Outcast Junction - HO - UP/PRR

Gestart door DFS, 12 augustus 2019, 20:36:20 PM

DFS

Zoals sommigen misschien al weten zijn we met een 5 tal al even bezig met een sectionele baan naar Amerikaans voorbeeld,

Een van de basis vereisten was het kunnen rijden met treinen tot 3 meter, hierover waren we allen snel akkoord. Moeilijker was het combineren van de maatschappijen. 3 "leden" volgt de PRR (Pennsylvania Rail Road) 2 anderen de UP (Union Pacific). Dit waren/ zijn twee grootte maatschappijen in de USA, maar zover ons research gebracht heeft hebben de twee nooit rails gedeeld. Na wat denkwerk zijn we dan toch op een plausibele (fictieve) verklaring gekomen waarom er PRR draad over een UP lijn hangt.


Het initiele plan was redelijk beschijden begonnen met 3 modules, naar gelang het plan gegroeid is zijn we uiteindelijk op 5 secties uitgekomen met een totale lengte van 5m40. Hiermee is ook ons schaduw station gegroeid waardoor de lengte van de langste slepen iets meer dan 4m zal zijn.


Verder is het baanplan redelijk simpel opgesteld. rechts voor de baan heeft met de suiker fabriek, ernaast een keer driehoek om uiteindelijk links op enkele locale industrien en het station uit te komen.


enkele overzichten:


Overzicht op de suikerfabriek

Outcast Junction by Sven De Fruyt, on Flickr

Overzicht op de locale industrien

Outcast Junction by Sven De Fruyt, on Flickr

Er wordt ook gewerkt...

Outcast Junction by Sven De Fruyt, on Flickr

Het begin van het schaduw station.

Outcast Junction by Sven De Fruyt, on Flickr

In een van de volgende posts kom ik terug op het volledige (fictieve) verhaal en setting.


Groeten

mardig23

#1
Effe wagonnetje aanpikken,

Ziet er alvast goed uit ;)
Mvg Karl

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Rangeerduivel

#3
Ziet er naar uit dat het knap zal worden, er moet niet altijd een B op staan....
I like die lange treinen, mijn max. thuis is een goeie 3m 8)

;)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marctje

marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Ronald


Durango

Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

svvander

Allé, omdat het er zo leuk uit ziet!  :D
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

OlivierV

Het befaamde project waar ik al meermaals over heb horen vertellen! Ik volg het!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

DFS

Dank voor de reacties,

Vandaag een kleine update van twee "structures" op de baan.

De 1e is al een klein jaar geleden gemaakt, namelijk de water toren. Deze zal zijn plaats vinden in de keer driehoek, er komen wel nog beton sokkeltjes onder en een kleine "pump house" naast

IMG_5620 by Sven De Fruyt, on Flickr

De 2e is een projectje nog in opbouw, de kleine bekoling. In het 1 op 1 voorbeeld werd de winch aangedreven door stoomkracht van de te bevoorraden locomotief

Coaling by Sven De Fruyt, on Flickr

Ik hoop hier binnen een paar dagen het eindresultaat van de bekoling te kunnen presenteren...

gegroet

DFS

We zijn weer wat verder met de bekoling.

Omdat de baan niet bij mij staat opgesteld heb ik het maar aangepakt als mini diorama dat later ingebouwd kan worden op de baan.

Het achterste spoor is waar de gondola met verse kolen komt te staan.


Coaling by Sven De Fruyt, on Flickr


To do voor dit stukje:

-> Sjotteren van het kolen spoor
-> Nog enkele trapjes, ladders en andere 'rommel'
-> De omgeving nog wat 'weatheren' met o.a. "verdwaalde" kolen.

Prettig weekend nog!

DFS

ondertussen een weekje verder.

Het team is druk bezig bij Kenny (waar de baan opgesteld staat) aan o.a. de bovenleidingen.

Cedric is ondertussen bij hem thuis bezig aan de fiddle yard, later daarover meer.

Ik heb de bekoling afgewerkt, deze staat klaar om in te bouwen op onze baan.

ondertussen heb ik ook verder gewerkt aan de "groene graan silo". Dit is een oud Walthers model dat wat ik wat verlengd heb, gebaseerd op foto's.
Ook de groene verf (was vroeger heeeeel fel) wat afgevlakt met fijn schuurpapier en dan geweathered met roest en "streaking grime".

De standaard op en afrit is ook vervangen door een zelf gemaakt exemplaar met houten latjes. Hierover moet nog een laagje aarde en steenslag komen.

Grain elevator by Sven De Fruyt, on Flickr

Grain elevator by Sven De Fruyt, on Flickr

Grain elevator by Sven De Fruyt, on Flickr

Grain elevator by Sven De Fruyt, on Flickr

De volgende update zal van deze gebouwen op de baan zijn. (Normaal  ::) )

evan

Jullie hebben er plezier in zo te zien ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald

Ja, daar lijkt het wel op :) Wordt mooi!