komen ons straks de strot uit als VBV zijn reeksen uitbrengt .Ook M brengt er weer een paar uit.Specifiek is het mss goed voor enkele rijders.Zie echter enkel foto's van die 5540 in de ardennen.Mss kunnen jullie wat meer links geven waar hij overal heeft gereden en inzetbaar is op de modelbaan wel bepaalt in die speciefieke kleurstelling.Die 5540 is al zoveel maal herspoten dat het niet meer bij te houden is :)

Even afgezien van dat ik snap dat sommigen het jammer vinden dat het weer een 55 is: het zou fijn zijn als je persoonlijke mening en feiten uit elkaar kunt houden.
Tot nu toe is zo goed als elke 55 van VBV bij voorintekening uitverkocht, dus 'we' zijn geen monoliet
Verder is het aantal opties voor de actie misschien wel een heel stuk kleiner dan je denkt

De VBV 55 vind ik persoonlijk een van de beste modellen op Belgisch gebied, maar ik snap dat als je er minder mee hebt je wel eens wat anders wilt



Sicco

Citaat van: ceuleer op 23 december 2019, 16:32:39 PM
Aha Davy, dat van MSM 198 had ik weer niet gezien, ik was dus nog aan't dromen.  ;D

Maar de uitvoering jaren '70, volgend de lokfiche op bfoto.be had die toen een oranje band.

Een paar weken een oranje band, toen vervangen door blauw

bellejt

quote : het zou fijn zijn als je persoonlijke mening en feiten uit elkaar kunt houden

Het gaat hier niet om een mening maar om een vaststelling en uitleg.Of had je dat mss niet gelezen ? Trouwens is die door Marklin en Olaerts ook al eens uitgebracht.En dat zijn feiten.

Ps: voor mij heeft het geen belang wat het is want teken op een lok toch vermoedelijk niet in.Heb wel graag informatie en dat was de vraag en dan is het mss wel interessant voor mij omdat mijn baan zich situeert tussen belgie en Luxemburg.

ceuleer

#112
Ok, dat is goed om te weten.
Ik heb op mijn pc deze ergens gedownloade foto gevonden van de loc, het is blijkbaar een foto van hoe de loc laatst opgeknapt werd voor het TSP festival.

Wegens copyright heb ik de foto moeten verwijderen.



Sicco

Wie leest wat niet?

Jij schrijft dat de markt al verzadigd is en dat de loc ons de strot uitkomt
Ik geef aan dat dat niet zo is als je ziet dat elk model opnieuw meteen uitverkocht is
Je spreekt dus niet voor mij en voor heel veel anderen

Dus wie leest wat niet?

Prima om je mening te geven, ik kan er als gezegd ook nog veel bij voorstellen ook, maar bovengenoemde zijn geen feiten. Integendeel

Sicco

#114
Voor de duidelijkheid, deze versie is van Jemelle en in die periode werd de loc vooral ingezet op het Belgisch deel van lijn 42 en lijn 43 met reizigerstreinen (met name M2)

steamdriven

Je kan hem ook in periode VI inpassen want de voorbije weken stond deze Tuc-Rail met een werktrein op L96A tussen Brussel-Zuid en Vorst.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

bellejt

feit is dat VBV nog 5 nieuwe modellen van 55xx uitbrengt .Mss eens op zijn website gaan kijken.Er volgen daarna nog versies.Mss bedoel je op die 5540 maar dat heb ik helemaal niet gezegt .Ik vernoem 55xx reeks en die komt er in overvloed.5 reeksen van 150 loks (750 loks onde B models) is al gauw een hoop en je moet wel intekenen maar dat is tegenwoordig de gang van zaken bij verschillende merken.Ook 2 nieuwe Marklin reeksen onbepert aantal te komen in 2020 enzovoort. Verder ga ik hier niet meer op in want de bedoeling was info te krijgen en niet afgeblaft te worden.Met dank aan Ceuleer voor de foto waar we echt iets aan hebben.

Sicco

#117
Er zijn zes fabrikanten die een NS Traxx in model maken. Allemaal in een en dezelfde kleurstelling zelfs.
Al waren er er honderd
Zo lang het goed verkocht wordt is de markt niet verzadigd en komt het voldoende mensen niet de strot uit
Hoeveel er ook gemaakt wordfen

En ik weet uiteraard als geen ander welke 55-ers VBV maakt

Maar als je het niet wilt lezen of begrijpen, dan spijt mij dat

De info heb je overigens keurig van me gekregen

Voor dat je mij van afblaffen beschuldigt, misschien moet je even kijken waarom ik zo reageer. Namelijk omdat je het initiatief onmiddellijk de grond in boort omdat jij meent dat we er niet op zitten te wachten, met het nodige cynisme en grote woorden.

evan

#118
Citaat van: bellejt op 23 december 2019, 16:28:38 PM
Zie echter enkel foto's van die 5540 in de ardennen.Mss kunnen jullie wat meer links geven waar hij overal heeft gereden en inzetbaar is op de modelbaan wel bepaalt in die speciefieke kleurstelling.Die 5540 is al zoveel maal herspoten dat het niet meer bij te houden is :)

Ik heb hem vorige maandag nog in Schaerbeek tremelwagens  zien rangeren.... in het groen met blauwe lijn ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

en een kenner vertelde mij dat men er nog in geslaagd was 3 fouten in het model te verwerken  :-\