MSM actie 2020

Gestart door mardig23, 11 september 2019, 00:16:33 AM

Andress24

#30
En wat is met HLR83, 84 of 85? Zou ik wel willen!
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Johnnytrein

Een 59 met opschrift Venbahn spreekt mij wel aan.  :-\
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

oebr

dat zou dan het beste een Ma/trix zijn om te matchen met de groene 5930
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Koen

Citaat van: Andress24 op 21 september 2019, 12:57:45 PM
En wat is met HLR83, 84 of 85? Zou ik wel willen!
Daar heb ik ook interesse in maar ik vrees dat dit niet haalbaar is. Een model van nul af aan ontwikkelen op een jaar ...
Verder zit je bij deze loc ook nog met het technisch aspect dat voor problemen kan zorgen. Je zit namelijk met 4 Assen in lijn. Dit kan voor problemen zorgen bij een kleinere  boogradius of korte wissels.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Rangeerduivel

#34
Citaat van: Koen op 21 september 2019, 15:06:16 PM
Je zit namelijk met 4 Assen in lijn. Dit kan voor problemen zorgen bij een kleinere  boogradius of korte wissels.

Zou normaal geen probleem mogen zijn hé Koen, een HLV25/26 bvb zoals ik die heb van Roco, of de Bachmann BR 84 gaan probleemloos door de kortste bochten en wissels bij mij, en die hebben er nochtans 5 op één rij ::)

;)

Koen

Citaat van: Rangeerduivel op 21 september 2019, 15:46:34 PM
Citaat van: Koen op 21 september 2019, 15:06:16 PM
Je zit namelijk met 4 Assen in lijn. Dit kan voor problemen zorgen bij een kleinere  boogradius of korte wissels.

Zou normaal geen probleem mogen zijn hé Koen, een HLV25/26 bvb zoals ik die heb van Roco, of de Bachmann BR 84 gaan probleemloos door de kortste bochten en wissels bij mij, en die hebben er nochtans 5 op één rij ::)

;)
[/quote]

Ik vermoed dat de assen dan wel wat kunnen verschuiven (zoals bij de 241 van de SNCF)?
Ik weet niet of dit realiseerbaar is op een kleine loc.
Enfin, het zou mooi zijn mocht deze in productie komen  ;).

Groetjes,
Koen

Nooit te oud om te leren

Sicco

Sinds wanneer heeft de 83/84/85 vier assen?  ;D

Maar buiten dat, we zien hier nu elk jaar exact dezelfde voorstellen en elk jaar  wordt weer gezegd dat het MSM model alleen maar kan bestaan als variant op een bestaand model. Je kan geen tienduizenden euro's die je nodig hebt voor de ontwikkeling van een nieuw model terugverdienen met een paar honderd modellen voor een budget prijs. Is dat echt nou zo gek dat dat elk jaar weer uitgelegd moet worden? En zoals de vlag er nu bijhangt zijn zo goed als alle fabrikanten daarin niet eens geïnteresseerd.

Koen

Citaat van: Sicco op 21 september 2019, 17:43:43 PM
Sinds wanneer heeft de 83/84/85 vier assen?  ;D


Oep, foutje. Ik dacht aan een ander model  :-[.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

svvander

Ook niet verwonderlijk toch? Hoeveel geïnteresseerden zijn er? 10? 15? Lijkt me dan ook normaal dat er geen fabrikanten geïnteresseerd zijn. Daarom is het misschien interessanter om wagons aan te bieden (Met verschillende nummering). Als je bijvoorbeeld de voorgesteld type Coli die ik hier al zien passeren heb, uitbrengt in 6 verschillende nummeringen, zullen er al misschien veel gegadigden zijn om 6 stuks te kopen. Dan zit je voor aanvraag al snel aan 60 tot 90 stuks. Het is maar een gedacht he.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Sicco

De colliwagens zijn toch gewoon al jaren verkrijgbaar? VBV heeft nog een nieuwe batch aangekondigd voor dit jaar.
10 tot 15 voor een loc weet ik niet, vermoedelijk wel wat meer, feit is dat het steeds moeilijker wordt voor de Belgische markt.




SuSke

Citaat van: Johnnytrein op 21 september 2019, 14:05:39 PM
Een 59 met opschrift Venbahn spreekt mij wel aan.  :-\
Citaat van: oebr op 21 september 2019, 14:13:10 PM
dat zou dan het beste een Ma/trix zijn om te matchen met de groene 5930

Dan denk ik dat heet eerder een VBV zal zijn. die heeft al voor een actiemodel gezorgd, en alle andere komen ook al van bij VBV.
Tenzij je sterke relaties en een grote overredingskracht hebt in Göppingen bij Mä/Trix
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Citaat van: Koen op 21 september 2019, 18:37:14 PM
Citaat van: Sicco op 21 september 2019, 17:43:43 PM
Sinds wanneer heeft de 83/84/85 vier assen?  ;D


Oep, foutje. Ik dacht aan een ander model  :-[.

Groetjes,
Koen

Geen foutje Koen, hij heeft inderdaad 4 assen maar slechts 3 met wielen op, die 4de is er een met een tegengewicht, net zoals bij de 73XX, 80XX, 82XX... dus vreemd is het niet en door de bochten gaan doen ze ook als er maar de juiste aandacht aan gegeven wordt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.