Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Videoarchief

Gestart door PeterVG, 01 augustus 2019, 22:10:09 PM

PeterVG

Al lang heb ik de intentie om mijn videoarchief op youtube te plaatsen. Het heeft lang geduurd maar hier is alvast de eerste film:





Lijn 162 tussen Stockem en Kleinbettingen (L). De laatste drukke jaren voordat het goederenverkeer voor zuidoost europa naar de Athus - Meuse lijn verschoof. Het internationale reizigersverkeer over lange afstand is nadien helemaal van de lijn verdwenen. Lage kost luchtvaart en hoge snelheidstreinen hebben deze route onmogelijk gemaakt. Stockem was toen nog een drukke bundel. Oude E-locs en oude diesels maakten nog volop de dienst uit.
Kortom een half uurtje oude vertrouwde spoorwegtaferelen uit het begin van dit millenium.

chef garde

Heerlijk Peter! 

Je zou haast vergeten hoe bepaalde locs (23,26, 20) klonken, terwijl ze eigenlijk nog maar net weg zijn!

Davy

Dat zijn wel heel mooie beelden. Ne schone tijd dat nooit meer terug komt helaas :(

krisds

bedankt voor de mooie beelden peter!

D_Loc

Geweldig filmpje!
Ook het koppeltje 1800'en met dynamische rem. Heb er zelf geen enkele video van, alleen wat audio opnames.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

55erke



Prachtig en zeer interessant filmpje.
De combinatie van de locs , de samenstelling van de treinen....
Super !

Groetjes



PietB


PeterVG

Bedankt mannen. Fijn dat jullie ervan konden genieten.

Chrisrail

#8
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterVG

De voorbije 4 weken heb ik al mijn videobanden omgezet naar MP4 bestanden. Een werkje dat me een tijd zoet gehouden heeft waardoor mijn modelbouwruimte onbemand bleef. Het werd hoog tijd dat dit gedaan werd. De oudste banden zijn intussen aangetast waardoor een deel van de beelden onbruikbaar is geworden. In mijn "Kempen" film zijn daardoor mooie stukken niet opgenomen kunnen worden. Jammer maar het is niet anders.
Intussen staat het Kempen filmpje online op youtube. Meer filmen gaan nu snel volgen. In totaal verwacht ik nog meer dan 10 filmen met beelden van rond het millenium te plaatsen in de loop van de volgende weken. Zij die dat wensen kunnen op de hoogte blijven door zich op mijn youtube kanaal te abonneren.
Veel kijkplezier alvast




Dirky

toch wel mooie opnames! bedankt voor het delen!

Michiel

Super initatief! Bedankt Peter!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Andress24

Tof - frisse inspiratie, juiste regio en tijdsperiode voor mijn baan!! Bedankt!
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

eddy

Merci Peter, schone tijd.