Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

VERKEERSBRUG

Gestart door Dirky, 05 september 2019, 20:06:50 PM

Dirky

Nieuw projectje...

bridge BL01 by Dirky dyniMo, on Flickr

Een verkeersbrug van ca, 1,5m span. 'k Had voorheen al wat stukjes gefreesd en ben vandaag begonnen met het zetten van rivetten-kopjes. Kleine 3000 gedrukt...

20190905 007 by Dirky dyniMo, on Flickr

20190905 008 by Dirky dyniMo, on Flickr

Nog een paar dagjes dit zenuwslopend werkje verder zetten en dan gaan we van start met de opbouw. Als alles meezit einde deze maand klaar...

Peter

Zal weer een pronkstuk worden
Met vriendelijke groeten
Peter

55erke


Dit gaat mooi worden !

Groetjes

Pierre

Citaat van: 55erke op 05 september 2019, 22:13:31 PM
Dit gaat mooi worden !

Dat denk ik ook. Vol verwachting blijf ik volgen. ;)
Groet Pierre.


modelbaanHO

Citaat van: Dirky op 05 september 2019, 20:06:50 PM
... en ben vandaag begonnen met het zetten van rivetten-kopjes. Kleine 3000 gedrukt...

Liever jij dan ik  ;)

Mooie brug. Fantasie of is het een bestaande brug die wordt nagebouwd ?

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Alberke

Gaat ongetwijfeld knap zijn!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Dirky

Citaat van: modelbaanHO op 06 september 2019, 12:20:32 PM
Citaat van: Dirky op 05 september 2019, 20:06:50 PM
... en ben vandaag begonnen met het zetten van rivetten-kopjes. Kleine 3000 gedrukt...

Liever jij dan ik  ;)

Mooie brug. Fantasie of is het een bestaande brug die wordt nagebouwd ?

fantasie Luc, maar in de zin van "zo zou het geweest kunnen zijn  :)". Het internet afgeschuimd en gezocht naar iets dat past op de bestaande modelbaan. En dan een beetje wringen tot het niet alleen past maar er ook nog geloofwaardig uitziet. ;)


SuSke

Mooie brug, maar de verbanden in het bovenvlak moet je wel aanpassen. Nu liggen de diagonalen allemaal parallel terwijl ze alternerend in een zig-zag moeten liggen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

De brug ligt schuin Frans. De zijkanten zijn tegenover mekaar verschoven. Als je dus van boven kijkt is het een echte zig-zag.

SuSke

Wil je even een bovenzichtje laten zien??  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

Knipsel2 by Dirky dyniMo, on Flickr

Knipsel1 by Dirky dyniMo, on Flickr

De ene zijde is dus een vertikale-stijl-afstand verschoven tegenover de andere. De zig-zag gaat van knooppunt naar knooppunt en alle benen van die zig-zag zijn dus gelijk van lengte.
Ik heb mijn wijsheid gehaald van een foto van iets soortgelijks...

SuSke

Zo zit het goed Dirk.  ;)

Succes met het klinknagelkloppen  ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky


Dirky


Peter

Valium bij de hand Dirk  ;)
Alle gekheid op een stokje: Dat ziet er weer SUUUUUUPER uit
Met vriendelijke groeten
Peter