Alweer een modelbouw winkel verdwenen ?

Gestart door Bonaza, 02 augustus 2019, 19:52:30 PM

gekendevent

oud gekende telefoon

Belgaboy

Daar staat nog steeds de weinig zeggende tekst: Wegens omstandigheden is de winkel tijdelijk gesloten.
Ik vraag me alleen af hoelang tijdelijk is... :)
ESU ECoS 2.1, iTrain.

gekendevent

mss eens bellen dan want volgens google bestaat er nog telefoon :  03 283 68 54    :) ?
oud gekende telefoon

SuSke

HST Verhaegen is nog altijd 'into business'.

Alleen heeft hij geen fysieke winkel meer en spits alles zich toe op de web-winkel, zoals meer en meer het geval wordt mede dank zij de corona crisis die we doorworstelen. De parkeerproblematiek in de buurt maakt het voor hem ook niet gemakkelijker.

Heb je iets specifieks nodig, dan kan je hem altijd een mailtje sturen via het contactformulier op zijn website.

Afhalen blijft mogelijk op afspraak en er is nog altijd tijd voor een babbel.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 24 februari 2022, 16:48:24 PM
HST Verhaegen is nog altijd 'into business'.

Alleen heeft hij geen fysieke winkel meer en spits alles zich toe op de web-winkel, zoals meer en meer het geval wordt mede dank zij de corona crisis die we doorworstelen. De parkeerproblematiek in de buurt maakt het voor hem ook niet gemakkelijker.

Heb je iets specifieks nodig, dan kan je hem altijd een mailtje sturen via het contactformulier op zijn website.

Afhalen blijft mogelijk op afspraak en er is nog altijd tijd voor een babbel.

Da's concreet sé!    8) ;D

;)

rgp

Suske,

Bedankt voor de duidelijke info !

Maar ik vraag mij dan af waarom de winkelier dat zelf niet in het kort op zijn website zet.
Parkeerproblemen zijn niet nieuw, corona (goed voor alles) is al 2 jaar, ....

Ondernemerschap ? Nooit van gehoord. Mss eens kamal er naartoe sturen ?

Roland

SuSke

Ach Roland,

Kamal zou veel werk hebben in België als die langs alle ondernemers met een 'foute of onvolledige' interpretatie van ondernemerschap zou moeten langs lopen.

Feit is wel dat HST Verhaegen nog een andere job heeft ook. En wij willen altijd iemand die volledig "dedicated is to the hobby" wanneer dat voor 'ons' uitkomt.
B.t.w. hoeveel van de mensen die klagen over de service van een "zelfstandig" ondernemer hebben zelf al met een serieuze investering in een eigen zaak gewerkt. Dus voor we beginnen zagen over hoe het moet, misschien eerst even 'ervaringsdeskundige' worden.
Mij moet men het niet meer komen vertellen hoe de vork in de steel zit, ik was daar, heb het gedaan en heb het geleerd.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

svvander

Ik volg u volledig Frans... maar toch (het is een discutie die hier al meermaals werd gehouden): het ontbreekt veel ondernemers niet aan durf en ondernemerschap, maar soms wel aan (en nu kan ik niet op de naam komen) het verbeteren van de klant-ervaring.
Veel klanten gaan naar een fysieke winkel, juist om die ervaring te beleven. Er zijn in mijn geval nog maar heel weinig winkels waar ik nog heel graag naar toe ga omdat ik er met de glimlach geholpen wordt. (Niet alleen modelbouwwinkels dus he). Wat die mensen moeten doorstaan, daar heb ik alle begrip voor, maar ze mogen het niet uitstralen op hun klanten. En ik weet ook wel dat dit niet eenvoudig is. Maar de perceptie van een potentiële klant is nu eenmaal nog steeds: "Klant is koning".
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Om den duur wordt het een spiraal. De winkelier is bokkig omdat er minder klanten komen en de klanten komen niet meer omdat de winkelier geen plezier is om naartoe te gaan. Zijn zo enkele winkels waar ik ook alleen kom als er echt geen andere optie is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ERVIN

Citaat van: Havoc op 25 februari 2022, 11:23:02 AM
Om den duur wordt het een spiraal. De winkelier is bokkig omdat er minder klanten komen en de klanten komen niet meer omdat de winkelier geen plezier is om naartoe te gaan. Zijn zo enkele winkels waar ik ook alleen kom als er echt geen andere optie is.

Deze redenering volg ik dus ook , alleen als het echt niet anders kan , en dan nog....

SuSke

Je kan het ook omdraaien. Hoelang zou je als winkelier vriendelijk blijven als mensen alleen maar komen zagen aan je toog dat het in het buitenland zoveel goedkoper is en je de service toch niet optimaal vindt voor dingen die je niet bij hem gekocht hebt.

En kom dan niet af met de spreekwoordelijke 'koning klant'. Dat is waar voor zover dat elk mes aan 2 kanten snijdt.
Vriendelijkheid komt niet van 1 kant maar moet helaas wel van 2 kanten komen.

Zo is er voor mij ook een winkel waar ik nooit een voet zal binnen zetten gewoon omdat de sm*** van de uitbater me niet aanstaat en nog minder zijn manier van minachtend doen over klanten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Citaat van: SuSke op 25 februari 2022, 11:40:16 AM
Je kan het ook omdraaien. Hoelang zou je als winkelier vriendelijk blijven als mensen alleen maar komen zagen aan je toog dat het in het buitenland zoveel goedkoper is en je de service toch niet optimaal vindt voor dingen die je niet bij hem gekocht hebt.
Bij de bakker heeft dat ook niet veel zin... ;)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

Suske,

Ik volg je volledig, je hebt ook echte terreinervaring.

Maar er zijn toch minimale niveaus als het ware: als je al een website niet meer aanpast op het ogenblik dat je enkel via een webshop verkoopt, dan stopt het eigenlijk.

En idd Kamal zou nog veel werk hebben, dat is mss ook een reden dat er gevlucht wordt naar het buitenland voor aankopen.  En dit is niet nieuw, dat is al 40 jaar zo.

Roland

SuSke

Ik stel me alleen de vraag hoeveel van de grootpraters hier het 'in real live' zoveel beter zouden doen en nog belangrijker - hoelang ze het volhouden.

Vandaar respect voor de handelaar die vandaag nog moeite doet voor zijn klanten, ook al is dat dan misschien niet met een sprankelende up-to-date website en af en toe iets moeilijker te bereiken.
Maar een goed gestelde vraag levert meestal wel een goed antwoord op.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Klaas Zondervan

Citaat van: SuSke op 25 februari 2022, 11:40:16 AM
En kom dan niet af met de spreekwoordelijke 'koning klant'. Dat is waar voor zover dat elk mes aan 2 kanten snijdt.
Precies. De klant mag dan koning zijn, maar van een koning verwacht je dat hij zich koninklijk gedraagt.