Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

M6 rijtuigen Marklin - LS Models

Gestart door ERVIN, 18 augustus 2019, 11:25:43 AM

ERVIN

Marklin heeft ook M6 rijtuigen uitgebracht , zijn deze te combineren met de LS Models rijtuigen of zit er een groot verschil op?

mardig23

Hoi Erwin,

Dat is naar mijn gevoel niet te combineren.
Dit zijn omgespoten duitse DD's, op een andere schaal (ik dacht 1/92.5), maar dit is helemaal geen modelweergave van de M6.


Maar:
Zolang je het Marklin stuurrijtuig niet gebruikt (dat lijkt echt nergens op), en bijvoorbeeld 5 of 6 van deze rijtuigen in sandwich laat rijden met 2x 18² is dat best een mooie sleep.
Je mag hem wel niet laten stoppen naast een echte stam LS, maar verder ziet een leek of beginnende modelspoorder het verschil niet hoor.

Je kan het vergelijken met de ICR - ICRm rijtuigen van Marklin en LS. Die kan je al even moeilijk combineren, maar op zich zijn de Marklins best ok, en daar kan je het stuurrijtuig van Lima gebruiken natuurlijk. Het verschil met de M6 is dat de ICR wel een model is van de ICR, williswaar met de nodige foutjes...

Als gevorderde modelspoorder zou ik er afblijven. De LS M6 is duur en zeldzaam, maar de zoektocht en investering waard. En momenteel koop je voor 30€ a 35€ per rijtuigen de Classix, die nog altijd beter is dan de Marklin qua looks.
Mvg Karl

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

eve

Erwin,

Tien tegen één dat ze verkort zijn. Staat als een tang op een varken in vergelijking met volle lengte modellen.
Weggegooid geld.

Mvg, Erik

raf

hangt er vanaf wat me wil voor het te besteden geld
1 ls wagon of 2 à 3  marklin's

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

ERVIN

Oké , dat is dus duidelijk , afblijven , bedankt mannen. ;)

Hierbij een oproep aan de redactie van MSM , is het niet mogelijk om eens wat druk te zetten bij LS Models om die M6 rijtuigen terug uit te brengen , evenals de ICRm rijtuigen , genoeg volk die deze rijtuigen willen volgens mij.

Geert

Citaat van: ERVIN op 18 augustus 2019, 12:01:28 PM
Oké , dat is dus duidelijk , afblijven , bedankt mannen. ;)

Hierbij een oproep aan de redactie van MSM , is het niet mogelijk om eens wat druk te zetten bij LS Models om die M6 rijtuigen terug uit te brengen , evenals de ICRm rijtuigen , genoeg volk die deze rijtuigen willen volgens mij.

+1

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Metpetergaathetbeter

 misschien kan Classix een ongeduldige Erwin van dienst zijn, wat zoek je ?

ERVIN

Volledige stam M6 ( 8 rijtuigen) en een volledige stam ICRm ( ook 8 rijtuigen) maar van deze laatste heeft nog geen enkele fabrikant  iets uitgebracht , dat zijn de laatste nieuwe rijtuigen met het NS & B logo op de zijkanten.  ;)

Classix? Nee bedankt.

mardig23

Die Re-runs komen hoor,

Ze werden opnieuw aangekondigd in september 2018, maar er zouden eerst nog I4 en I5 worden uitgebracht.
Daar bleken problemen te zijn met de tampondruk, maar die zouden dan toch eind oktober komen.

Daarna is het weer even afwachten, maar het zou me deze keer niet verbazen moesten ze toch eind van't jaar in de winkels liggen...

Maar het blijft LS, dus voorlopig nog niet te enthousiast ::)
Mvg Karl

Rangeerduivel

Citaat van: ERVIN op 18 augustus 2019, 12:32:27 PM
Volledige stam M6 ( 8 rijtuigen)

Classix? Nee bedankt.

Voor zover ik weet bestaan de "beloofde" sets telkens uit 3 rijtuigen
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&ved=2ahUKEwjKzr_lnYzkAhVEZlAKHaHoDIUQFjAEegQIAxAC&url=https%3A%2F%2Fwww.lsmodels.com%2Fmailing%2Fpdf%2FMailling%2520Louvain%25202018.pdf&usg=AOvVaw2r8M5QrkAcpQMlnNNE7cDP
Dus als je een stam wil met 8 bakken moet je 3 sets kopen en heb je weer 1 rijtuig te veel!
Er staat wel een set met 2 rijtuigen bij, maar die heeft dan weer de 200km/u vermelding....
Verkoopsstrategie van LSModels?

Ik heb een stam van 5 lsm bakken en 1 Classix stuurstand en ben er zeer tevreden over.
Onze voorzitter (Amsac) heeft een filmpje opgenomen van een Classix-stam die op volle snelheid (geduwd) over zijn Marklin baan scheurt zonder de verwachte ongelukken!
Ik weet wel uit ervaring dat ze goed moeten "gerodeerd" worden/zijn! ::)

;)

bellejt

#11
ze komen wel degelijk uit in versie met 2 wagons.Heb ze in voorbestelling staan.LS Models 43518 Wagenset M6 voor de AC set

Rangeerduivel

#12
Citaat van: bellejt op 18 augustus 2019, 12:54:52 PM
ze komen wel degelijk uyit in versie met 2 wagons.Heb ze in voorbestelling staan.LS Models 43518 Wagenset M6 voor de AC set

Dan moet de gelijkstroomversie 43018 zijn, ze staan niet in eerder vermelde folder maar je vindt ze wel terug als je het nr googlt...
Bij Lippe staan ze aangeduid als; * Auslauf-Modell / nicht mehr im Katalog

;)

mardig23

Ik heb ook 2 stammen Classix in 3-rail.

Eéntje met 7x rijtuigen + stuurrijtuig met de originele koppelingen achter een 27, en die gaat goed in trek, en in duw enkel als je R1 vergeet.
Duwen in lange wisselstraten met korte C-rail wissels is wel geen zicht.

Eéntje met voorlopig 5x rijtuigen en 1x 18² om sandwich te rijden met een tweede 18². Daar kan ik voorlopig geen commentaar op geven wegens gebrek aan een tweede 18² ;D
Vermoedelijk zullen hier wel de vaste koppelingen op moeten van de latere versies.

Verder is de geremoddelde stam ICRm (6 rijtuigen + stuurrijtuig) en een TRaxx van LS ooit aangekondigd, maar dat was net voor het modern gala debacle.
Sindsdien heeft LS het Traxx-verhaal wat losgelaten denk ik.

De huidige IC direct stam is ééntje van 6 rijtuigen in een 186-sandwich met angletrains of NS 186. Deze kan worden verlengd naar 7 rijtuigen vanwege een tekort aan capaciteit. Deze hebben de NS/B logo's, en het zijn deze die ik zou willen hebben ::)

https://www.youtube.com/watch?v=h_OmCe19e9Y

Het zal de laatste samenstelling zijn met ICRm en de 186. De eerste ICNG is momenteel geleverd voor testen. Vanaf 2021 gaat hij in dienst, en 2025 gaat alles van ICRm op de schroothoop (zeggen ze...)
Mvg Karl

bellejt

nummering is veranderd : LS Models 43518 Spoor H0 Doppelstock Wagenset M6 der SNCB, Epoche Vb  DC

of de 200km versie : LS Models 43009 Spoor H0 2 Dubbeldekswagon type M6 B van de SNCB, tijdperk VI