40 jaar Lierse Model Spoorwegen presenteert: Tentoonstelling "Mobiliteit te Lier

Gestart door trainspottingjr, 01 september 2019, 22:33:19 PM

trainspottingjr

Naar aanleiding van ons 40 jarig bestaan organiseren wij een grote tentoonstelling met als thema:

Mobiliteit te Lier in de jaren 50

Wat valt er te bewonderen:

* Station Lier in de periode 1950

* Buurtspoorwegen te Lier

* Fototentoonstelling mobiliteit te Lier

* Jeugdproject Lierse Modelspoorwegen

* verschillende projecten van onze leden

Wanneer??

12 oktober: 09u tot 20 u      18 oktober: 14u tot 22u
13 oktober: 10u tot 18u        19 oktober: 09u tot 20u
16 oktober: 12u tot 20u        20 oktober: 10u tot 16u

Waar ??

Zaal Vleeshuis Grote Markt Lier

Kostprijs ??

€4,00 onder 10 jaar: gratis


Lierse Modelspoorwegen bestaat 40 jaar
by Jelle Raets, on Flickr

PS: blijf zeker volgen, updates worden toegevoegd naarmate de tentoonstelling korter bij komt
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

renstimpie

Valt samen met MTD, GENK, RAMMA..   maar ik ga toch mijn best doen om langs te komen...

SuSke

Zelfde opmerking als Tim, alleen staan wij met Vaerwegh Dok zowel op RAMMA als op de eigen MTD-tentoonstelling, dus helaas...  :-\
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

vyncky

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

rojema

Volgend week-end begint LMS 40.  Nieuwe baan van het station en buurspoorwegen complex van de jaren '50. Alle gebouwen zijn authentiek en zelfbouw . Openingsuren zijn zeer flexibel  gezien er nog enkele tentoonstellingen plaatsvinden . Grote markt ligt maar op 5 min van het station. Parkings zijn er genoeg aan de buitenrand van Lier of betalend aan de grote markt.

Lid Lierse Modelspoorwegen LMS De Geit.

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

steamdriven

Onze tentoonstelling is gespreid over 2 weekends én de tussenliggende week. Een bezoekje is meer dan de moeite waard en moet dus heel zeker lukken!
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

rojema

Lid Lierse Modelspoorwegen LMS De Geit.

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

rojema

Eerste  dag zit er bijna op . Zeer veel belangstelling met zeer veel positieve commentaar . 
Morgen veel volk in Lier verwacht wegens Sint Gummarus processie en parradeskes kermis. 
Lid Lierse Modelspoorwegen LMS De Geit.

rojema

Zoals gevreesd/gehoopt  was er idd zeer veel volk te been vandaag en op bepaalde momenten was het verzadigd .
We zijn fier op de feedback , zeer vele positieve reacties gehad , zeker de oudere generatie die vele beelden terugvonden .
Er komen nog enkele dagen , profiteer er van want zeker de moeite .
Lid Lierse Modelspoorwegen LMS De Geit.

steamdriven

Kan ik enkel beamen, Eddy!
Zéér de moeite waard.

Ik heb tenandere heel wat ouders met kinderen heel lang en aandachtig zien kijken naar de vele treinbewegingen op de banen. Er is zeker terug veel meer interesse van de jongeren.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

OlivierV

Zie dat de tentoonstelling op een kwartiertje rijden van die van MTD is en ook tot volgende week loopt. Allicht maak ik er een gecombineerde uitstap van.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

PeterVG

Zondag 13 oktober was het prachtig weer. Wat doe je dan met de familie. Een uitstapje Lier met een bezoek aan het Vleeshuis ;D
De locroep van de stoomtrein op de markt van Lier was overduidelijk hoorbaar. Alle mensen op de terrasjes maar kijken vanwaar die stoomtrein eigenlijk kwam. Helaas heb ik niet alle historische info kunnen uitvlooien want de dochter wou absoluut naar de beloofde speeltuin. Gelukkig kon ik ze daaruit lokken met een boottochtje door historisch Lier. En zo werd het voor allen een prachtige dag.
Schitterende tentoonstelling mannen. Proficiat
Zij die foto's willen moeten maar eens doorklikken via deze link:

https://www.flickr.com/photos/petervangestel/albums/72157711338225623


den T

Ik ben zaterdag gaan kijken. Samen met de echtgenote met de fiets naar Lier . Zij de winkelstraat in en ik kon dan rustig de tentoonstelling bezoeken.
interessante foto tentoonstelling. Wist je, vroeger reed er een tram van Lier naar Werchter.
Ik heb er ook genoten van babbels met enkele leden. Nu ik hoor dat ze naar Koningshooit  gaan verhuizen zit het  er voor mij wel in dat ik lid kan worden.
Mooi vooruit zicht want er is expertise daar, dat mocht ik bewonderen aan de modelbaan : 't Station van Lier.
Ik weet nog wel niet wanneer de verhuis naar Jut gepland is. Ik hoor dat nog wel . grtjs.