Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

CFL Reeks 1600

Gestart door Gert1, 04 januari 2005, 10:40:34 AM

Gert1

Hoewel niet echt een Belgisch model, is de reeks 1600 van de Lxemburgse spoorwegen natuurlijk wel een loc die veel in Belgi? reed.
Daarom wil ik hier graag een vraag over het Roco-model van deze loc stellen.

Sinds een paar maanden is dit model te koop. Ik twijfel echter of ik het zal kopen omdat ik de railings langs de deuren wel erg lelijk vind. Daar waar de loc een bijna bruinrode kleur heeft, zijn de railings bijkans rood gekleurd.
Nu zou ik deze kunnen herkleuren middels de methode beschreven in Modelspoormagazine in het artikel over het superen van de Reeks 54.
Echter, ik ken de juiste kleur niet. Weet iemand welke kleur het is (nummer?) en welke fabrikant deze kleur levert? En wellicht ook waar deze verf te koop is?

mvg,
Gert

mark7758

Als een soort CFL kenner weet ik dat de kleur CFL rood niet een echte Ral kleur is maar een ander iets. Zelfs de Vennbahn kon een aantal jaren geleden moeilijk kiezen welke kleur Rood ze zouden kiezen.
Kijk maar eens naar de CFL 1604-1603 en de CFL 1602. Je kan op internet genoeg foto;s vinden van hun samen. En dan zie je echt genoeg verschillen. Dus gewoon loc mee naar Luxemburg en dan naast het echt houden en kijken wat het beste past.
Kijk eens op www.spoorgroepluxemburg.nl
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Gert1

Bedankt voor je reactie Mark. Het kleurverschil tussen de 1602 en de andere locs was me al eens opgevallen. Persoonlijk vind ik de wat meer rode kleur het mooiste. Maar waar het me nu om gaat is om de railings in gelijke kleur te krijgen als de kap van het Roco-model.

mvg,
Gert

mark7758

Je kan gewoon Roco proberen te mailen.
Wie weet vertellen ze welke RAL kleur ze gebruikt hebben.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

matti


 Zeg ,zijn die handgrepen niet gewoon zilverkleurig ? of gaat het over de handgreep op de snuit van de lok ?

  [8]

Gert1

Het gaat me om de railings langs de deuren. Die zijn bij het Roco-model in een soort donkerrood plastic uitgevoerd.
Als ze in werkelijkheid zilverkleurig zijn (zoals bij de NMBS Reeks 54), dan ben ik natuurlijk gauw klaar, want dan kan ik het precies zo doen als beschreven in Modelspoormagazine.

Kan iemand vertellen of de railings langsheen de deuren bij de CFL Bolle Neuzen zilverkleurig waren?

mvg,
Gert

D_Loc

Ik heb diverse foto's gecontroleerd en ze zijn rood.
Op de site van Spoorgroep Luxemburg staan diverse foto's van CFL 1600'en zodat je zelf ook even kan kijken. Klik hiervoor op 'Fotoalbum' en selecteer 'Diesellokomotieven' en dan 'CFL 1600'.
http://www.spoorgroepluxemburg.nl

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk