Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

hoe noemt dit eigenlijk en waar laten maken?

Gestart door Havoc, 11 augustus 2019, 10:12:48 AM

Havoc

Ik heb voor mijn locje "stickers" nodig, maar niet de gewone soort. Wat ik zoek zijn eigenlijk uitgesneden zelfklevende vormen die tussen 2 papiertjes zitten. Dus je verwijdert de eerste folie langs de kant die je gaat kleven. Alles blijft dan aan het vel papier vooraan hangen. Dan kan je de sticker positioneren. En als alles op zijn plaats zit en aangedrukt is, dan pas verwijder je het voorste vel. De sticker zelf heeft geen "overmaat", geen doorzichtige rand of zo, volledig tot aan de rand gekleurd. Het is een egale zwarte vorm, dus drukwerk of zo komt er in princiepe niet aan te pas.

Heb al wat gezocht maar ik denk dat ik niet op de juiste naam zoek.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Dirky

Dat is wat enkelen onder ons op de snijplotter maken... Als je me een dxf bezorgt, snij ik die wel eens mee voor jou (als ze niet super-fijn zijn tenminste)...

Alberke

Ik heb het al gebruikt voor een sticker tegen vliegen, was een afbeelding van een bloem om tegen het raam te plakken.
Meestal gebruikt voor heel grote stickers.
Maar hoe het heet...?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

Neen, het is geen waterdecal. Meer zoiets als gebruikt wordt voor belettering op auto's en ruiten. Nu ik dit schrijf denk ik dat ik daar misschien eens moet zoeken... Idioot, ik weet het.

Ander idee is om dat in airbrush folie te (laten) snijden en dat te airbrushen, maar ik ben minder dan nul op het vlak van verven.

@Dirky, Ik zal eens iets tekenen. Zeker niet superfijn, banden van ongeveer 8-12mm breed in keper patroon.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

svvander

Gegoten vinyl? Maar ik vrees dat je dit voor modelbouw moeilijk gaat kunnen laten maken. Is vooral bedoelt om grote oppervlakten te beschermen/bedekken (zoals ne car-wrapping) en is ook helemaal niet zo klein en fijn te bedrukken (voor zover ik weet toch).

Of ge moet voor Monomere vinyl gaan... maar ook hier, niet evident.

Misschien dat ge hier uw gading wel kunt vinden: https://www.stickertechniek.nl/c/zelfklevend
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

svvander

Mijn schoonzus heeft zo'n snijplotter voor folie en heeft hiervoor al namen voor onze kids gemaakt (om op kleding en sportspullen te kleven gemaakt). Maar heel fijn... zeker 8-12mm (wat voor een huis- en tuinplotter zeker al heel fijn is)... ik betwijfel dat dit lukt.

Ik vraag het na.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Dirky

Citaat van: svvander op 11 augustus 2019, 12:20:17 PM
Mijn schoonzus heeft zo'n snijplotter voor folie en heeft hiervoor al namen voor onze kids gemaakt (om op kleding en sportspullen te kleven gemaakt). Maar heel fijn... zeker 8-12mm (wat voor een huis- en tuinplotter zeker al heel fijn is)... ik betwijfel dat dit lukt.

Ik vraag het na.

met "te fijn" bedoel ik lijntjes < 0.5mm. Op de Cameo snij ik gemakkelijk strips van 0.6mm...

svvander

Volgens de schoonzus, zou het wel gaan, zolang er niet te veel detail in zit. (bogen of andere kleine zaken). Dus banden over een lengte van 120 mm, 8 tot 12 mm hoog (of breed, val te zien hoe ge het bekijkt), moet wel lukken.
Als je zelf ooit overweegt om er eentje te kopen, nieuw rond de €200 makkelijk te vinden (Silhouette Cameo of Portrait) en zijn wel nog relatief goed van kwaliteit. Als je echt van plan bent om er heel veel te maken en op heel hoge kwaliteit en als ik zeg, heel hoog, dan kan ik je uit professionele ervaring van bijna 20 geleden al, vertellen dat je tot op de mm details kan uitsnijden... ondertussen is alles al beter geworden, dan moet je al richting €1.000 denken. Om af en toe iets te printen... een beetje overkill.

De rol materiaal valt ook heel goed mee van prijs: €1,60 voor 50cm op 31,5cm... daar doe je wel al veel mee in ons geval.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Ik heb zo 4 stuks nodig, laat ons zeggen 6 voor als ik er naar de knoppen help. Daarvoor ga ik zo geen plotter kopen ;) Ik zal tijdens het lange weekend eens iets tekenen en dan zien we wel.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

ik heb ook een shilouette cameo plotter met automatisch mes
als je de file ook door stuurt kan ik ook eens proberen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Havoc

Yep, er was voor de opendeur geen tijd meer om dit te doen want er waren belangrijkere zaken die voorrang kregen. Zoals de hele herbekabeling van de loc, schilderen (Haat ik) en nog een hoop andere kleine dingen. En toen de opendeur voorbij was eventjes moeten bekomen. En dat alles voorbereiden voor de operatie van mijn nek. En nu mag ik die loc niet meer optillen voor een tijdje.

Zoals iemand op de opendeur terecht opmerkte toen ik zei dat dit voor volgend jaar ging zijn: "juist ja, volgend jaar om 6h 's morgens als je klaar staat om te vertrekken". Denk dat het een ervaringsdeskundige was :)
Met vakantie voor onbepaalde duur.