Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

WARTHAUSEN

Gestart door Dirky, 13 augustus 2019, 21:01:10 PM

Dirky

In 't korte zullen er een aantal van mijn producten via een Duitse winkel worden verkocht. Eentje ervan is het "Wärtebude Warthausen", een klein wachthuisje gebouwd in semi-schaal of m.a.w., het lijkt er goed op!  :)

Voor het etiket op de doos moet er een fotootje zijn, dus maar nog een A3 dioramaatje gemaakt.

WARTHAUSEN by Dirky dyniMo, on Flickr

evan

Knap!  Heb er trouwens zo eentje in m'n bezit en het is inderdaad mooi.

Dirk, misschien voor de foto nog wat gras of zand aan de rechter achterste fundering toevoegen.  Nu zweeft dat stukje precies op het eerste zicht. Het is gezichtsbedrog, maar het geeft het eerste idee ;)

Groetjes,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirky

 :D :D heb blijkbaar dat stukje gras vergeten vast te kleven en bij de opname niet gezien dat het weggewaaid was. Morgen maak ik een nieuwe opname!

steamdriven

Ik vind het echt mooi (behalve het weggewaaide gras  ;D ). En misschien kan ik het in mijn komende project ook wel gebruiken.
Tof!
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Dirky

Citaat van: evan op 13 augustus 2019, 21:18:21 PM
Knap!  Heb er trouwens zo eentje in m'n bezit en het is inderdaad mooi.

Dirk, misschien voor de foto nog wat gras of zand aan de rechter achterste fundering toevoegen.  Nu zweeft dat stukje precies op het eerste zicht. Het is gezichtsbedrog, maar het geeft het eerste idee ;)

Groetjes,

... zand.... best wel grappig!
ik gebruik geen zand omdat het er teveel uitziet als zand. Dus heb ik hier gezeefde aarde gebruikt en hoe ziet dat er op de foto uit? als zand...  :) :)

Metpetergaathetbeter

zand er over het blijft knap   8) ;D ;)

Dirky

 :)

20190814_SONY 002 by Dirky dyniMo, on Flickr

Inderdaad, zand erover  :)

steamdriven

Overtuigend!
Rais zijn superknap geweatherd ook. Hoe heb jij dit aangepakt?
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Dirky

Thx Bart

Alles airbrushen in RAL8014 Sepia bruin (biels en staven)
Alle ijzerwerk bewerken met zwarte Vallejo wash
Drybrush biels met "driftwood" acrylverf
Ballast erin en ertussen, sproeien met ruitenwasproduct, indruppelen met water/houtlijm/grijs
Biels afkuisen vóór de lijm echt droog is (steekt niet nauw, kan later met hard borsteltje ook)
Als alles goed droog is de staven en een beetje ernaast bewerken met roestkleurig pigmentpoeder
Met zwart de middenstrook airbrushen