Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM actie 2020

Gestart door mardig23, 11 september 2019, 00:16:33 AM

SuSke

Citaat van: svvander op 21 september 2019, 18:38:52 PM
Ook niet verwonderlijk toch? Hoeveel geïnteresseerden zijn er? 10? 15? ...

Sander, de actielocs of -stellen of -wagons worden niet opgestart als het quotum van 250 stuks niet gehaald wordt. is wel iets meer dan wat je je voorstelt en dat aantal is bovendien al elke keer gehaald.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 23 september 2019, 13:39:31 PM
Tenzij je sterke relaties en een grote overredingskracht hebt in Göppingen bij Mä/Trix

Qua model zou ik het liever zien dan de 59 van VBv, maar bij Ma/Trix zit je dan weer met dat vervelende motorgeluid(*) en die "would be" sounddecoder... ::)
Deze laatste zou je wel kunnen vervangen door de VBv-sounddecoder, want de 59-sound van Esu is ook niet om over naar huis te schrijven.
De E-motor vervang je dan door een Faulhaber(zoals ik deed)

maar OEPS...!!, daar vliegt je intressante actieprijs de deur mee uit! ??? >:(
En als ik mij niet vergis is in het verleden ook reeds geprobeerd Marklin over de streep te trekken, zonder resultaat echter...

;)
(*) lees electromotor en gearbox

59erke

#47
Citaat van: celtjan op 21 september 2019, 10:58:24 AM
Dit jaar vind ik het een leukerd. Voor 2020 mag het gerust eens iets meer zijn voor een ander.
Het is als in een snoepwinkel: nemen wat je lust.
Het is al eerder aangehaald: Men moet iets kunnen vinden dat men op een relatief kleine schaal zal willen maken.
Bij de grote merken zal je meestal bot vangen: de moeite niet.
VBV heeft als sterkte dat ze de modellen standaard op maat/in de versie dat je wenst uit leveren:
2r= of 3r~ en analoog/digitaal/digitaal sound
(op den duur ben je wel door de verschillende al dan niet budgetvriendelijke modellen heen)

Het is jammer voor de N-rijders onder ons dat men bij VBV nog geen N modellen in het gamma heeft.
De n-schaal wordt in België helaas nog altijd wat stiefmoederlijk behandeld:
Op 2 Bolle Neuzen, 2 T59 en een T18 (Minitrix/Piko/Roco/Fleischmann) na en wat rijtuigen en wagonnetjes, is er niet veel te vinden.
(ambachtelijke ombouwwerken buiten beschouwing gelaten)

Ik wacht gewoon af wat er op ons af komt...

Gr,
Jan(tje)

Hier wil ik graag even op terug komen.
2020 mag inderdaad iets speciaals zijn,anders dan schaal HO rollend materieel ?
Maar laat ons even verder denken waarom niet eens iets anders vb. iets van scenery (goederenloods in gelaserd karton, of een typisch Belgische auto (vb. de fiatjes van de NMBS uit de jaren 80-90), ...

Of toch iets in een andere schaal ? Akkoord VBV kan daarmee niet helpen maar er zijn nog andere kleine spelers op de N/Z markt of misschien onze kleinseriefabrikanten hier op het forum ?

Ik zou zeggen MSM durf eens "out of the VBV box" denken en probeer jullie contacten aan te spreken om te kijken wat mogelijk is.

Jaren terug kreeg men bij het afsluiten van een abo bij Spoorweg Journaal een gratis exclusieve goederenwagen naar Belgisch of Nederlands voorbeeld in de schaal HO of N . Dus toen ging het wel, en volgens mij was de oplage toen ook niet zo immens groot om de grootfabrikanten tevreden te stellen.

Dus waarom niet iets in zowel HO, N, Z ...





Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

vyncky

Een mooie goederenloods is ook al jaren verkrijgbaar, bij PB messingmodelbouw. Ik heb ze al een tijdje liggen om te bouwen ;)




Wat het model van 2020 ook wordt, ik vertrouw er op dat de Mannen (en vrouwen) van Modelspoormagazine hun uiterste best zullen doen  ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

PeterVG

Een HO laserkarton goederenloods is sinds kort verkrijgbaar bij Rocky Rail in kitvorm.
De locloods van Mol is het volgende project dat beschikbaar zal komen in de Rocky Rail laserkit lijn.

Peter

#50
Als ik zou mogen kiezen dan voor mij een reeks 51
Het Mehano model was niet slecht maar een Van Biervliet model zou toch veel beter zijn.
Ondanks dat ik hoofdzakelijk Duits materiaal heb zou een gele of groene, of zelfs een 5001 heel welkom zijn. (zelfs een Mehano  ;))
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

Al vaker gezegd, maar de actie kan alleen een actie zijn bij een bestaand in productie zijnd model en de 51 is dat helaas niet.

Ben het overigens wel eens dat een correcte 51 in de diverse normale en bijzondere kleurstellingen een van de weinige grote zaken is die nog ontbreekt, helaas is het er nog niet van gekomen. VBV heeft het model indertijd aangekondigd dus we blijven hopen.

the_gold

Het is eens tijd dat er een deftig model van de reeks 16 komt.
Veel mogelijkheden...
Vitrains is nu ook niet een super model & Marklin is te oud.

Maar zoals gezegd moet het een bestaand model zijn...

OlivierV

#53
Citaat van: the_gold op 30 oktober 2019, 14:38:07 PM
Het is eens tijd dat er een deftig model van de reeks 16 komt.
Veel mogelijkheden...
Vitrains is nu ook niet een super model & Marklin is te oud.

Maar zoals gezegd moet het een bestaand model zijn...
Die ViTrains is wat mij en allicht nog voor vele anderen betreft een heel goed gedetailleerd model. Voor de reeks 16 is de markt ook al verzadigd door de vele uitvoeringen van Marklin en ViTrains ....
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Bovendien wordt / werd de Vitrains reeks 16 aan dumpprkjzen beschikbaar gesteld wat het nog moeilijker maakt  een mooi aanbod te maken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

bollen neus

En waarom eens geen setje met 3 openbakwagons NMBS tijdperk 3 voor achter een bolle neus te kunnen hangen? Wel te verstaan in schaal O hé.
Tis mor e ingeving hé.
Den Eric.

Jurgen

Citaat van: SuSke op 31 oktober 2019, 10:48:13 AM
Bovendien wordt / werd de Vitrains reeks 16 aan dumpprkjzen beschikbaar gesteld wat het nog moeilijker maakt  een mooi aanbod te maken.


Ik heb me laten tegenhouden door de vele onderdelen die nog gemonteerd moesten worden op de koppen.

Zelf heb ik 4 Märklins, maar deze hebben geen sluitseinen en de meeste zijn nog met Delta decoder. Deze zouden dus gerust een update mogen hebben.

Het nadeel aan de reeks is dat ze zo klein is hé, slechts 8 locs en elk nummer is in model verschenen. Voor fabrikanten niet meteen een ideaal scenario om een nieuwe ontwikkeling te maken.

Maar zeg nooit nooit natuurlijk, tegenwoordig verschiet ik van niets meer.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Citaat van: Jurgen op 31 oktober 2019, 12:50:58 PM
Citaat van: SuSke op 31 oktober 2019, 10:48:13 AM
Bovendien wordt / werd de Vitrains reeks 16 aan dumpprkjzen beschikbaar gesteld wat het nog moeilijker maakt  een mooi aanbod te maken.


Ik heb me laten tegenhouden door de vele onderdelen die nog gemonteerd moesten worden op de koppen.

Zelf heb ik 4 Märklins, maar deze hebben geen sluitseinen en de meeste zijn nog met Delta decoder. Deze zouden dus gerust een update mogen hebben.

Het nadeel aan de reeks is dat ze zo klein is hé, slechts 8 locs en elk nummer is in model verschenen. Voor fabrikanten niet meteen een ideaal scenario om een nieuwe ontwikkeling te maken.

Maar zeg nooit nooit natuurlijk, tegenwoordig verschiet ik van niets meer.
Sluitseinen zijn niet nodig met rijtuigen eraan. ;)

Onderdeeltjes op je vitrains loc zetten is wel even werk, maar op een goed half uur ben je er ook mee klaar. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

AFB

Flickr: https://www.flickr.com/photos/spoorstad/
Website: http://www.fotostop.be
Bouwt aan de spoorlijn Evelinnez (B) - Arneaux (F), een fictieve jaren negentig diesellijn in h0. https://www.flickr.com/photos/spoorstad/sets/72157648837672058/
Lid van MSV Post B, Roosendaal. http://www.msvpostb.nl

gardevil

Das een gedacht, moet er zo nog twee (maar wel aangepast voor faller car system )
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?