Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

nieuw boek van Mig Jimenez

Gestart door oebr, 20 augustus 2019, 23:24:40 PM

oebr



ziet er zeer interessant uit. Zeker voor grotere schalen.
In tegenstelling tot wat het prentje insinueert is er ook een engelstalige versie.




On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Peter

Het boek kan heel interessant zijn maar ik ben zeker geen voorstander van hun verven.
Voor degene die bij voorkeur met acryl verven werken (zoals ikzelf) gaat mijn voorkeur toch naar AK verven
Met vriendelijke groeten
Peter

Martin Welberg

Wat is er anders aan de Ammo verf dan? Hun standaard gamma is dezelfde vinylacryl zooi als AK en Vallejo.

Peter

Martin, net zoals op verschillende modelbouw forums heb ik helaas ook bij het gebruik van de airbrush problemen gehad met de Mig verf, zoals bv. korrelig oppervlak.
Persoonlijk vind ik ook de verpakking van AK (glazen flesjes zoals bv. bij ModelMaster) handiger
Maar nogmaals ieder heeft zijn voorkeur, anders zouden er zoveel verschillende merken niet bestaan.
Met vriendelijke groeten
Peter

renstimpie


Dirky

Citaat van: Martin Welberg op 21 augustus 2019, 10:36:45 AM
Wat is er anders aan de Ammo verf dan? Hun standaard gamma is dezelfde vinylacryl zooi als AK en Vallejo.

Ik gebruik beide producten en heb nog geen enkel verschil gemerkt. Als je airbrushed volgens de regels van de kunst zijn ALLE verven OK...
En washes etc..., beide merken zijn er sterk in en het vraagt een beetje "testen" als je iets nieuws probeert.


Martin Welberg

Citaat van: Peter op 21 augustus 2019, 11:38:01 AM
Martin, net zoals op verschillende modelbouw forums heb ik helaas ook bij het gebruik van de airbrush problemen gehad met de Mig verf, zoals bv. korrelig oppervlak.
Persoonlijk vind ik ook de verpakking van AK (glazen flesjes zoals bv. bij ModelMaster) handiger
Maar nogmaals ieder heeft zijn voorkeur, anders zouden er zoveel verschillende merken niet bestaan.

Je praat over verschillende dingen, acrylverf zoals die van Ammo, AK, Vallejo en een aantal merken meer en de acryllaquers op alcohol basis zoals die van Tamiya, MrHobby en AK..deze zijn absoluut niet met elkaar te vergelijken. Als je met Ammo of Vallejo een korrelig oppervlak hebt ligt dat meer aan je techniek en kennis van materiaal dan aan de verf zelf.

Maar dat zou geen reden moeten zijn een boek niet aan te schaffen waar een stevig aantal technieken op het gebied van het bouwen van gebouwen etc. wordt uitgelegd. Misschien pik je er ook nog wat uit op ivm de materiaal kennis..

Michael

Citaat van: oebr op 20 augustus 2019, 23:24:40 PM


ziet er zeer interessant uit. Zeker voor grotere schalen.
In tegenstelling tot wat het prentje insinueert is er ook een engelstalige versie.

Besteld
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154