Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

mehano 26

Gestart door yannick, 25 september 2006, 17:19:32 PM

boke

citaat:
Geplaatst door marklinhobaan

Mja maar voor sommige mensen is het belangrijk of het al dan niet een eenmalige serie is met dan ook nog eens een berperkte oplage.
Ik ken mensen die enkel eenmalige series kopen.



Dat begrijp ik... Maar dat ze het dan doen zoals bij Mehano [:p]: bepaalde locnummers beperkt uitgeven en andere in grote(re) oplagen! Van deze laatste kunnen ze dan binnen enkele jaren een nieuwe oplage produceren indien daar vraag naar blijkt te zijn! Een mooi voorbeeld hiervan is de reeks 77/78 [^]! Zelf bezit ik loc 7764, daarna wou ik nog een loc van de reeks 78 hebben en toevallig lag er toen in de winkel een loc van de beperkte reeks 7833! Ik vind het wel leuk om zulk een loc van een beperkte reeks te hebben, maar zal er nooit speciaal moeite voor doen!

Groetjes,


janjozef

Eenmalige series in beperkte oplagen zijn dikwijls hun geld niet waard. Het systeem van mehano dient om diegene die het kunnen betalen meer dan 1 loc te laten kopen. Je zult zien dat mehano de vollegende jaren steeds andere nummers zal uitbrengen. het model blijft, maar de nummers veranderen en ergens zijn er wel die ze al hebben die nog nieuwe nummers koopt. Met de 26 zal dat juist hetzelfde zijn en je kunt mehano geen ongelijk geven. Beter dan Roco die nu een loc heruitgeven met een nummer die ze 20 jaar geleden ook hadden.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem