Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Chemin de fer du bocq festival 2019

Gestart door 55erke, 15 augustus 2019, 20:16:42 PM

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

55erke


Bedankt voor het delen van jullie foto's en filmpjes.
Er zitten prachtexemplaren bij. Het is altijd uitkijken naar de dagen na het festival wanneer iedereen zijn mooie foto's verschijnen.
En nog een dikke merci aan de vrijwilligers van TSP , FSB  die altijd vriendelijk en behulpzaam zijn en die hard moeten werken om dit alles mogelijk te maken.
Groetjes


PeterVG

Zondag 18 augustus werd een regendag. Laat dat nu net prachtige weersomstandigheden zijn om een stoomloc in actie te filmen. Met beperkte middelen heb ik een sfeerfilm gemaakt van loc 29.013 in actie op de Bocqlijn. Ik heb alvast volop genoten van de stoomsfeer.
Geniet rustig mee


Dirky

Prachtige film van een machtig stukje techniek! bedankt!

PS; toch weer zo nen ambetanterik die met een drone moet "storen". Jammergenoeg kennen de meeste politie-agenten de wetgeving niet omtrent vliegen met drones anders zouden er veel tegen de lamp lopen. Als die storende kerel geen "toelating" of "vergunning" heeft, kan hij beboet worden.

Rangeerduivel

Ook vind ik het wat jammer dat daar steeds die diesel moet worden meegesleept, ik snap wel de noodzaak daarvan, maar het 'ontsiert' toch wel een beetje het beeld van de stoomtrein...
Alvast een knap filmje Peter, bedankt om het te delen  8)

;)

PeterVG

Bedankt mannen. Deze grote drone maakte opnames voor Trainworld. Althans dat beweerde de eigenaar. Helaas had de man helemaal geen begrip naar anderen toe. Hij vond het zelfs niet nodig om zichzelf uit het beeld van anderen te plaatsen. Gelukkig zijn het maar enkelingen die de sfeer verpesten de meerderheid van de liefhebbers hebben wel begrip voor mekaar.

Metpetergaathetbeter

misschien moet het toch maar eens aangekaart worden bij de organiserende verenigingen dat er ook met deze associale enkelingen rekeninggehouden moet worden  /afspraken moeten gemaakt worden  :-\  Trainworld of niet

Michiel

#37
Probeert men sfeervolle tijd-neutrale opnames te maken van stoomlocomotieven, komt er een associale kerel met een enerverende drone over de scene vliegen? Dat kan toch niet! Dat breek toch volledig de sfeer en inleving! Hoe kon dit toegelaten worden tijdens een publieke rijdag?  :(
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jurgen

Citaat van: PeterVG op 21 augustus 2019, 08:26:05 AM
Zondag 18 augustus werd een regendag. Laat dat nu net prachtige weersomstandigheden zijn om een stoomloc in actie te filmen.


Uiteindelijk is het zonnetje toch nog komen piepen in de late namiddag en werd het toch nog een prachtige dag.

Tijdens dat laatste shot van de 29 stond ik trouwens naast jou met mijn ouders, ik herken het moment. Ik had op meer stoom gehoopt toen hij uit de tunnel kwam, 't werd een ontgoocheling. Ik bleef bewust uit je beeld om je opname niet te bederven, helaas liepen er twee anderen in de weg.
Ach ja, je kan niet alles hebben in het leven, de rest van de dag heb ik me enorm geamuseerd.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Citaat van: Michiel op 21 augustus 2019, 11:27:54 AM
Probeert men sfeervolle tijd-neutrale opnames te maken van stoomlocomotieven, komt er een associale kerel met een enerverende drone over de scene vliegen? Dat kan toch niet! Dat breek toch volledig de sfeer en inleving! Hoe kon dit toegelaten worden tijdens een publieke rijdag?  :(
Let wel, die man wist ons te vertellen dat het om een betaalde opdracht van Trainworld ging. Dat zijn voor hem blijkbaar geldende redenen om gewoon pal in beeld te gaan staan. Zijn drone die even vliegend passeert kan je met wat fantasie nog verwarren met een grote vogel.

Al een geluk dat de andere hobbyisten zonder betaalde opdracht over het algemeen wel respect hebben voor mekaars beeldmateriaal. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Knappe film Peter!

Drone?  Ik moest de beelden meermaals bekijken voor ik het door had.  Stoort dus niet echt vind ik.  Leven en laten leven zou ik zo zeggen...

Knap initiatief van alle medewerkers van alle vrijwilligers en verenigingen hierbij betrokken.  Gelukkig zijn er ook nog mensen bij de NMBS die dit werk ter harte nemen!  Want aan de kar van de geschiedenis der spoorwegen in dit landje wordt in alle richtingen getrokken.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

#41
Eerste plaatjes van CFB is door de fotowinkelmolen geraakt.

Stoom waait helaas een beetje weg, maar dat mag de pret niet drukken!

SNCB NMBS HLV 29.013 @ Gemenne


Tuc Rail HLD 5528 @ Tunnel de Purnode
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

BC911

Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Rangeerduivel

Citaat van: BC911 op 29 augustus 2019, 21:30:24 PM
Filmpje van PFT - TSP over de schildering van de 5540: https://youtu.be/kwYbBy7zNf4

En wij die dachten dat hij herspoten was...! :o

;)

bollen neus