Fleischmann H0 profi wissel met één drukknop aansturen?

Gestart door MB, 26 augustus 2019, 00:09:30 AM

Geert

#15
Als ik het goed begrijp wil je zoiets? (even vlug getekend)



Wissel aansturing
by Geert Giebens, on Flickr


uw wens "Ik zou graag één drukknop gebruiken dwz knop ingedrukt is links, knop niet ingedrukt is rechts." is vrees ik niet te combineren met Reed contacten...


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

raf

#16
jawel geert maar niet met gewone componenten

een 12f628 is te klein want die heeft maar 6 poorten en een 16f628 is dan weer te groot
de  PIC12F1612 heeft 8 pootjes en is dus wel bruikbaar als je programmer hem herkent
proton basic kent de processor dus er is een programma voor te schrijven maar pickt 2 en 3 kent de processor niet
juist bekeken pickit 4 kent hem wel
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Geert

Ik dacht iets eenvoudiger met HEF 4027B JK FF met Set en Clear ingang. De uitgangen zullen bij overgang op Q en QInvers van laag naar hoog enkele ms de respectievelijke spoel aansturen. (Extra schakeling met vermogen transistor) Q en QInvers gebruiken we ook voor de LED's. De IC werk tot 22V.



Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

raf

https://www.youtube.com/watch?v=SGYKyqYFB0w&feature=youtu.be

snel een progje in elkaar gezet en misschien wel toepasbaar met een 12f629 als ik uw manier van led sturing gebruik want dan heb ik maar 1 pootje nodig
maar dan wel twee afzonderlijke leds want met een duo led lukt dat trukje niet
een 7805 en 2 x 10 N condensatoren , 2 feds of een bc 337 kan ook + twee weerstanden van 2K2 , 3 van 10 K en 2 van 1 K voor de led's


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.