Laatste nieuws bij Silhouette : Hallo Cameo 4

Gestart door Domino, 07 september 2019, 11:54:27 AM

Domino

Silhouette snijmachines zijn goed bekend bij modelbouwers, ze maken verbazingwekkende prestaties mogelijk voor machines van deze prijs. Ze zijn helaas beperkt tot kleine diktes (bijv. 0,25 mm plasticard) als een volledige snede gewenst is. Voor dikkere media moet men tevreden zijn met een gravure, die man moet eindigen met een cutter : het is vervelend. Deze beperking wordt veroorzaakt door de zwakke kracht op het snijmes (210 g, dwz ~ 2 N). Men moet ook de sneden vermenigvuldigen, het is frustrerend en het verhoogt het risico op mislukkingen.

We leren de aanstaande lancering van de Cameo 4, die belooft het probleem op te lossen met een sterkte van een enorme 5.000g: :), een factor van MEER dan 20X ! Bovendien (bevestigd door de video's), is de snijsnelheid ook verbeterd met een factor 3 ! De dikte van de te behandelen substraten gaat tot 3 mm, waardoor een andere beperking van de silhouetten wordt weggevaagd (mijn S Portrait staat maximaal 0,8 mm toe, 1 mm met Forex dit een beetje comprimeert). Met een prijs die niet krankzinnig is ($ 299 in de VS, aanbevolen prijs voor de 30 cm breed).

De volgende link geeft alle uitleg: https://www.silhouetteschoolblog.com/2019/08/silhouette-cameo-4-pre-order-date-and.html

Ongetwijfeld zullen sommigen erover nadenken (en moedig degenen die een Cameo 3 wilden kopen een beetje te wachten!).

PS. Dit is mijn eerst post in 't Nederlands : als er fouten zijn, komt dit door Google   ;D ;D !!

evan

Bedankt voor de info. 

Ik ben het al een tijdje aan het overwegen.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

raf

ik heb reeds een tijdje de 3 en ben er meer dan tevreden van .
en ja snelheid is relatief hé
ik ben op pensioen en heb een heel leven de tijd

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PhantomRC

Ik gebruik ook al een aantal jaren een Cameo 3 en het voldoet 'voorlopig' nog aan mijn desiderata  ;) ...
Mijn kennis qua elektriciteit/electronica is zo goed als ... NUL :-( ... allé ja ... op 21/12/2019 schat ik het op 15% ... ik vorder :-) :-) :-)
Lid van niks. :-)

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

liefhebber

Citaat van: modelbaanHO op 08 september 2019, 13:30:01 PM
Citaat van: evan op 07 september 2019, 12:41:39 PM
Bedankt voor de info. 

Ik ben het al een tijdje aan het overwegen.

Ik ook...

Wij ook, mijn vrouw maakt wenskaarten en kunnen de Silhouette dus samen gebruiken.
gr
 

evan

M'n cameo 4 is vandaag geleverd :)

Eens er mee op weg deel ik de ervaringen ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steven 1/43 modelling

Citaat van: evan op 03 oktober 2019, 16:10:14 PM
M'n cameo 4 is vandaag geleverd :)

Eens er mee op weg deel ik de ervaringen ;)

Hoi Evan, hoe verloopt de Cameo ?
Al een eerste indruk?

groet, Steven

svvander

Ben ook wel benieuwd. Kan deze nu veel kleiner "plotten"? Ik ben op zoek naar een manier om een NMBS logo voor een wagon schaal H0 te printen. Op de gewone printer gaat het niet (kan geen wit printen) en negatief om uit te snijden is niet fijn genoeg.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

PeterVG

Het vrouwtje is al lang vertrouwd met Cameo. De 4 gekocht in voorverkoop. Dat ding werkt maar de fabriek heeft haastwerk geleverd. Kleine rondjes worden als ovaal gesneden. Wellicht verdwijnt de fout in toekomstige software updates. Tot op heden nog geen verbetering. Als er iemand belangstelling heeft om een 4 over te nemen dan moet die maar iets laten weten. We hebben er nu 2 omdat we dachten dat de fout aan het toestel lag maar dat is niet zo. Beiden maken dezelfde fout. De service van Cameo is ook niet geweldig, weinig hulp. Wellicht omdat ze veel kinderziektes weg te werken hebben.

755philippe


Hallo, ik heb een vraag over die Cameo. Ik heb de Cameo 3 en weet jij of er veel verschil is met de C4 ?
Mvg


755philippe