Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Hobbby Trade

Gestart door thor, 08 september 2019, 17:19:19 PM

thor

Iemand een idee  hoe je Hobby Trade NMBS colli wagon kan openen? Heb een exemplaar waarvan de koppelingen uit hun houder zijn geraakt en een herstelling is noodzakelijk.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

bellejt

schroevendraaier tussen zijkant en onderplaat steken en voorzichtig naar buiten klikken.Koppelingen zitten normaal in een houder hé

GDE

Net hetzelfde voor gehad . Met een cutter mes genre olfa voorzichtig de bodemplaat los wrikken die best wel krap in de kast zit . Ik heb op meerdere plaatsen geprobeerd tot die los kwam . Op de bodemplaat ligt op een bepaalde hoogte een tweede plaat waartussen een metalen gewicht en de vering voor de koppeling zit . Die vering is amper een haar groot dus best opletten want die is waarschijnlijk los gekomen . De reden ligt me bij de bovenste plaat die gebogen staat en zo teveel spelling geeft aan de koppeling houders en vering . Die bovenste plaat los krijgen zonder breuk lukte me niet omdat die ferm gelijmd zit op plastic pinnen op de hoeken . Die breken meestal af . Misschien eens proberen om dat veertje van de zijkant er tussen te wrikkelen en zo op zijn plaats te krijgen . Ik denk een nieuwe plaat te maken uit plasticard en vervolgens op de juiste hoogte lijmen door middel van nieuwe pinnen of strip van plasticard . Het ballast gewicht die in de midden zit zou ik met twee componentenlijm aan de onderste en bovenste plaat lijmen zodat de bovenste plaat niet meer zou kunnen omhoog komen .