Modelspoor, praktijk > KISS en andere simpele elektronica

Fleischmann H0 profi wissel met één drukknop aansturen?

(1/4) > >>

MB:
Hallo, ik dacht dat ik ooit wel eens heb gelezen dat het mogelijk is om Fleischmann H0 profi wissels met één drukknop aan te sturen, maar ik kan het niet terugvinden. Ik zou graag één drukknop gebruiken dwz knop ingedrukt is links, knop niet ingedrukt is rechts. Ik weet dat dit met een monostabiel relais kan, maar dan staat bij knop-niet-ingedrukt er permanente spanning op de wissel; als de automatische afschakeling van de wissel dan niet zou werken is de wisselaansturing naar z'n grootje. Weet iemand een andere oplossing? Misschien nog van belang te melden dat ik de wissels aanstuur met 16V gelijkspanning. Hartelijk dank!

Alberke:
Ik snap je bedoeling niet. Je bent toch beter af met een terugkerende  "toggle switch"?

59erke:
Of je voorziet uw wissels van een cobalt servo en stuurt deze aan met een drukknopje. Telkens je drukt schakelt de wissel, heel simpel en bedrijfszeker

Rangeerduivel:

--- Citaat van: 59erke op 26 augustus 2019, 09:46:20 am ---Of je voorziet uw wissels van een cobalt servo en stuurt deze aan met een drukknopje. Telkens je drukt schakelt de wissel, heel simpel en bedrijfszeker

--- Einde van citaat ---

En werkt dit ook met andere wissels of kan dit enkel met een FLE profi ?

;)

Gerolf:
Persoonlijk zou ik kiezen voor een tumbler - dan zie je de wisselstand aan de stand van de schakelaar-hefboom.
Als je er wisselspoelen mee wil aansturen, zal er sowieso wat elektronica achteraan moeten om de spoelen te beveiligen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie