NMBS HLE 18 op basis van een vectron "het was maar een testje"

Gestart door RoDY, 25 augustus 2019, 00:58:27 AM

RoDY

                                           

HLE 18 van ROCO...

Een lange tijd terug heb ik via 2dehands een koopje kunnen doen. Het model is een 3rail Roco vectron met alle toeters en bellen aan voor de prijs van maar 2 cijfertjes.
Nu verzamel ik alleen belgisch materieel. Dus dit model ging en moest een nieuw kleurtje krijgen. Omdat ik de laatste tijd met projecten bezig ben in periode V-VI was dit de uitgelezen kans om de New Look schildering uit te testen. Het schilderwerk is ondertussen al gebeurd. Nu komen dus de kleine details aan de pas, zoals rechte zwarte lijnen rond de lampen, decals (moet nog een nr'tje kiezen) en het kleine handschilderwerk. 

Als een tof "tussendoortje" was het zeker de moeite waard. Nu vrees ik wel dat ik binnenkort alleen maar omgespoten loks ga bezitten...  :P

Wat ik niet begrijp is waarom nog geen andere fabrikant dan LSm met dit model is uitgekomen, dus de sprinter versie niet de vectron.
Zou toch ideaal zijn voor Piko zijn Hobby line...  ::) Of hoop ik weer te veel? :P













chef garde


Thommy

Greetz

Thommy

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Metpetergaathetbeter

maar beschrifting lijkt  hij nog lelijker,mooie ombouw,knap!

ERVIN

How zekers , knap gedaan , je kan er misschien een Reeks 19 van maken , dat is pas uniek.  ;)

En ik vind deze locs wel heel mooi.... ;)

minitreintje

Märklin C-rail modulebaan met Arduino

Davy

Dit is heel knap gedaan.

Als NMBS ooit nieuwe Vectron's gaat aanschaffen, hebben we nu al een gedacht van hoe hij eruit zou zien :)

Vooral het verschil met de huidige die rondrijden valt nu goed op te merken, zoals de totale lengte en de wieldiameters.

Zou zeker niet mis staan voor de nieuwe M7's

Dafke

Heel knap werk, mag gezien worden. Prachtig. Ben benieuwd naar het volledig afgewerkt model.