Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM actie 2020

Gestart door mardig23, 11 september 2019, 00:16:33 AM

Thommy

Citaat van: Michiel op 11 september 2019, 09:00:39 AM
Ik zou zwaar ontgoocheld zijn mocht deze loc de msm actie zijn. Een buitenlandse locomotief van een priveebedrijf, daar heb ik alvast geen enkel affiniteit mee. Nee, het zou echt jammer zijn. Een echt-Belgisch product zou ik toch een pak interessanter vinden. Maar dat is dus wel mijn persoonlijke voorkeur.  ;)

Check. Niets Belgisch meer aan (eigenlijk alles na de 13 en 77 is eenheidskoek, zelfs de desiro eigenlijk niet, op een extra wagon en veel miserie extra niets anders aan)
Greetz

Thommy

dieselfreak

100% mee eens Thommy. De mooiste jaren van de NMBS blijven voor mij de jaren 60, toen had je zowel de stoom- diesel en elektrische tractie in volle glorie én graffitivrij. Vanaf de jaren 80 is de aftakeling begonnen en wat er tegenwoordig op de sporen rijdt kan mij totaal niet boeien.
MC

ACFI

Marc,

idem voor mij. MSM heeft nog altijd geen echt Tp III model uitgebracht. De HLD 201 was eerder de gerestaureerde versie (inclusief schaal 1:1 foutjes) uit een later tijdperk. (En toch heb ik die gekocht want enkel met een loep valt het op).

ACFI

Michael

Wat mij betreft een HLR 72
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

#19
Het maakt niet veel uit, want het model is waarschijnlijk al lang bepaald door de insiders achter de schermen, maar voor dit speciale jaar dat MSM 20 jaar bestaat (1999-2019), mag het eens iets zijn voor iedereen, vb een setje echt-Belgische goederenwagens in de alle meest gangbare schalen: Z - N - TT - H0 - 0 en 1, in een populaire periode. (... en krijg nu alle H0'ers over me heen, die al zovele jaren goed verwend werden met al die mooie H0 acties)

Ik stel maar meteen voor, een type goederenwagen zoals onderstaand (type coli, of neutraal):


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Alberke

Een diesel in N schaal aub
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

ERVIN

#21
Citaat van: dieselfreak op 20 september 2019, 10:30:32 AM
100% mee eens Thommy. De mooiste jaren van de NMBS blijven voor mij de jaren 60, toen had je zowel de stoom- diesel en elektrische tractie in volle glorie én graffitivrij. Vanaf de jaren 80 is de aftakeling begonnen en wat er tegenwoordig op de sporen rijdt kan mij totaal niet boeien.

Dat weten we ondertussen al meerdere malen Marc en Thommy , maar ieder zijn ding hé. Over welke aftakeling je het hebt weet ik niet ( het zal die zogezegde eenheidsworst wel zijn vermoed ik) , maar stomers kunnen mij dan weer totaal niet boeien.

dieselfreak

#22
Beste Ervin,

U reageert als gestoken door een wesp, maar ik heb gewoon mijn persoonlijke mening gegeven en die is zoals het er staat: het hedendaagse rollend materieel kan mij absoluut niet bekoren. Niet enkel omdat het eenheidsworst is (niet zogenaamd maar het is gewoon zo). Ik vind het net rijdende metalen kasten zonder ziel of persoonlijkheid. Datzelfde gevoel heb ik overgens ook met de auto's van tegenwoordig. Misschien komt dat omdat ik de tijd nog heb meegemaakt dat treinen en auto's wel nog mooi waren, in mijn ogen hé. Het staat u uiteraard vrij om daar anders over te denken, ieder zijn mening.
MC

ceuleer

Van mij mogen ze VBV een sleep containerwagons laten samenstellen tijdperk V of VI.
Om de prijs voor iedereen aanvaardbaar te maken, een set met enkele uitbreiding sets voor degene die meer wagons willen.
Stomers is van voor mijn tijd, dus geen enkele interesse.

Metpetergaathetbeter

mochten we nu met zijn allen op dezelde dame/vrouw vallen dan pas zou het een drama zijn.

Gelukkig is het niet zo, net als met treinen, ik val dan weer voor een ander thema/tijdperiode maar ik rammel daar ook niet steeds door van eenheidsworsten,....... maar als ik naar een beurs ga kan ik net zou veel genieten van een Franse, Europese baan en/of Amerikaanse of een Canadese baan met stoom-,diesel- en elektrische loc's en bijbehorend goederen als passagiersrijtuigen.

Anderzijds vind ik reseau's met een Floris of een Evan gehalte met als thema industrieële netwerken en Industieële archeologie net zo even geweldig

Misschien moet men maar eens op zoek gaan naar een wagonsamenstelling van goederen of andere wagons......

ERVIN

Gelukkig ben ik niet gestoken door een wesp Marc , krijg ik allergische reacties van.
Natuurlijk heeft ieder zijn mening over dingen die hij mooi vind , jij hebt ze , en ik heb ze , ik ben van 1971 dus de dieselperiode heb ik nog redelijk bewust meegemaakt hier in de Kempen , en een Reeks 55 of 62 ( iets anders kregen we in de jaren '80 zelden te zien hier) kunnen mij ook nog steeds bekoren , moest ik 10 jaar eerder geboren geweest zijn dan had ik waarschijnlijk ook nog de stomers gezien en had ik misschien heel andere interesse gehad?
Maar er zijn ook collega's , die jonger zijn dan mij , die dan wel weer gek zijn op die stomers.

Dat van die ziel kan ik beamen , auto's van vroeger die moesten nog echt gereden worden , geen servo stuur , geen turbo's , puur natuur  ,zo zal het ook wel met de treinen van toen gegaan zijn? Dus in dat opzicht heb je gelijk , dus jij gaat voor de nostalgische tijd ( die best wel mooi was) ik zal het dan houden bij de hedendaagse tijd en wat nog moet komen..... ;)

Jef

Citaat van: ERVIN op 20 september 2019, 19:18:53 PM
... stomers kunnen mij dan weer totaal niet boeien.

Citaat van: ceuleer op 20 september 2019, 20:31:04 PM
Stomers is van voor mijn tijd, dus geen enkele interesse.

Ook hier geen enkele interesse in stomers, dus jullie zijn zeker niet alleen hoor...  ;)
Tuut zei de trein en de statie vertok.

svvander

Stomers zijn wel leuk... om naar te kijken  :D Ik heb het voor diesels (oude, nieuwe, Belgische, Duitse, Amerikaanse, groot, klein... maakt niet uit) Maar het voorstel van Gunter, die containersleep zie ik dan wel weer zitten.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Thommy

Ik denk dat een stomer als model wss ook een njet zal zijn. Meestal stuk duurder helaas, al dat een budgetversie 12 me wel zou bekoren (wat dan weer niet bij vbv zit)

Een 90-91 daarentegen met een colli ofzo lijkt me ook wel strak
Greetz

Thommy

celtjan

Dit jaar vind ik het een leukerd. Voor 2020 mag het gerust eens iets meer zijn voor een ander.
Het is als in een snoepwinkel: nemen wat je lust.
Het is al eerder aangehaald: Men moet iets kunnen vinden dat men op een relatief kleine schaal zal willen maken.
Bij de grote merken zal je meestal bot vangen: de moeite niet.
VBV heeft als sterkte dat ze de modellen standaard op maat/in de versie dat je wenst uit leveren:
2r= of 3r~ en analoog/digitaal/digitaal sound
(op den duur ben je wel door de verschillende al dan niet budgetvriendelijke modellen heen)

Het is jammer voor de N-rijders onder ons dat men bij VBV nog geen N modellen in het gamma heeft.
De n-schaal wordt in België helaas nog altijd wat stiefmoederlijk behandeld:
Op 2 Bolle Neuzen, 2 T59 en een T18 (Minitrix/Piko/Roco/Fleischmann) na en wat rijtuigen en wagonnetjes, is er niet veel te vinden.
(ambachtelijke ombouwwerken buiten beschouwing gelaten)

Ik wacht gewoon af wat er op ons af komt...

Gr,
Jan(tje)