Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Arduino

Gestart door svvander, 04 september 2019, 19:26:50 PM

svvander

Na mijn recentelijke experimenten (en alle commotie er rond  ;) ), kreeg ik de tip om misschien eens te gaan kijken naar een Arduino-set (of aansturing). Zoals reeds aangegeven: ik heb weinig of geen ervaring met elektronica. Van robotica en computational thinking heb ik wel een (heel klein) beetje kaas gegeten.

Wat heb ik nodig? Is het eenmalige programmering en kan deze dan los van de PC? Kan ik dit op maat laten maken? Wat zou het kosten? Een pak vragen dus.

Om een lang verhaal kort te maken: wat heb ik in Arduino nodig om een heel eenvoudige reeks LED lampjes te laten branden, te schakelen en te dimmen (zonder brandgevaar  ;D). Kan ik met deze aansturing (mits eventuele uitbreiding) dan ook bijvoorbeeld een stoplicht maken of een sein? Bijkomend zou ik op termijn een heel eenvoudige draaischijf willen bouwen... misschien kan een voor de sturing, diezelfde Arduino hiervoor dienen?

En wat ik ook leuk zou vinden: is een soort van terugmelder, maar dan niet de conventionele terugmelder... maar eentje met een lichtsluis.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

BR-59

Bij de buren of deze serie. Genoeg te vinden op het (g)orakel. Zo ben ik ook begonnen.

BC911

Hé Sander,

Ik herken een beetje de situatie waarin je momenteel zit. Modelbouw kan heel veel verschillende zaken omvatten. Dat maakt het natuurlijk allemaal heel interessant. Je ziet veel zaken en het ene idee is nog niet uitgewerkt of het andere borrelt al op. Als technicus wil je er dan volledig induiken om een techniek/materie helemaal te beheersen (hier spreek ik toch voor mezelf).