Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM actie 2020

Gestart door mardig23, 11 september 2019, 00:16:33 AM

svvander

Er zijn andere opties mogelijk... alleen is het niet altijd zo evident. Weet dat er bepaalde "opgedoekte" merken, tegen een redelijke prijs, ooit geproduceerde modellen terug aanbieden... als je tijd genoeg hebt. Dit verscheen heel toevallig vandaag terug in artikel bij een groep waar ik op FB ook zit. Ik heb het ooit zelf geprobeerd toen ik nog een webshop in bijberoep had, maar heb het dan toch niet doorgezet, omdat er een andere (Belgische) firma, al mee in onderhandeling was.

Bij Mehano bijvoorbeeld (jawel, ze bestaan nog!), kan je eender welk door hen geproduceerd model bestellen, zolang je er minimaal 1.000 exemplaren van afneemt. (En 2 jaar kan wachten) Prijs zou rond de €95.000 ex BTW liggen... (2 of 3 rail, analoog) al weet ik oook dat ze open staan voor negotiatie qua prijs en minimaal aantal af te nemen exemplaren. Nadeel is dan wel dat het niet gaat over een nog niet uitgebracht model. Al denk ik dat hier ook wel kan over onderhandelt worden... als je bijvoorbeeld een 77 of 66 wenst in de kleuren van Lineas. Ah ja, deze worden ook in China gefabriceerd... maar dat wisten jullie wel al zeker?  :-X
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

ERVIN

Laat dan Mehano maar snel terug komen met de Reeks 77/78 in de Lineas kleuren , die van Piko kunnen mij niet bekoren. Ik heb hier 12 Mehano's 77/78 rijden , en na al die jaren doen die mannen het nog steeds uitstekend. Mehano was zo slecht nog niet. ;)

Thommy

Citaat van: ERVIN op 01 november 2019, 19:49:38 PM
Laat dan Mehano maar snel terug komen met de Reeks 77/78 in de Lineas kleuren , die van Piko kunnen mij niet bekoren. Ik heb hier 12 Mehano's 77/78 rijden , en na al die jaren doen die mannen het nog steeds uitstekend. Mehano was zo slecht nog niet. ;)

Blijft nog steeds een goed model. Voor de leeftijd van 10j of mee al.
Greetz

Thommy

Jurgen

Die 77'ers werden allemaal gedumpt, ik denk niet dat er iemand met de hobby bezig is en geen 77 heeft, tenzij men hier resoluut voor kiest om er geen te kopen.

De kans dat iemand het risico gaat nemen om ze opnieuw te produceren is wel klein.


Nee, voor mij hoeft het ook geen loc te zijn, het mag ook eens iets zijn voor naast de baan. Op den duur heb ik hier 1000 locs en geen enkel huisje of auto op mijn baan, dat is ook niet echt een zicht...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Geert

Ik heb geen 77.

Tot enkele jaren geleden kwam ik veel in de Antwerpse haven. Ik noteerde elke 77/ 78 die ik daar tegenkwam bij nummer. Ik wilde uiteindelijk zoveel mogelijk verschillende van deze loks echt zien. Ik ben daar redelijk ver in geraakt. Ongelofelijk hoeveel er rondrijden in de haven.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

svvander

Ik heb er geen meer... ik had er eentje, maar stopte toen en verkocht alles... om dan terug te moeten herbeginnen.  :P Maar je vindt ze wel niet zo vaak 2de hands. Als ik er nog eentje tegenkom voor een redelijke prijs, zal ik het zeker overwegen. Was trouwens een van mijn eerste modellen met sound toen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be


svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

doomslu

Citaat van: Jurgen op 01 november 2019, 23:06:45 PM
Die 77'ers werden allemaal gedumpt, ik denk niet dat er iemand met de hobby bezig is en geen 77 heeft, tenzij men hier resoluut voor kiest om er geen te kopen.

De kans dat iemand het risico gaat nemen om ze opnieuw te produceren is wel klein.


Nee, voor mij hoeft het ook geen loc te zijn, het mag ook eens iets zijn voor naast de baan. Op den duur heb ik hier 1000 locs en geen enkel huisje of auto op mijn baan, dat is ook niet echt een zicht...
Onze ervaring is dat als het geen locomotief is, het te weinig verkoopt. Eén keer hadden we een actie met loc + wagens, maar er waren mensen die de wagens onmiddelijk van de hand deden.
Maar, een parallelle actie kan natuurlijk wel. Zie bvb onze bestelwagentjes.

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

svvander

Mag ik zo onbeschoft zijn om te vragen over welke aantallen het +/- gaat? (En worden deze exclusief voor abo's aangeboden of worden ze achteraf opengesteld voor lezers van het magazine met een spaaractie?)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

erik de noorman

Voor mij maakt het niet uit als het maar TP III is anders totaal geen interesse. Ik heb dus ook geen 77 of 78.

Erik

PeterVG

Citaat van: erik de noorman op 02 november 2019, 09:27:37 AM
Voor mij maakt het niet uit als het maar TP III is anders totaal geen interesse. Ik heb dus ook geen 77 of 78.
+1

doomslu

Citaat van: svvander op 02 november 2019, 09:24:04 AM
Mag ik zo onbeschoft zijn om te vragen over welke aantallen het +/- gaat? (En worden deze exclusief voor abo's aangeboden of worden ze achteraf opengesteld voor lezers van het magazine met een spaaractie?)
Vanaf 250 exemplaren.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Geert

Er zijn hier toch ook al acties geweest door forumleden. Gerolf zijn etsbad, alles etende LED als voorbeeld.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

stevend

Eric , ik ja  mij daar volledig bij neerleggen.
Ook hier tijdperk 3c, de rest laat ik aan mij voor bij gaan.

Wat ik wel nog zoek , is een bagage rijtuig ric kort.
Aangekondigd door , jawel , ls-models...
Maar dan moet je de rest van de wagons nog zien te verkopen uit deze set...
Misschien iets voor de actie 2020 , maar dan zit je natuurlijk in het vaarwater van ls-models ...

Of een artikel voor zelfbouw zou ook plezant zijn.

In ieder geval zou ik er toch 3 van kunnen gebruiken 😁