Modelspoor, praktijk > Modellen beheren en beschermen

Om een zenuwinzinking van te krijgen

(1/4) > >>

Peter:
Bijna meer dan een uur bezig geweest om mijn nieuwste aanwinst, de Liliput E10 001
open te krijgen, er een decoder (21 pins) in te steken en ......dat verdomde ding terug
gemonteerd te krijgen.
De kap zit namelijk met 4 schroefjes  (zitten tussen de draaistellen en de zijkant) vast.
Met een zeer fijn kruis schroeven draaiertje was dat (na het afbreken van twee INDUSi magneetjes)
uiteindelijk gelukt. De dummy decoder zat bijna muurvast op de printplaat, maar eens die er af, was het monteren van de ESU 21 pins gemakkelijk.
Maar dan...de kap terug geplaatst m....die vier verdomde minuskule schroefjes terug bevestigen. Vielen telkens uit mijn pincete terug in het binnenste van de lok (dus terug openen om die er  uit te krijgen)
Na lang vloeken, prutsen enz.  terug eindelijk gemonteerd gekregen.
INDUSI terug gelijmd, aan stuurstand 1 de Liliput koppeling verwijdert en een Weinert schaalkoppeling en luchtslangen gemonteerd.

Resume: het zou veeeel sneller gegaan zijn als ik een fijn magnetisch schroeverdraaiertje zou gehad hebben om de schroefjes vast te houden.
Maar waar koop je zoiets???
Een foto volgt morgen nadat mijn zenuwen wat tot rust gekomen zijn (en ik gegeten heb  ;D)

Ronald:
Ik lik wel eens aan de schroevendraaier om de schroef te laten "plakken". .... :) Soms moet je wat inventief zijn.

Ludwig:
Dat is niet alleen een probleem met Liliput, er zijn meer moeilijk dan gemakkelijk te openen tegenwoordig! 🙄

bollen neus:
Al mijn kleine tornavieskes zijn magnetisch gemaakt, dan heb je maar één keer de job om dit te doen. Werkt nadien nog eens zo handig zoals onze handige Harry zou zeggen.
Den Eric.

59erke:
eerst met een magneetje een paar keer tegen uw schroevendraaiertje wrijven zou ook helpen om uw schroevendraaier tijdelijk magnetisch te maken

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie