MSM actie 2020

Gestart door mardig23, 11 september 2019, 00:16:33 AM

55erke


Op de marklin is het eigenlijk nog een ander blauw ....  ;D
Lijkt niet op de oude en niet op de nieuwe  ;D

Groetjes

PeterVG

Omdat er niet genoeg foto's kunnen zijn wanneer een model gemaakt gaat worden nog eentje uit 1977 gemaakt door Louis Aerts



ronny-vdv

Daar zat ik echt niet op te wachten. :P
Bovendien  is deze lok niet actief in het westelijk landgedeelte  ???
Budget gaat naar iets anders.
Mvg,

ronny-vdv

ERVIN


Metpetergaathetbeter

wel niet de MSM voorgestelde uitvoering

Metpetergaathetbeter

zeldzame keer voor testen maar andere voor mij leukere uitvoering

ronny-vdv

Die meetwagen zou ik wel zien zitten als MSM-model.
Ik denk dat daar velen zitten op te wachten. ::)
Mvg,

ronny-vdv

Houdini

Citaat van: ronny-vdv op 10 januari 2020, 17:49:14 PM
Die meetwagen zou ik wel zien zitten als MSM-model.
Ik denk dat daar velen zitten op te wachten. ::)

+1

Stelde ik vorig jaar al voor,als model 2020, maar dan moet men voorbij LSM geraken blijkbaar....  ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 10 januari 2020, 15:40:55 PM
zeldzame keer voor testen maar andere voor mij leukere uitvoering
Is volgens mij zelfs gewoon zo te koop geweest zoals hij op de foto staat.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Houdini

#174
Citaat van: OlivierV op 10 januari 2020, 22:23:17 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 10 januari 2020, 15:40:55 PM
zeldzame keer voor testen maar andere voor mij leukere uitvoering
Is volgens mij zelfs gewoon zo te koop geweest zoals hij op de foto staat.

Klopt:

Copyright Traintamarre / Janmar

Hoewel ik er grote interesse in had, heb ik hem (nog) niet wegens het voor mij zeer teleurstellende blauw... Ik weet het, kleur is een moeilijk gegeven maar naar mijn gevoel is het blauw niet bepaald waarheidsgetrouw....
(en dan bedoel ik het originele blauw, maar eens te meer het blauw van toen de loc in TUC-rail dienst reed - toen was het blauw toch veel verder afgeleefd)

SuSke

tja Jelle, dan moet je dat gewoon zelf doen en het blauw er afgeleefd laten uitzien  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Houdini

Citaat van: SuSke op 10 januari 2020, 23:06:57 PM
tja Jelle, dan moet je dat gewoon zelf doen en het blauw er afgeleefd laten uitzien  ;) ;)

Dan moet je het blauw toch helemaal opnieuw doen, want de basis zit verkeerd. Of zou je dat zo lukken?
Gij zijt wel al ne krak in vervuilen hé Frans, de enige vervuiling die ik kan, is als ik er met mijn vettige pollen aan kom ;)

(Voor wie pollen niet kent, dat zijn handen ;) )

Thommy

Citaat van: Houdini op 11 januari 2020, 06:34:26 AM
Citaat van: SuSke op 10 januari 2020, 23:06:57 PM
tja Jelle, dan moet je dat gewoon zelf doen en het blauw er afgeleefd laten uitzien  ;) ;)

Dan moet je het blauw toch helemaal opnieuw doen, want de basis zit verkeerd. Of zou je dat zo lukken?
Gij zijt wel al ne krak in vervuilen hé Frans, de enige vervuiling die ik kan, is als ik er met mijn vettige pollen aan kom ;)

(Voor wie pollen niet kent, dat zijn handen ;) )

Blauw is een giga lastig kleur vind ik. Vooral als je bv roco blauw - marklin blauw en vbv blauw naast elkaar zet zijn de verschillen tussen de 1e 2 cava, maar met de 3e zo anders (over de 51 van Mehano zwijg ik liever)
Greetz

Thommy

Sicco

Wat ik begrijp is de discussie m.b.t. deze 5540 er geweest
Het fabrieksmatig 'weatheren' van het model zou het model duurder hebben gemaakt, terwijl de meeste klanten duidelijk hebben aangegeven dat ze daar niet op zaten te wachten

Maar we hebben het nog steeds over de verkeerde 5540  ;D

Paulogic

Citaat van: SuSke op 10 januari 2020, 23:06:57 PM
tja Jelle, dan moet je dat gewoon zelf doen en het blauw er afgeleefd laten uitzien  ;) ;)

Ne keer in bleekwater steken ? Grapje.

Kleuren zijn heel moeilijk "na te maken". Niet enkel hebben allemaal een licht ander zicht op kleuren (we zijn niet allemaal geijkt natuurlijk),
ook geen enkel 2 monitoren/tv's, printers, scanners enz tonen kleuren "exact". dus de enige referentie is dan een recente foto maar zijn die
wel kleur-correct ?
mvg,
Paul(ogic)