Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM actie 2020

Gestart door mardig23, 11 september 2019, 00:16:33 AM

Sicco

Citaat van: Geert op 02 november 2019, 09:58:16 AM
Er zijn hier toch ook al acties geweest door forumleden. Gerolf zijn etsbad, alles etende LED als voorbeeld.

Geert

Ik zou zeggen, krijg 250 tijdperk III rijders bijeen voor één specifiek tp III-model dat ze allemaal willen en het komt er....
(natuurlijk geldt het wel alleen voor nummervarianten - dus gene malaanpassingen - van bestaande modellen van deze ene fabrikant)

Peter

Dus.....om iedereen blij te maken een diesellok  type 200 oftewel een reeks 51  ;D ;D ;D
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

Oei val ik in t'water met mijn voorstelleke voor setje bakwagons in schaal O.  ;D
Den Eric.

Sicco

Citaat van: Peter op 02 november 2019, 10:39:25 AM
Dus.....om iedereen blij te maken een diesellok  type 200 oftewel een reeks 51  ;D ;D ;D
welke dus in geen van de genoemde categorieën valt...

Jurgen

Citaat van: doomslu op 02 november 2019, 08:29:43 AM
Citaat van: Jurgen op 01 november 2019, 23:06:45 PM
Die 77'ers werden allemaal gedumpt, ik denk niet dat er iemand met de hobby bezig is en geen 77 heeft, tenzij men hier resoluut voor kiest om er geen te kopen.

De kans dat iemand het risico gaat nemen om ze opnieuw te produceren is wel klein.


Nee, voor mij hoeft het ook geen loc te zijn, het mag ook eens iets zijn voor naast de baan. Op den duur heb ik hier 1000 locs en geen enkel huisje of auto op mijn baan, dat is ook niet echt een zicht...
Onze ervaring is dat als het geen locomotief is, het te weinig verkoopt. Eén keer hadden we een actie met loc + wagens, maar er waren mensen die de wagens onmiddelijk van de hand deden.
Maar, een parallelle actie kan natuurlijk wel. Zie bvb onze bestelwagentjes.


Ik moet toegeven dat ik de wagentjes die er toen standaard bij zaten wel nog heb, maar nog nooit uit de doos gehaald heb. Tenzij dan om na te kijken of er geen mankementen waren.
Het thema kan me namelijk niet bekoren en ze passen ook niet echt in mijn tijdperk. De loc zelf die kon dan weer als museumloc ingezet worden, dus dat was geen probleem.


Het is misschien een idee om toch eens iets anders dan een loc te laten maken. Voor lezers het gekende systeem van voorinschrijving en indien het aantal niet gehaald wordt kan je de resterende modellen op expo's verkopen aan een "normale" prijs?

Zelf rijd ik wel quasi tijdperkgebonden waardoor je aan mij niet snel een setje uit tijdperk III of VI zal kwijt geraken, maar laat dat jullie vooral niet tegen houden.
Dit natuurlijk voor zover ik kan inschatten of ik correct ben, er zijn marges door te weinig kennis over de exacte periodes, zolang het in mijn gedachten maar ongeveer correct is.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

stevend

ha, voor mij dan de reeks 212
kan met enkele (moet vanbiervliet de kop veranderen ) als met dubbele ( hoeft niets te veranderen ) frontlichten.
Dit uiteraard tp 3c 8)

Sicco

Voor de drie (!) locs die enkele frontseinen hadden met deze draaistellen moet er nog wel meer aan de kap worden gewijzigd dan, waaronder verplaatsing van de luchtroosters. Ik zie het vaker langskomen, voor de gemoedsrust, vergeet dat - is gewoonweg niet heelbaar.

ACFI

Citaat van: erik de noorman op 02 november 2019, 09:27:37 AM
Voor mij maakt het niet uit als het maar TP III is anders totaal geen interesse. Ik heb dus ook geen 77 of 78.

Erik

Erik,

Ik vrees dat we allebei tot een uitstervend ras behoren, de Tp III-er's.

Het verkoopt naar het schijnt niet.

Nu de laatste tijd zijn er zo weinig modellen dat er sowieso niets te kopen valt. En zo krijgen die beterweters gelijk.,

:'( :'( :'(

ACFI

erik de noorman

Blijft alleen de vraag waarom TP III modellen als je ze niet reserveert of vooraf besteld bijna niet te vinden zijn. De zoveelste heruitgave of hernummering van bepaalde stoomloc's uitgesloten dan.

Erik.

55erke

Een paar realistische voorstellen van mijn kant ;

5540 groen  met blauwe streep
6219 of 6256 in hun afwijkende groene schildering.
Reeks 59 , deze heeft veel afwijkende livrijen.
Reeks 51 zie ik ook wel zitten.
Bij de e-locs zijn bij de reeksen 22 , 23 , 25 ook nog wel wat mogelijkheden.

Ik hoor jullie al komen dat dat niet veel nieuws onder de zon is. 😁

Voor een actie die geen loc of wagons zijn zou ik persoonlijk passen.  Bij mij draait het allemaal om de treinen 😊
Maar heb er ook geen problemen mee om eens een jaartje te moeten passen. 😉

Groetjes


dieselfreak

Citaat van: Sicco op 02 november 2019, 15:26:15 PM
Voor de drie (!) locs die enkele frontseinen hadden met deze draaistellen moet er nog wel meer aan de kap worden gewijzigd dan, waaronder verplaatsing van de luchtroosters. Ik zie het vaker langskomen, voor de gemoedsrust, vergeet dat - is gewoonweg niet heelbaar.

Heel lang geleden, ergens aan het einde van de vorige eeuw heeft wijlen Herman Verschooten een model uitgebracht van een 212 met enkele koplampen wat er voor die tijd zeer behoorlijk uitzag. Ok, de luchtroosters zaten misschien niet helemaal op de juiste plaats en het onderstel was ook niet helemaal correct maar in die tijd waren we nog niet zo kritisch (of verwend) zoals nu. Ik heb nu nog steeds spijt dat ik dat model toen niet gekocht heb want het was in alle opzichten 'exclusief' te noemen, behalve de prijs want die was zeer democratisch. Waarom kan dat nu niet meer vraag ik mij af?
MC

Koen

Persoonlijk zou ik het wel eens tof vinden dat men eens iets anders uitbrengt dan een "standaard" loc. Ik denk dan aan een set inspectiewagens, een stel voor het aanleggen van de bovenleiding, ... of een rangeerloc (bijv. Een variante op de 91 met een speciale kleurstelling)?
Of waarom eens geen set rijtuigen?

Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Peter

Zelf zou ik, in geval van wagens, de voorkeur geven aan de metalen pakwagens in verschillende uitvoeringen (blauw, geel, bruin, groen en als wagens met platform voor bovenleidings werken.

Dat ik VERDOMME ook mijn Dacker modellen/bouwsets ooit verkocht heb.
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

#88
ik vond dat laatste treinstel ook niet veel zo'ekszoeks, andere ook niet waarvoor ik inschreef op ongeveer 50% van de reeds verschenen/voorgesteld msm ACTIE tractiemateriaal
doomslu je hebt een pm

ERVIN

Metpetergaathetbeter , zit jij aan de drank?  ;D Ik snap niet goed wat je hier schrijft??