Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Littfinsky keerlusmodule

Gestart door BR-59, 13 augustus 2019, 14:43:14 PM

BR-59

Beste collegae,

Wie van u heeft ervaring met de Littfinsky keerlusmodule? Ik overweeg deze namelijk in te gaan zetten in mijn modulebaan.

SuSke

Hebben er 2 draaien op Vaerwegh Dok, zonder problemen, zelfs over de bakscheidingen lukt het.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

BR-59

Wat mij aanspreekt is dat de ompoling niet berust op kortsluiting. Zijn er nog meer systemen, die ook niet werken met kortsluiting?

eve

Ik gebruik al 30 jaar ompolers op het "micro-kortsluitings-detectie"-principe.
NOOIT 1 probleem gehad. Ze zijn eenvoudig van opzet (bedrading), robuust, en laag-ohmig voor detectie.

Let wel : ik zeg niet dat de Littfinsky niet of slecht zal werken. Die doet het : punt.

Optisch kun je ook wel wat bedenken...
Maar waarom het nodeloos ingewikkeld maken ?

Mvg, Erik

Klaas Zondervan


BR-59

Eh? Nodeloos ingewikkeld? Wat draadjes solderen en isoleren. Is dat ingewikkeld? En wat bedoelt u met optisch ook wat bedenken?

Van huis uit ben ik een drie-railer, dus het twee-rail is voor mij nieuw. Vandaar ook de vraag.

eve

Oei.
Het lijkt me dat u reeds gekozen hebt en dat u denkt dat ik uw keuze afkeur...

Bekijk de aansluitingsschema's maar even.

Optisch bedoel ik : werken met lichtsluizen. Op het net voldoende te vinden.

Mvg, Erik.

BR-59

#7
De enige keuze, welke ik heb gemaakt, is dat ik wil kunnen ompolen zonder kortsluiting. Mijn wetenschap gaat niet verder, dan dat het moet kunnen gebeuren met een module. Op het internet vond ik drie merken: Lenz, Rosoft en Littfinski. Lenz werkt met kortsluiting, de andere twee niet.
Het werken met lichtsluizen ken ik niet. Mij verbeeldend lijkt het mij iets met fotocellen, relais en een lichtbron. Ik ga mij eens verdiepen. Kan dit systeem in samenwerking met een Ecos 50210?

Flip

#8
 Ik gebruik al 25 jaar 2 stuks LK100 van Lenz .
Tot mijn volle tevredenheid.
Er is geen wezenlijke kortsluiting dan zou mijn systeem (booster) telkens uitvallen.
Valt alleen uit met een ontsporing of een wissel verkeerd open rijden.

Julien
Lenz digital PC sturing

BR-59

De voormalige eigenaar van een modelspoorwinkel gebruikte ook de Lenz en omschreef dezelfde problemen als u. In ieder geval bedankt voor de info. Ik ben nu ook wel benieuwd of de Littfinski keerlusmodule deze problemen bij ontsporing en wissel verkeerd open rijden ook heeft.

Flip

BR59


Valt alleen uit met een ontsporing of een wissel verkeerd open rijden.

Dan hoort hij ook uit te vallen want dan is er een  kortsluiting .

GR

Julien
Lenz digital PC sturing

BR-59

En weer leer ik meer ;D Thx. Maar het verzadigingspunt is nog niet bereikt. Blijf komen met ervaringen, enz.

vyncky

als je met bezetmeldingen wil werken op basis van stroomdetectie, kan je beter een andere kiezen.

De interne weerstand is aan de grote kant waardoor deze telkens bezet gaf. Ergens op het forum staat hier een draadje van in combinatie met de DR4088.

heb je geen bezetmeldingen op basis van stroomdetectie, dan zijn het prima modules

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

BR-59

Nuttig, want met de PECO Streamline 75 zal ik wel met stroomdetectie moeten gaan rijden. Dus Littfinsky gaat het dan niet worden.
Werken met lichtsluizen kan wel rond de keerlus - aangedragen door Erik (eve) - , maar niet op de baan. Dit gezien de aanwezige scenery die het camouffleren niet toestaat.
In het project is ook een draaischijf opgenomen om een loc te keren. Ik meen hierover al het één en andere gepasseerd te zien hebben. Verder zoeken dus.

raf

waarom zou een licht sluis niet kunnen ?????
deze kan perfect tussen de bielzen geplaatst worden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.