Chemin de fer du bocq festival 2019

Gestart door 55erke, 15 augustus 2019, 20:16:42 PM

55erke



Vandaag afgezakt naar Spontin voor het treinen festijn aldaar.
Ondanks het wisselvallige weer was er veel volk en was het er fijn vertoeven tussen al dat treingeweld.
Stoomloc 29 013 kreeg veel aandacht en werkte als een magneet op alle mensen in de omgeving,  het is dan ook een beest van een stoomloc. Dan waren er nog de rangeerlocs , de 51 er , 52er ,77er  .... teveel om op te noemen
Ik kan het aan iedereen aanraden om daar eens een kijkje te gaan nemen.
Voor mezelf wist ik dat het een hoogdag ging worden aangezien er niet minder dan 3  55ers van dienst waren.
5512 TVM   5528  , en tog weer een mooie verassing de 5540 van TUC RAIL in een jaren 70 livrij met blauwe band.
Mijn dag kon dus al niet meer stuk. En als kers op de taart nog een cabride in de 5540....

Swat , de eerste foto's  , meer en filmpjes volgen later ;)

5540 TUC rail by J S, on Flickr

20190815_184322 by J S, on Flickr

20190815_095530 by J S, on Flickr

20190815_152758 by J S, on Flickr

20190815_184732 by J S, on Flickr

20190815_185621 by J S, on Flickr


Groetjes
Johan






evan

Bedankt voor de beelden.

Ik wou vandaag gaan, maar een opstoot van de CVS en het slechte weer staken stokken in de wielen.  Een geluk dat ik de type 29 dinsdag van heel dichtbij heb kunnen aanschouwen.

Heel knap vind ik het initiatief door de collega's van TUC Rail om de 5540 en 5528 in een fraai fris kleedje te steken.  De 5540 moet zelf nog goed naar de verf gestonken hebben  ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.


steamdriven

Ik heb vorige maandag de 5512 (samen met met haar zuster 5506) nog uit de HST atelier van Vorst begeleid als loods. Die waren daar de voorgaande dagen voor werken aan hun TVM uitrusting. Grappig om die nu rijtuigen te zien trekken.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

OlivierV

Ik ben vanaf morgen kort na de middag op de bocqlijn te vinden tot en met zondag ergens in de namiddag.

Wie evt wil afspreken kan mijn een mailtje sturen voor een telefoonnummer.

Ik ben alvast razend benieuwd naar de 29 en de 55ers :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Koen

@ Olivier,

Is er vandaag ook iets te zien in Spontin? Volgens de aankondiging was er enkel op donderdag, zaterdag en zondag iets te doen.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

evan

Vandaag is het Fotosafari voor de mensen die zich inschreven ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

Bedankt Evan!
Daar heb ik natuurlijk weer over gekeken  ::).
Misschien dat ik morgen namiddag nog naar daar rij maar ik vrees dat het weer roet in het eten zou kunnen gooien daar het de slechtste dag van de week gaat zijn  :(.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

modelbaanHO

Bedankt voor de foto's en de filmpjes.

Ik zal mijn agenda toch eens beter moeten organiseren om bij een volgende gelegenheid ook een bezoek te brengen.
Alhoewel: gewoonlijk is mijn agenda OK. 't is die van de kinderen die de mijne meestal overhoop gooit. :) :)

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Kris

Hallo,
Gisterenmiddag ook eens gestopt in Spontin , ik passer er vaak op de E411 maar was er eigenlijk nog nooit gestopt , het was de moeite. Veel foto's gemaakt van details loc's en wagons , kan ooit van pas komen voor modelbouw

Kris

Koen

Citaat van: modelbaanHO op 16 augustus 2019, 08:26:42 AM
Bedankt voor de foto's en de filmpjes.

Ik zal mijn agenda toch eens beter moeten organiseren om bij een volgende gelegenheid ook een bezoek te brengen.
Alhoewel: gewoonlijk is mijn agenda OK. 't is die van de kinderen die de mijne meestal overhoop gooit. :) :)

Ik ken dat. Maar eens uit huis, verlang je er naar dat ze uw agenda overhoop smijten ;D. Ik kan je verzekeren dat het een hele aanpassing is als ze het nest verlaten  ::).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

55erke

#12
Het festival is best wel op kinderen voorzien , sprinkeasteel enz...
De  stuurposten van de geparkeerde locs en de tanks van het leger waren ook zeer populair bij de kinderen.
Neem dan best wel u madam ook mee , zo  kan iemand ze in het oog houden terwijl papa volledig afgeleid word door mooie treinen  ;D 
Ze hebben er trouwens ook een modelspoorbaan van de bocqlijn.

Vandaag worden er ongetwijfeld veel mooiere en betere foto's genomen als de mijne maar voor de liefhebbers tog nog een paar :


20190815_095554 by J S, on Flickr

20190815_132549 by J S, on Flickr

20190816_093851 by J S, on Flickr

20190815_185108 by J S, on Flickr


Groetjes


Jurgen

Johan, je moet jezelf en je fotografiekunsten niet onderschatten hoor.

Ik vind het mooie foto's!

Ben helaas zelf niet geweest. Nieuw huisje gekocht, verven en afwerken enzo...
Zondag misschien, maar heel onzeker en anders is het volgend jaar!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

the_gold

Knap die 5540. Zo rijd er plots terug wat historisch materieel op het net, al is het wel met werktreinen. Ik gok dat dit de laatste blauwe 55er was die in dienst was?